Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Урок на тему " Велика буква у кличках тварин. "Хто на повідку" Григорій Фалькович".

Українська мова

Для кого: 2 Клас

28.02.2021

158

6

0

Опис документу:
Даний урок розрахований на вивчення теми "Велика буква у кличках тварин. Хто на повідку" Григорія Фальковича" у 2 класі кураїнської мови. Сподіваюся моя розробка уроку буде вам цікава і корисна, якщо підтримаєте "лайком", буду вдячна.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата проведення: 02.03.2021

Клас. 2

Тема. Велика буква у кличках тварин. «Хто на повідку» Григорій Фалькович.

Очікувані результати:

Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає тему та головну думку твору, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, розповідає про улюблених персонажів, висловлює емоції;

Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил;

Взаємодіємо усно: висловлює і доводить свою думку, будує усне висловлювання на певну тему, вступає у діалог;

Досліджуємо мовлення: порівнює власне мовлення з мовленням інших (швидкість, вимова);

Обладнання: цеглинки Лего, презентація, конспект, підручник для 2 класу Большакова, Пристінська, картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

І знову дзвоник кличе в клас,

Знання нові чекають нас.

Ми дуже любимо рідну мову,

Її мелодію чудову,

Тож і часу ми не гаймо

А урок розпочинаймо.

1.1. Створення позитивного настрою.

Уч. Діти, сьогодні в нас буде дуже цікавий і пізнавальний урок. До нас приєднається цікавий гість, а щоб дізнатися хто це, відгадаємо загадку.

Вірний друг у мене є,
Мені лапу подає.
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче.
Замість слів лиш чути: "Гав",
Всіх котів порозганяв.
Хто скажіть цей розбишака,
Знають всі, що це… (собака)

Уч. Так, правильно. Це – Собака. Цього красунчика звати – Шарик, він розумний і сьогодні впродовж уроку буде працювати з нами. Шарик підготував нам цікаві завдання і хоче щоб ми їх виконали.

Уч. Діти, а ви знали що собаки здатні розрізняти кольори. Їх світ не є чорно-білим. Однак їх колірна гамма не така широка, як у людини. У собак дуже розвинена здатність до сприйняття запахів. Вони відчувають аромати в тисячі разів краще людини. Шум грози часто викликає біль у вухах собаки. Якщо ви бачите, що ваш вихованець злякався грози, в дійсності це може бути реакція на біль у вухах. Рівень інтелекту собаки такий же, як у дворічної дитини. Собаки здатні запам'ятати понад 250 слів і жестів, вони можуть рахувати до 5 і вирішувати найпростіші математичні завдання.Собаки не люблять, коли їх обіймають і гладять по голові - це вважається ознакою домінування. Якщо хочете приголубити собаку, погладьте їй бік.

1.2. Очікувані результати.

Уч. Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Д. Вдосконалити вміння читати, дізнатися багато нової інформації.

Уч. А я в свою чергу очікую що ви будете активними, сміливими, будете чітко висловлювати свої думки, порівнювати, аналізувати, доповнювати думку свого однокласника.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2.1. Каліграфічна хвилинка.

Зошит свій я відкриваю,

Правильно я його кладу,

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я учитись вправно,

До роботи я берусь.

Уч. Діти, а ви беретеся до роботи. Попрацюємо в зошитах. Відкриваємо зошити, каліграфічно записуємо число, класна робота.

Уч. Діти, яке сьогодні число?

Д. 2 лютого

Уч. А який місяць?

Д. Березень.

Уч. Правильно, записуємо 2 березня, Класна робота. І ось перше завдання від Шарика.

Уч. Але для початку пригадаємо які є типи з’єднань букв. В українській мові для з’єднанням використовують верхнє з’єднання, нижнє з’єднання і пригадайте ще яке є

Д. середнє.

Уч. Так. Нижнє з’єднання застосовують до букв, що починаються від нижньої третини робочого рядка: е,л,м,я якщо з’єднувальну лінію ведемо до нижньої третини робочого рядка. Середнє зєднання застосовують до букв, що починаються з овала – а, б, о,ф або лівого півовала – с,з. Верхнє зєднання застосовують до букв, що починаються від верхньої рядкової - в,и,і,ї,к,н,п,р, т,у,ц,ш,щ,ю,ь.

Уч. Перед вами є два завдання, виконайте їх в зошиті.

Уч. Діти, зверніть увагу на останнє завдання. Прочитаємо ці слова. Чому ці слова пишуться з великої букви?

Д. Бо це власні назви.

Уч. Так, а власні назви пишуться з великої літери.

Уч. А з якої літери пишуться імена людей?

Д. З великої

Уч. Правильно. Пам’ятайте, що імена людей пишуться з великої літери.

Уч. Добре, ви гарно попрацювали, пригадали правила зєднання букв між собою і пригадали чому слова можуть писатися з великих літер. Пропоную продовжувати далі.

2.2. Малюнковий диктант.

Уч. Діти, ми продовжуємо працювати і ось перед вами наступне завдання від Шарика. Перед початком уроку він мені сказав, що розгубив букви у словах які готував до уроку і хоче щоб ви допомогли йому скласти їх знову. Ну що ми допоможемо Шарику?

Д. Так.

Уч. Хто зображений на першому малюнку?

Д. Ведмідь.

Уч. Правильно. На другому хто?

Д. Заєць.

Уч. Так, молодці. Хто на четвертому малюнку?

Д. Бджілка

Уч. Кого ми можемо побачити на четвертому малюнку?

Д. Це – ящірка.

Уч. Так, правильно, а що ми бачимо на останньому малюнку?

Д. Рюкзак.

Уч. Правильно. Діти, а до якої групи належать ведмідь, заєць, бджола, ящірка?

Д. До тварин.

Уч. Так, до тварин, а рюкзак де ми можемо використати?

Д. В навчанні, складаємо туди підручники, зошити.

Уч. Правильно, то що ми можемо з цього зясувати? Хто тут зайвий?

Д. Зайвий рюкзак.

Уч. Чому?

Д. Бо все тварини, а він предмет.

Уч. Правильно, діти, ви зробили правильні висновки. Ми зясували що рюкзак тут зайвий.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Уч. Діти, сьогодні у нас надзвичайно цікава тема уроку. Ми пригадаємо де потрібно вживати велику букву, зупинимось на кличках тварин, дізнаємось як вони пишуться. Попрацюємо над вивченням нового тексту Григорія Фальковича «Хто на повідку»

IV. Вивчення нового матеріалу.

4.1. Знайди відповідність.

Уч. Діти, Шарик хоче перевірити як добре за описом вмієте розпізнати тварин і пропонує послухати казку.

В одному селі жив фермер Степан. Він дуже любить тварин які живуть на його господарстві та турбується про них. На подвір’ї господаря ми зустріли корову, пса, кота, півника, також там був кінь, вівця, індик та гусак.

Уч. Діти, це все назви тварин. Запам’ятайте діти. Назви тварин пишуться з маленької букви (кіт, пес, півень, вівця, гусак)

Фермер Степан знає всіх своїх тваринок і кожній дав кличку. А що ж таке кличка? Давайте звернемось до словничка. Кличка – це імя, яке дають тварині її господарі. Клички тварини отримують за певними ознаками, за кольором, розміром та характером.

Уч. Які ж клички у тваринок у фермера Степана? Діти, подивіться на екран. Корова Плямка, пес Дружок, кіт Мурчик, півник Гребінець, вівця Сніжинка, кінь Орлик. В першому стовпчику записані назви тварин. Які пишуться з маленької букви, а в другому – клички тварин. Зверніть увагу на першу букву у кличках тварин. Ви помітили, що клички написані з великої букви. Запам’ятайте правило, діти! Клички тварин пишуться з великої букви (Мурчик, Вуханчик, Сніжинка)

Уч. Діти, а які у вас є домашні тварини, розкажіть про них.

Д. В мене кіт Мурчик і песик Чарлік. Ми назвали їх через те що….

Уч. А як ти доглядаєш за ним(нею)?

Д. ….

Уч. Добре. Гарна розповідь.

4.2. Робота з підручником.

Уч. Діти, зараз ми з Шариком попрацюємо із підручником. Відшукайте сторінку 28, я сподіваюсь у всіх є закладки, щоб ми бережливо ставились до підручника.

Уч. На сторінці 28, Шарик пропонує виконати завдання під номером 1.

Уч. Прочитаємо завдання. У дітей живуть домашні улюбленці. Потрібно прочитати про них і визначити, де чий улюбленець. Запишемо назви тварин і їх клички.

Уч. Перша із розповіддю у нас Оленка. Що вона пише про свого улюбленця, послухайте. У Вишеньки міцний панцир з великими плямами та маленька голова з чорними очима.

Уч. Діти, як ви вважаєте, кого може стосуватися ця розповідь?

Д. Черепахи

Уч. Правильно. Вадим пише наступний. Що він пише, прочитай …..

Д. У Чіпа великий загнутий дзьоб і пістряве піря.

Уч. Добре, як ти вважаєш кого може стосуватися ця розповідь?

Д. Папуги.

Уч. Правильно. А що пише про свого улюбленця Єва?

Д. Кешка руденький і пухнастий. У нього гострі зубки і чорний як ґудзик, носик.

Уч. Добре, як ви вважаєте про кого може бути ця розповідь?

Д. Про хом’ячка.

Уч. Молодці, діти! Ми впоралися із завданнями

4.3. Робота з текстом.

Уч. Діти, відшукаємо наступну вправу 2 нас сторінці 29. Нам потрібно прочитати тексті і вказати клички тварин у тексті. Готові?

Д. Так.

Уч. Прочитаємо текст.

У квартирі Лесика справжній зоопарк. В акваріумі плаває рибка Рюшка. У тераріумі спить черепаха Рима. У клітці кричить папуга Гоша. У кошику спить кицька Зоська. А Лесик грається з песиком Пандусом.

Уч. Знайдемо у текст клички тварин, Іванно, назви їх.

І. Рюша, Рима, Гоша, Зоська, Пандус.

Уч. З якої літери написані клички Лесикових тварин?

Д. З великої.

Уч. А що ще в тексті записано з великої літери?

Д. Ім’я хлопця.

Уч. Правильно. Діти а які у вас вдома є улюблені тваринки і які у них клички, розкажіть.

Д. ….

Уч. Так. Я сподіваюся, що ви для себе зрозуміли, що домашніх улюбленців потрібно оберігати, доглядати, бо ми несемо відповідальність за того, кого приручили.

4.4. Фізкультхвилинка.

Уч. Діти, ми трохи втомились і я пропоную провести фізкультхвилинку. Тихенько встаємо із-за своїх парт і повторюємо рухи за відео.

V. Закріплення набутих знань.

5.1. Робота з текстом.

Уч. Діти, ми вже багато дізналися нового та цікавого, а зараз Шарик і я пропонуємо вам наступне завдання.

Уч. Розгорніть підручник на сторінці 29 і знайдіть вправу 5. Перед вами вірш. Григорія Фальковича.

Уч. Діти, як ви гадаєте про що же йти мова у вірші?

Д. Про тварин.

Уч. Так, а що нам підказує назва вірша? Про кого буде йти мова?

Д. Про собаку.

Уч. Правильно, про собачку. Спочатку я прочитаю вам вірш, ви буде уважні і спостережливі, після того виконаємо завдання.

Хто на повідку

Таксу, спритну і швидку,

Я веду на повідку.

Рветься такса з повідка,

Аж болить мені рука.

Ну, чому ж вона така

Надто спритна і швидка?

Ну а такса у цей час

Ось що думала про нас:

  • Тягну я на повідку

Цю істоту не легку.

Ну, чому вона така

Надто неповоротка?

Так воно у світі є –

Кожен думає своє.

Григорій Фалькович

Уч. Діти, про кого розповідається у вірші?

Д. Про собаку

Уч. А чи сподобався вам вірш?

Д. Так.

Уч. Добре. Зараз виконаємо завдання до прослуханого тексту.

5.2. Робота над прослуханим віршем.

Уч. Діти, розподілимось на пари.

Завдання для 1 пари.

Прочитати перших 6 рядків вірша.

Завдання для другої пари.

Знайти у тексті де розповідається як почуває себе той, хто веде таксу.

Завдання для третьої пари.

Прочитати решту рядків вірша.

Завдання для 4 пари.

Поміркувати і сказати, що в цей час відчувала тваринка.

Уч. Діти, я сподіваюся ви виконали свої завдання. Перевіримо.

Перша пара зачитує своє завдання і відповідає на нього.

1п. Таксу, спритну і швидку,

Я веду на повідку.

Рветься такса з повідка,

Аж болить мені рука.

Ну, чому ж вона така

Надто спритна і швидка?

Уч. Добре. Друга пара, що ви робили?

2п. Рветься такса з повідка,

Аж болить мені рука.

Тягну я на повідку

Цю істоту не легку.

Уч. Добре. Що робила третя пара?

3п. Ну а такса у цей час

Ось що думала про нас:

  • Тягну я на повідку

Цю істоту не легку.

Ну, чому вона така

Надто неповоротка?

Так воно у світі є –

Кожен думає своє.

Уч. Добре. Що робила 4 пара.

4п. тваринка в цей час відчувала себе скривдженою, ображеною. Тваринці було боляче коли її господар тягнув її.

Уч. Діти, ми проаналізували цей вірш. А скажіть будь ласка. Чи завжди господарі розуміють своїх тварин?

Д. Ні.

Уч. Чому? Поясніть свої думки.

Д. ……

Уч. Ви правильно міркуєте, дітки. Насправді не всі господарі доглядають своїх тваринок, годують їх. А трапляються і такі що залишають своїх улюбленців поза межами дому, найчастіше це трапляється із котиками і песиками. Я сподіваюся, що ви так е вчините із своїми пухнастими друзями.

5.3. Дискусія.

Уч. Діти, Шарик хоче з вами провести дискусію. Давайте звернемося спочатку до словника і вияснимо, що таке дискусія. Дискусія – це метод, який передбачає обговорення певної проблеми і усунення чи розв’язання її.

Уч. Діти, у вас є картки із темою дискусії. Давайте прочитаємо що потрібно зробити. Визнач свою думку за шкалою. І ось питання. Чи потрібно міняти клички тваринам щороку? Подумайте і кольоровими олівцями покажіть на скільки ви згідні із такою думкою.

Уч. Подивимось. Хто вважає що потрібно змінювати клички тваринам кожного року?

Д. + + +

Уч. Добре. Підніміть руки хто вважає що не потрібно змінювати клички тваринам кожного року?

Д. ---

Уч. Поясність чому ви за заміну клички тваринам.

Д. …..

Уч. Поясніть чому ви проти зміни клички кожного роду?

Д…

Уч. Добре. Ми плідно сьогодні попрацювали. Дізналися багато нового та цікавого. Сподіваюся всі винесли виховних характер із змісту уроку. Але Наш урок вже підходить до завершення.

VII. Підсумок уроку.

6.1. Перевірка настрою після закінчення уроку.

Уч. Діти, я сподіваюся що ваш настрій по закінченню уроку залишився позитивним а ви самі за допомогою кольорових олівців зобразіть у своїх щоденниках свій настрій.

6.2. Незакінчене речення.

Уч. Діти, Шарик вже зачекався коли вже запропонує нам своє останнє завдання. Він спостерігав за нами впродовж усього уроку і я сподіваюся що і він дечого навчився і дізнався. Закінчіть речення, які не дописав Шарик.

Уч. Діти, я задоволена вашою активністю і старанністю на уроці. Спдіваюся і ви винесли для себе щось нове, щось розкажете друзям і в світі зменшиться кількість ображених тваринок нами, людьми. Я дякую вам за увагу, допобачення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.