Урок №16 ПОНЯТТЯ ПРО ГЕОГРАФІЧНІ КООРДИНАТИ. ПРАВИЛА ВІДЛІКУ ГЕОГРАФІЧНОЇ ШИРОТИ.

Опис документу:
Мета навчальна: закріпити знання про градусну сітку Землі, сформувати поняття «географічні координати», закріпити знання про одиниці вимірювання відстаней у градусній мірі, сформувати вміння визначати географічну широту; розвивальна: розвивати просторове уявлення, спостережливість, логічне й абстрактне мислення, точність і уміння визначати послідовність дій, інтерес до практичних взаємозв’язків географії та математики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

Урок №16

Дата:

ПОНЯТТЯ ПРО ГЕОГРАФІЧНІ КООРДИНАТИ.

ПРАВИЛА ВІДЛІКУ ГЕОГРАФІЧНОЇ ШИРОТИ.

Мета

навчальна: закріпити знання про градусну сітку Землі, сформувати поняття «географічні координати», закріпити знання про одиниці вимірювання відстаней у градусній мірі, сформувати вміння визначати географічну широту;

розвивальна: розвивати просторове уявлення, спостережливість, логічне й абстрактне мислення, точність і уміння визначати послідовність дій, інтерес до практичних взаємозв’язків географії та математики, формувати картографічну та математичну компетентності;

виховна: виховувати допитливість, інтерес до предмета, акуратність у роботі з картографічними джерелами знань, уміння працювати в колективі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, контурні карти, глобус, карта півкуль, карта світу, карта України, карта своєї області, таблиця правил відліку широти та довготи.

Опорні та базові поняття: лінії градусної сітки, географічна широта, географічна довгота, географічні координати.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Минулого уроку ми дізналися про градусну сітку, утворену меридіанами та паралелями. Завдяки їй ми легко визначали напрямки на карті, положення частин територій та об’єктів. Однак головним досягненням градусної сітки є її здатність «присвоїти» кожній точці на Землі її унікальні, строго особисті два числа і чотири слова. Саме вони першими йдуть в ефір під час команди SOS, саме їх насамперед визначали давні мореплавці і визначають сучасні системи навігації.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

Що таке градусна сітка? Навіщо її наносять на карти?

На які півкулі поділяє екватор земну кулю?

Скільки паралелей можна провести на карті?

На які менші одиниці можна поділити одиницю вимірювання кутів — градус?

Яка протяжність дуги меридіану в кілометрах? Якому куту відповідає дуга меридіану?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1 Географічні координати

Система географічних координат застосовується для визначення положення точок земної поверхні відносно екватора й початкового (нульового) меридіану. Це своєрідна «адреса» точки на земній кулі. Для визначення географічних координат на картах користуються градусною сіткою.

2 Географічна широта

Це величина дуги від екватора до певної точки виражена в градусах. Напрямок цієї дуги збігається з напрямком меридіана, а числове значення дорівнює числовому значенню паралелі, проведеної через цю точку. Широта північна (пн. ш.) і південна (пд. ш.). Тому числове значення широти може змінюватися від 0° до 90°.

3 Відлік географічної широти

Визначити географічну широту точки означає визначити паралель, яку можна провести через задану точку.

Якщо паралель показана на карті чи глобусі простежити її позначення на краю карти, або на 0-му чи 180-му меридіанах глобусу.

Якщо паралель не позначена визначити найближчі позначені паралелі з’ясувати відстань між ними у градусах визначити, чому дорівнює відстань у градусах (за необхідності і в мінутах) від найближчих позначених паралелей до даної точки (визначення проводити строго по меридіану, що проходить через цю точку) додати чи відняти це значення від відповідних паралелей визначити, у якій півкулі Північній чи Південній розташована точка до отриманого значення дописати відповідні скорочені пояснення півкулі.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання

1) Доповніть речення.

Географічну широту відраховують від уявної лінії, що називається ________. Вона може бути північною і ____________. Може змінюватись від 0° до _____________. Усі точки, що перебувають на одній паралелі, мають _______________ широту. Широта екватора _____________.

Географічна широта міста Лондон _______________. 90° пн. ш — це широта _______________. Для відліку широти потрібно чітко простежувати положення точки за лінією ____________.

2) Визначте широту міста Київ на карті півкуль і карті України. Зробіть висновок про точність визначень. Від чого це залежить?

3) «Пройдіть» широтою Києва. Проведіть дану паралель кольоровим олівцем на контурній карті півкуль світу. Визначте, які великі міста світу мають таку саму широту, що й столиця України.

4) За глобусом визначте точку протилежну точці з широтою 90° пн. ш. Яку широту матиме точка, протилежна точці з широтою 45° пн. ш.? Яку широту матиме точка, протилежна точці з широтою 60° пн. ш.?

5) Запропонуйте завдання на визначення широти своєму сусідові по парті.

6) Які математичні розрахунки потрібно зробити для визначення географічної широти точки? Умови: точка зображена на фрагменті карти, де є точка полюса, але екватор розташований поза його межами; фрагмент не містить рамку карти з підписами паралелей, але відомо, що вони проведені через 10°.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте § 15.

Складіть завдання (3– 4) з визначення географічної широти.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.