• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Урок №27 ОСНОВНІ ФОРМИ РЕЛЬЄФУ СУХОДОЛУ — ГОРИ І РІВНИНИ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТА УТВОРЕННЯ РІВНИН НА СУХОДОЛІ. НАЙБІЛЬШІ ЗА ПЛОЩЕЮ РІВНИНИ СВІТУ.

Урок №27 ОСНОВНІ ФОРМИ РЕЛЬЄФУ СУХОДОЛУ — ГОРИ І РІВНИНИ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТА УТВОРЕННЯ РІВНИН НА СУХОДОЛІ. НАЙБІЛЬШІ ЗА ПЛОЩЕЮ РІВНИНИ СВІТУ.

Опис документу:
Мета: навчальна: сформувати поняття «рельєф», «рівнина», ознайомити з основ-ними формами рельєфу суходолу, сформувати знання про класифікацію рівнин, формувати в учнів рельєфний образ території Землі; вдосконалювати вміння ха-рактеризувати певні форми рельєфу;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

Урок №27

Дата:

ОСНОВНІ ФОРМИ РЕЛЬЄФУ СУХОДОЛУ — ГОРИ І РІВНИНИ.

РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТА УТВОРЕННЯ РІВНИН НА СУХОДОЛІ.

НАЙБІЛЬШІ ЗА ПЛОЩЕЮ РІВНИНИ СВІТУ.

ПРАКТИЧНА РОБОТА 3 (ПРОДОВЖЕННЯ).

ПОЗНАЧЕННЯ НА КОНТУРНІЙ КАРТІ РІВНИН, ГІР,

ВУЛКАНІВ СУХОДОЛУ.

Мета:

навчальна: сформувати поняття «рельєф», «рівнина», ознайомити з основними формами рельєфу суходолу, сформувати знання про класифікацію рівнин, формувати в учнів рельєфний образ території Землі; вдосконалювати вміння характеризувати певні форми рельєфу;

розвивальна: формувати науковий світогляд, просторову уяву, розвивати спостережливість, абстрактне мислення, уміння робити висновки;

виховна: виховувати повагу до людських знань, почуття прекрасного, дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, карта літосферних плит, карта світу, контурні карти.

Опорні та базові поняття: рельєф, форми рельєфу, рівнина, гори, низовина, височина, плоскогір’я, первинні рівнини, вторинні рівнини.

Географічна номенклатура: Східноєвропейська, Західносибірська, Амазонська рівнини; Середньосибірське, Бразильське плоскогір’я.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Коли ми чуємо слова рівнина та гори, напевно чи не перше, що спадає на думку, — це те, що у першому випадку це рівне і невисоке, а друге — круте та височезне. Гуцули мешкають у горах Карпатах на висотах близько 1000 м, а тибетці — на рівнинах, але їхні будинки розташовані на висотах понад 4000 м. Уявивши таку колосальну різницю висот, ми дивуємося. Сьогоднішній урок дасть обґрунтовану відповідь на всі питання щодо цього.

IІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

Які нерівності поверхні Землі ви бачили?

Які сили створюють нерівності земної поверхні?

Порівняйте «завдання» внутрішніх та зовнішніх сил Землі зі створення цих нерівностей.

На пласкій чи пересічній поверхні зовнішні сили працюють активніше?

У чому полягає різниця між абсолютною і відносною висотами точки?

На які групи за походженням можна поділити гірські породи та мінерали?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Рельєф

2. Класифікація рівнин

Рівнина — велика плоска ділянка суходолу, на якій відносні висоти не перевищують 200 м.

3. Класифікація рівнин за утворенням

Первинні. Підняття морського дна внаслідок вертикальних рухів літосферних плит. (Причорноморська, Прикаспійська) Вторинні. На місті зруйнованих часом гір (Бразильське плоскогір’я, Донецький кряж), або заповнені наносами річок заглибини (Індо -Ґанґська низовина, Месопотамська низовина).

4. Класифікація рівнин за висотою

Визначається абсолютною висотою рівниною.

5. Класифікація рівнин за зовнішнім виглядом

Горбисті (Східноєвропейська), плоскі (Західносибірська).

6. Зміна рівнин у часі

Рівнини здебільшого розташовані на платформах, тому внутрішні процеси проявляються у повільних вертикальних рухах (повільні підняття й опускання). Зовнішні сили намагаються нівелювати нерівності. Діяльність людини також суттєво змінює вигляд рівнин.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Дайте визначення поняттю «рельєф». Назвіть відомі вам форми рельєфу.

Завдання. За картою півкуль назвіть:

а) велику рівнину (за вибором);

б) у якій частині якого материка розташована;

в) класифікуйте її за висотою;

г) яким кольором вона позначена на карті.

Практична робота 3.

Позначте на контурній карті рівнини: Східноєвропейську, Західносибірську, Амазонську, Середньосибірське плоскогір’я та Бразильське плоскогір’я.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте § 26.

Визначте координати та абсолютну висоту будь-яких об’єктів на найбільших рівнинах світу (2–3).

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.