Урок №17 ПРАВИЛА ВІДЛІКУ ГЕОГРАФІЧНОЇ ДОВГОТИ.

Опис документу:
Мета навчальна: закріпити знання про градусну сітку Землі, удосконалити понят-тя «географічні координати», закріпити знання про одиниці вимірювання відста-ней у градусній мірі, сформувати вміння визначати географічну довготу;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

Урок №17

Дата:

ПРАВИЛА ВІДЛІКУ ГЕОГРАФІЧНОЇ ДОВГОТИ.

Мета

навчальна: закріпити знання про градусну сітку Землі, удосконалити поняття «географічні координати», закріпити знання про одиниці вимірювання відстаней у градусній мірі, сформувати вміння визначати географічну довготу;

розвивальна: розвивати просторове уявлення, спостережливість, логічне й абстрактне мислення, точність і уміння визначати послідовність дій, інтерес до практичних взаємозв’язків географії та математики, формувати картографічну та математичну компетентності;

виховна: виховувати допитливість, інтерес до предмета, акуратність у роботі з картографічними джерелами знань, уміння працювати в колективі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, контурні карти, глобус, карта півкуль, карта світу, карта України, карта своєї області, таблиця правил відліку широти та довготи.

Опорні та базові поняття: лінії градусної сітки, географічна широта, географічна довгота, географічні координати.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Минулого уроку ми навчилися визначати географічну широту об’єктів місцевості. Як для створення сюжету пригодницького роману, таких даних достатньо, а ось для завдань реального життя не вистачає географічної довготи. Саме цим ми займемося.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

Складіть інструкцію визначення географічної широти.

Скільки меридіанів можна провести на карті?

Які лінії поділяють земну кулю на Східну та Західну півкулі?

Як змінюється протяжність паралелей у кілометрах від екватора до полюсів?

Якому куту відповідає коло паралелі? Чи змінюється це значення з віддаленням паралелей від екватора?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1 Географічна довгота

Це величина дуги від 0-го меридіана до певної точки, виражена в градусах.

Напрямок цієї дуги збігається з напрямком паралелі, а числове значення дорівнює числовому значенню меридіана, що проведений через цю точку. Довгота буває східна (сх. д.) і західна (зх. д.). Тому числове значення довготи може змінюватися від 0° до 180°.

2 Відлік географічної довготи

Визначити географічну довготу точки означає визначити меридіан, який можна провести через задану точку.

Якщо меридіан показаний на карті чи глобусі простежити його позначення на екваторі карти чи глобуса або на краю карти.

Якщо меридіан не позначений визначити найближчі позначені меридіани з’ясувати відстань між ними у градусах визначити, чому дорівнює відстань у градусах (за необхідності і в мінутах) від найближчих позначених меридіанів до даної точки (визначення проводити строго по паралелі, що проходить через цю точку) додати чи відняти це значення від відповідних меридіанів визначити, у якій півкулі Західній чи Східній розташована точка до отриманого значення дописати відповідні скорочені пояснення півкулі.

3 Географічні координати

Повна адреса точки складається з географічної широти та довготи, які записують послідовно одна за одною.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання

1) Доповніть речення.

Географічну довготу відраховують від лінії ___________ до _________. Довгота може бути західною та ___________. Її відраховують від 0° до ___________. Чим далі від нульового меридіану в обидві сторони, тим довгота буде _________. Усі точки, що перебувають на одному меридіані, мають ___________. Географічна довгота міста Лондон ___________. Для відліку довготи потрібно чітко простежувати положення точки за лінією__________.

Існують точки, для визначення положення яких довготу не визначають — це _______________.

2) Визначте координати міста Київ на карті півкуль і карті України. Зробіть висновок про точність визначень. Від чого це залежить?

3) «Пройдіть» довготою Києва. Проведіть даний меридіан кольоровим олівцем на контурній карті півкуль світу. Визначте, які великі міста світу мають таку саму довготу, що й столиця України.

4) За глобусом визначте точку протилежну точці з координатами 0°ш. 0° д.

Яку довготу матиме точка протилежна точці з довготою 90° сх. д.? Яку довготу матиме точка протилежна точці з довготою 60° зх. д.?

5) Запропонуйте завдання на визначення довготи своєму сусідові по парті.

6) Які математичні розрахунки потрібно зробити для визначення географічної довготи точки? Умови: точка зображена на фрагменті карти, де є 180-й меридіан, але нульовий та екватор розміщені поза його межами; відомо, що меридіани проведені через 10°.

7) Визначте координати найвищої вершини світу.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте § 15.

Складіть завдання (3–4 ) з визначення координат.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.