Урок на тему: " Властивості степеня з цілим показником"

Опис документу:
Мета:  формувати знання, вміння та навички до застосування властивостей степеня з цілим показником;  застосовувати знання до розв’язування вправ;  розвивати наполегливість, розумову активність та творчу діяльність. Обладнання: підручник, робочі зошити, презентація «Властивості степеня з цілим показником», роздатковий матеріал для «Математичного лото

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок на тему:

«Нехай хто-небудь спробує викреслить

з математики степені, і він побачить,

що без них далеко не заїдеш»

М.В.Ломоносов

Мета:

  • формувати знання, вміння та навички до застосування властивостей степеня з цілим показником;

  • застосовувати знання до розв’язування вправ;

  • розвивати наполегливість, розумову активність та творчу діяльність.

Обладнання: підручник, робочі зошити, презентація «Властивості степеня з цілим показником», роздатковий матеріал для «Математичного лото»

Тип уроку: формування вмінь і навичок

Хід уроку

І. Організаційний момент (2 хв.).

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь (10 хв.).

ІІІ. Застосування знань, вмінь, навичок (20 хв.).

ІV. Самостійна робота у вигляді тестів та робота в парах (7хв.).

V. Підсумок уроку ( 5хв.)

VI. Домашнє завдання (1 хв.)

І. Організаційний момент

Учитель. Добрий день! Дорогі діти!

Тим, хто вчить математики,

Тим, хто вчить математику,

Тим, хто знає і любить математику

І тим, хто ще не знає, що він любить математику,

Працювати сьогодні на уроці.

Які асоціації у вас викликає слово «урок»? Давайте розкладемо його по літерах.

У – успіх, Р – радість, О – обдарованість, К – кмітливість.

Сподіваюсь, що сьогодні на уроці на нас чекає і успіх, і радість, ви зможете продемонструвати свою обдарованість і кмітливість.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. На минулому уроці алгебри ви відкрили для себе чудовий світ степенів. Познайомилися зі вченими, які в усі часи займалися питаннями їх вивчення. І сьогодні тема нашого уроку «Властивості степеня з цілим показником»(1 слайд). (Учні записують тему уроку до зошитів). Я хочу звернути вашу увагу на слова М.В. Ломоносова, які будуть епіграфом нашого уроку (1 слайд). Повідомляю мету і завдання уроку (2 слайд).

Пригадаємо відоме українське прислів’я: «Знання збираються по краплині, як вода в долині». Давайте зберемо по краплині все, що знаємо по темі «Степінь з цілим показником». (Використовуючи презентацію (3 слайд) учні відповідають на питання. Пропоную учням відповідати на питання по черзі за допомогою інтерактивної технології «Мікрофон»).

Питання до класу

  • Сформулюйте означення степеня.

  • Подайте добуток у вигляді степеня (-5)(-5)(-5)(-5)(-5).

  • Назвіть основу і показник степеня -4.

  • Чому дорівнює значення числа в нульовому степені?

  • Сформулюйте означення степеня з від’ємним показником.

  • Сформулюйте властивість множення степенів з однаковими основами

  • Сформулюйте властивість ділення степенів з однаковими основами

  • Сформулюйте властивість піднесення степеня до степеня

  • Сформулюйте властивість піднесення дробу до степеня

  • Сформулюйте властивість піднесення до степеня добутку

Мозковий штурм. (Слайд 4)

ІІІ. Застосування знань, вмінь, навичок.

Учитель. Відомий математик Рене Декарт відмітив, що «недостатньо мати хороший розум, головне – раціонально його використовувати». Пропоную вам гру «Відгадай зашифроване слово»

Завдання. Скласти слово, використовуючи дешифратор.

Виконав це завдання, ви, діти, узнаєте прізвище німецького математика, який увів термін «показник степеня»(слайд 5).

Л

Т

Е

Ф

И

Ь

Ш

у-8

7-1

  1. Записати у вигляді дробу: 3-3 , 5-2 , 7-2 , (п+ s)-2.

  1. Записати у вигляді степеня: , , .

Виконання вправ

  • Письмові завдання з поясненням біля дошки: №464(а,б,в), 468(а,б,в)

Фізхвилинка. (Слайд 6) Гра “ Так-ні ”.

Вчитель читає запитання з відповідями, якщо учень згоден з вчителем, він піднімає руки перед собою, а якщо не згоден – піднімає руки вгору.

Завдання: 1) 2²=5 Так? 2) 2³=6 Так? 3) 4º=1 Так?

4) 4-1 = Так? 5) 6-2 = Так? 6) 34=12?

ІІІ. Самостійна робота у вигляді тестів на комп’ютерах та робота в парах по картках.

Робота в групах

Успіх – це результат певних дій та навичок. Тому, щоб досягнути успіху будемо формувати вміння та навички у процесі гри «Математичне лото»

(роздаю учням конверти з картками із завданнями і картками з відповідями. Учні розв’язуючи завдання, накривають картками відповідний результат. Якщо всі завдання виконані правильно, то на оборотному боці карток з завданнями учні отримають афоризми:

«Те, що не зрозуміло, потрібно з’ясувати» - Конфуцій,

«Не достатньо знати, необхідно також застосовувати» - Анатоль Франс, «Коли добре щось умієте – того не забувайте, а чого не вмієте – того учитесь» - Володимир Мономах,

«Талант – це здібність людини до праці»).

Автором останнього афоризму є Олександр Сергійович Пушкін. Я вважаю, що ви добре попрацювали, давайте підведемо підсумок уроку.

Завдання: Відповіді:

27

1

95∙9-7

3-18:3-21

3-3

це

Талант -

людини

здатність

праці

до

7

8

1

Завдання: Відповіді:

767-5

2-18:2-21

5-2

Не

достатньо

знати,

необхідно

також

застосовувати

Завдання: Відповіді:

646-4

4-21:4-23

7-2

24

1

16

Те,

що

не

зрозуміло

потрібно

з’ясувати

8-284

5-17:5-20

4-4

Завдання: Відповіді:

64

125

1

Коли добре

щось умієте -

того не

забувайте, а

чого не вмієте -

того учитесь

V. Підсумок уроку. Розгадування кросворду (Слайд 7).

  1. Як називається число а у записі ап?

  2. Знайти значення виразу .

  3. Хто увів у математику сучасний запис степеня?

  4. Число, яке показує скільки разів береться множник.

  5. Яку дію потрібно виконати з показниками при діленні степенів з однаковою основою?

  6. Показник степеня, який зазвичай не пишуть.

  7. До якого степеня потрібно піднести число, щоб одержати одиницю?

VI.Домашнє завдання.

Повторити §10, розвязати №461, 465

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн