• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Урок №10 ОСОБЛИВОСТІ ТА ВІДМІННОСТІ ЗОБРАЖЕННЯ ЗЕМНОЇ ПОВЕРХНІ НА ГЛОБУСІ, АЕРОФОТОЗНІМКАХ, КОСМІЧНИХ ЗНІМКАХ, ПЛАНАХ, КАРТАХ. ПЛАН, ЙОГО ОСНОВНІ ОЗНАКИ.

Урок №10 ОСОБЛИВОСТІ ТА ВІДМІННОСТІ ЗОБРАЖЕННЯ ЗЕМНОЇ ПОВЕРХНІ НА ГЛОБУСІ, АЕРОФОТОЗНІМКАХ, КОСМІЧНИХ ЗНІМКАХ, ПЛАНАХ, КАРТАХ. ПЛАН, ЙОГО ОСНОВНІ ОЗНАКИ.

Опис документу:
Мета - навчальна: розширити та удосконалити знання про способи зображення земної поверхні, отримані в курсі природознавства, допомогти усвідомити пере-ваги та недоліки кожного зі способів зображення Землі, узагальнити знання учнів про план, формувати уявлення про географію як науку з використанням надсу-часних космічних та електронних технологій;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

Урок №10

Дата:

ОСОБЛИВОСТІ ТА ВІДМІННОСТІ ЗОБРАЖЕННЯ

ЗЕМНОЇ ПОВЕРХНІ НА ГЛОБУСІ, АЕРОФОТОЗНІМКАХ,

КОСМІЧНИХ ЗНІМКАХ, ПЛАНАХ, КАРТАХ.

ПЛАН, ЙОГО ОСНОВНІ ОЗНАКИ.

Мета

- навчальна: розширити та удосконалити знання про способи зображення земної поверхні, отримані в курсі природознавства, допомогти усвідомити переваги та недоліки кожного зі способів зображення Землі, узагальнити знання учнів про план, формувати уявлення про географію як науку з використанням надсучасних космічних та електронних технологій;

- розвивальна: розвивати пам’ять, уміння аналізувати, висловлювати власну думку, брати участь в обговоренні питань, картографічну компетентність;

- виховна: виховувати повагу до співрозмовника, акуратність у роботі з картографічними джерелами знань.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, глобуси різних масштабів, плани, космічні та аерофотознімки, пейзажні фото, репродукції пейзажів художників, стінні карти, електронні карти (космофотокарти, карти та плани GPS-навігаторів).

Опорні та базові поняття: малюнок, глобус, план, карта, фотознімок, геоїд, перспективне знімання, планове знімання.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Люди давно зрозуміли, що зображення земної поверхні точніше і наочніше, ніж розповідь про неї. Життєві потреби людей змусили їх шукати найдосконаліші способи зображення земної поверхні. Ми вже знайомилися з ними в курсі природознавства. Пригадайте їх, при цьому називаючи їх у хронологічному порядку винайдення.

Зараз люди дедалі більше користуються електронними типами зображення земної поверхні. Та все одно усі способи зображень досі залишаються затребуваними. У чому ж причина? Сьогодні ми з’ясуємо переваги й недоліки кожного зі способів, навчимося обирати найоптимальніший варіант для певних життєвих потреб.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

- Яку форму має Земля?

- Назвіть відомі вам розміри планети Земля.

- У який спосіб можна відобразити поверхню Землі?

- З курсу образотворчого мистецтва згадайте, що розуміють під перспективою на рисунку.

- Коли і ким був створений перший глобус?

- Навіщо люди почали створювати карти?

- Як ви можете одержати зображення місцевості навколо вашого будинку?

- Знайдіть ваш населений пункт на глобусі, на карті України, на карті своєї області. Чи вдалося вам виконати завдання?

IV. ПОВТОРЕННЯ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

Глобус — об’ємна модель Землі, що дає змогу уявити її форму.

Завдання. Згадайте з курсу природознавства все, що ви знаєте про глобус (що відображає, як сконструйований, характерні точки та лінії). Усе згадане зобразіть схемою «павучком».

План — креслення (планове зображення — вигляд згори) невеликої ділянки місцевості у зменшеному вигляді умовними знаками.

Завдання. Згадайте з курсу природознавства все що ви знаєте про план (що відображає, за допомогою чого). Усе згадане відобразьте схемою «павучком».

Основні ознаки плану: вигляд місцевості зображено на площині згори, у великому масштабі (понад 1 : 25 000), за допомогою умовних знаків, зображено невелику ділянку поверхні Землі, для якої неістотна кривизна (кулястість) планети.

Карта — зменшене, узагальнене зображення поверхні Землі, побудоване в масштабі за певними математичними способами перенесення випуклої поверхні на площину.

Завдання. Згадайте з курсу природознавства все, що ви знаєте про карту (що відображає, характерні точки та лінії). Усе згадане відобразьте схемою «павучком».

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Рисунок та фотографія місцевості.

Спостерігач, які їх виконує, перебуває на поверхні цієї самої місцевості або дуже незначному підвищенні. Тому ближні й дальні предмети відображені не однаково чітко й детально. На рисунку можуть бути відображені не всі предмети і вони перетворені технікою художника, а тому не підходять для вимірювань та дають загальний вигляд.

Аерофотознімок.

Фото з літака роблять планові й перспективні, з різних висот. Перевантажені подробицями. Потребують дешифрування — розпізнавання об’єктів і зображення їх умовними знаками. На їхній основі складають карти.

Космічний знімок.

Фото зі значної відстані, тому не перевантажені подробицями. Відображують загальні ознаки значних за площею місцевостей. Використовують складну апаратуру, що дає змогу фіксувати різні види випромінювання (наприклад, ступінь нагрітості поверхні Землі, що важливо для кліматичних досліджень), фотографувати дуже маленькі ділянки. На їхній основі роблять космофотокарти.

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання. Заповніть таблицю. Наведіть приклади людської діяльності, коли найзручніше обрати саме цей вид зображення земної поверхні. Відповідь обґрунтуйте.

Спосіб

Яку ділянку Землі

відображує

Переваги

Недоліки

Рисунок

Фотографія

Аерофотонімок

Космічний знімок

План

Карта

Глобус

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте § 9.

Знайдіть в Інтернеті та в атласі карту України. Відшукайте на ній свій населений пункт. Поміркуйте про переваги й недоліки кожного з видів карт.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн