УРОК № 10 Тема уроку. Тематичне оцінювання № 1.

Опис документу:
автор Роганін УРОК № 10 Тема уроку. Тематичне оцінювання № 1. Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною». Тип уроку: контроль навчальних досягнень учнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

І. Лінійні рівняння з однією змінною

УРОК № 10

Тема уроку. Тематичне оцінювання № 1.

Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною».

Тип уроку: контроль навчальних досягнень учнів.

Хід уроку

І. Тематична контрольна робота № 1

Рівняння

I рівень (3 бали)

У завданнях 1—3 заповніть пропуски.

  1. Серед чисел 1; 2; 3 коренем рівняння.

Варіант 1. 2х – 1 = 5 є число __________ .

Варіант 2. 3х – 1 = 5 є число __________ .

  1. Серед рівнянь х + 1 = х, х + 1 = 0, х + 1 = х + 1.

Варіант 1. Рівняння ____________ не має коренів.

Варіант 2. Рівняння ____________ має безліч коренів.

  1. Варіант 1. Якщо сума чисел х і 3 дорівнює 6, то у ви­гляді рівняння це запишеться так: ___________ .

Варіант 2. Якщо різниця чисел х і 2 дорівнює 5, то у вигляді рівняння це запишеться так: ___________ .

II рівень (3 бали)

  1. Розв'яжіть рівняння.

Варіант 1. 2х – 3 = 3х – 2. Варіант 2. 3х – 4 = 4х – 3.

  1. Учень задумав число.

Варіант 1. Якщо від нього відняти 2 і результат поділити на 4, то дістанемо 2.

Варіант 2. Якщо до нього додати 2 і результат поділити на 6, то дістанемо 2.

Яке число задумав учень?

  1. Розв'яжіть рівняння.

Варіант 1. 5х – 2(2х – 1) = х + 2. Варіант 2. 3х – 2(х – 1) = х + 1.

III рівень (3 бали)

  1. Розв'яжіть рівняння.

Варіант 1. . Варіант 2. .

  1. Варіант 1. У трьох кошиках 54 кг яблук. У другому кошику було на 6 кг менше, ніж у першому, а в третьо­му — вдвічі більше, ніж у першому. Скільки кілограмів яблук у кожному кошику?

Варіант 2. Поле площею 860 га поділено на 3 ділянки так, що площа першої ділянки на 60 га менша, ніж площа другої ділянки, і вдвічі менша площі третьої ділянки. Знайдіть площі ділянок.

IV рівень (3 бали)

  1. Розв'яжіть рівняння.

Варіант 1. + 2| = х + 3. Варіант 2. + 5| = 2 + 2х.

Наводимо розв'язання та відповіді до тематичної контрольної роботи.

Варіант 1
1. 3. 2.
х + 1 = х. 3. х + 3 = 6.

4. 2х – 3 = 3х – 2; 2х – 3х = -2 + 3; = 1; х = -1. Відповідь. -1.

5. х — задумане число, тоді . Звідси х – 2 = 8; х = 8 + 2; х = 10. Відповідь. 10.

6. 5х – 2(2х – 1) = х + 2; 5х – 4х + 2 = х + 2; х + 2 = х + 2; 0х = 0. х — будь-яке число. Відповідь. Будь-яке число.

7. ; 5(х + 1) – 2(5х – 1) = 3х – 1; 5х + 5 – 10х + 2 = 3х – 1 ; -5х + 7 = 3х – 1; -5х – 3х = -1 – 7; - 8х = -8; х = 1. Відповідь. 1.

8. Нехай у першому кошику х кг яблук, тоді в третьому кошику 2х кг яблук, а в другому (х – 6) кг яблук. За умовою задачі маємо: х + 2х + х – 6 = 54 . Звідси 4x = 60; х = 15, тоді 2х = 2 · 15 = 30, х – 6 = 15 – 6 = 9. Отже, в пер­шому кошику 15 кг яблук, у другому — 9 кг, а в тре­тьому — 30 кг.

Відповідь. 15 кг, 9 кг, 30 кг.

9. |х + 2| = х + 3. Тоді х + 2 = х + 3 або х + 2 = - х – 3. Звідси 2х = -5, х = -2,5. Відповідь. -2,5.

Варіант 2
1. 2. 2.
х + 1 = х + 1. 3. х – 2 = 5.

4. 3х – 4 = 4х – 3; 3х 4х = 4 – 3; -х = 1; х = -1. Відповідь. -1.

5. х — задумане число, тоді . Звідси х + 2 = 12; х = 12 – 2; х = 10. Відповідь. 10.

6. 3х – 2(х – 1) = х + 1; 3х – 2х + 2 = х + 1; 3х – 2хх = - 2 + 1; 0х = -1, рівняння коренів не має. Відповідь. Коренів немає.

7. ; 4(х + 2) – 3(2х + 1) = 4х – 1; 4х + 8 – 6х – 3 = 4х – 1; 4х – 6х – 4х = -8 + 3 – 1; -6х = -6; х = 1. Відповідь. 1.

8. Нехай х га — площа першої ділянки, тоді площа дру­гої ділянки — (х + 60) га, а площа третьої ділянки — 2х га. За умовою задачі маємо: х + х + 60 + 2х = = 860. Звідси 4х = 800; х = 200, тоді х + 60 = 200 + 60 = 260; 2х = 2 · 200 = 400. Отже, площа першої ділянки — 200 га, площа другої — 260 га, а площа третьої — 400 га. Відповідь. 200 га, 260 га, 400 га.

9. |х + 5| = 2 + 2х . Тоді х + 5 = 2 + 2х або х + 5 = -2 – 2х. Звідси х = 3 або х = — не задовольняє рівняння, оскільки 2 + 2х = 2 – 2 · = = , а . Відповідь. 3.

II. Домашнє завдання

Можна запропонувати учням, які виконували в класі ва­ріант 1 тематичної контрольної роботи, вдома виконати ва­ріант 2, і навпаки.

III. Підбиття підсумків уроку

З'ясувати, які завдання викликали труднощі, і відповісти на запитання учнів.

3

О.М.Роганін Алгебра 7 клас розробки уроків Урок № 10

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн