Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Урок на тему " додавання і віднімання числа 5"

Математика

Для кого: 1 Клас

28.02.2021

117

1

0

Опис документу:
Даний урок на тему "Додавання і віднімання числа 5" розрахований на учнів 1 класу на уроках математики. Сподіваюся моя розробка конспекту буде для вас цікавою і корисною. Якщо сподобався конспект, то підтримайте мене "Лайком". Дякую.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата. 16.02.2021

Клас. 1

Тема. Додавання і віднімання числа 5.

Цілі:

предметні: вдосконалювати навички додавання і віднімання чисел; формувати вміння розв’язувати приклади із цифрою 5;

комунікативні: розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на поставлені запитання, аргументувати свої відповіді; розвивати логічне, образне, смислове мислення, пам'ять;

виховні: виховувати самостійність, уважність, інтерес до вивчення математики, вміння співпрацювати з класом, створити мотивацію для подальшого вивчення предмета.

Обладнання та матеріали: презентація, конспект, роздатковий матеріал, відео для фізкультхвилинки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ми починаємо урок,

Що математикою зветься.

Вона нам допоможе

Таку розвити точність думки,

Щоб у нашому житті

Про все дізнатись,

Вимірять, збагнути.

1.1 Створення позитивного настрою.

Уч. Діти, сьогодні до нас завітав гість, але щоб дізнатися хто це відгадайте загадку.

Ця тварина вже від ранку

Нам співає колисанку,

Нявкає, муркоче,

Бо сметанки хоче.

Що це, діти, за воркотик?

Це пухнастий риженький

(котик)

Уч. Молодці діти, це котик. В нас на уроці сьогодні буде Розумник Кіт, він приніс нам багато пізнавальних і цікавих завдань. Кіт дуже розумний і допитливий і хоче щоб ви йому допомогли, а виконати завдання зможуть тільки справжні знавці математики.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учь. І ось перше завдання від Розумника кота, він пропонує подумати і сказати чого ви очікуєте на сьогоднішньому уроці.

2.1 Інтерактивна вправа «Очікування»

Діти, що ви очікуєте від уроку?
(- Я хочу дізнатись щось нове;
- Я хочу навчитися розв’язувати задачі;
- Я хочу навчитися швидко обчислювати приклади;
- Я хочу щоб на уроці було цікаво;
- Я хочу на уроці відгадувати загадки;
- А я очікую, що ви будете старанні, кмітливі, наполегливі, навчитеся збільшувати і зменшувати числа, складати та розв’язувати задачі, злагоджено працювати в парах.

2.2. Усний рахунок. Робота з числовим рядом

-Полічіть до 10, вставляючи пропущені числа (слайд)

-«Лічи назад, лічи вперед»

Уч. Ще діти в нас є цікаві задачі, послухайте їх і спробуйте розв’язати.

• Були у нашому дворі

Один горобець і три снігурі.

Хто може скласти лік птахам,

Всім горобцям і снігурам?

(1+3)

Уч. Діти, то скільки всього птахів було у дворі?

Д. 4.

Уч. Правильно. Молодці!

Дві ворони посварились,

Бо зернят не поділили.

На їх шум ще одна примчала, а одна полетіла.

Скільки пташок залишилось?

(2+1-1)

Уч. Діти, то скільки ворон залишилося?

Д. 3

Уч. Правильно

Уч. Діти, скажіть будь ласка, а як називаються числа при додаванні?

Д. Доданок доданок сума.

Уч. Правильно

Уч. А як при відніманні називаються числа?

Д. Зменшуване від’ємник різниця.

Уч. Правильно. Молодці.

Уч. Діти, Кіт Розумник дуже захоплений вашою старанністю та знаннями з математики, тому пропонує продовжити.

2.3. Каліграфічна хвилинка.

Уч. Зараз у нас робота з зошиті, але для початку пригадаємо правила письма.

Уч. Діти, відкриваємо свої зошити, пишемо каліграфічно і старанно. Записуємо сусідів числа 5. Назвіть їх

Д. Це числа 4 і 6

2.4. Математичний диктант.

Уч. Подивіться на героїв мультфільму. Скільки їх (6). Знайдіть відповідність прикладу до номера який є біля героїв, запишіть приклади у зошит
- Запишіть суму чисел 6 і 2.
(8)
- Різницю чисел 8 і 4. (4

-Число 5 зменшити на 3. (2)

-Число 4 збільшити на 5 (9)

-Порівняйте числа 3 і 3 (6)

- Знайди різницю чисел 8 і 3 (5)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Уч. Діти, сьогодні ми навчимося додавати і віднімати приклади з цифрою 5. Пригадаємо склад числа 5 і спробуємо розв’язувати задачі. Тому, будьте уважними активними і сміливими, а Розумник Кіт буде за вами спостерігати.

IV. Вивчення нового матеріалу.

4.1. Робота з картками.

Уч. Діти, для початку пригадаємо склад числа 5, погляньте на картки перед вами. Спробуємо скласти число 5.

Уч. Перша цифра в нас 1, до неї додамо ще одну, скільки буде?

Д. Два

Уч. Правильно.

Уч. До двох додамо ще одну одиницю, скільки отримаємо?

Д. Отримаємо три

Уч. До трьох додамо ще одну одиницю, скільки буде?

Д. Буде 4

Уч. І якщо до чотирьох додати ще одну одиницю, то отримаємо..

Д. Пять.

Уч. Молодці правильно. Ось ми і пригадали таблицю складання числа 5. А зараз спробуємо розв’язати приклади.

1+5= 6-5=

2+5= 7-5=

3+5= 8-5=

4+5= 9-5=

5+5= 10-5=

4.2. Усна робота.

Уч. Діти, то скільки буде до двох додати два?

Д. Буде 4.

Уч. А до трьох додати три, скільки буде?

Д. Буде 6

Уч. А якщо ми маємо чотири плюс чотири, скільки буде?

Д. Буде 8

Уч. А скільки буде до п’яти додати п’ять?

Д. Буде десять.

Уч. Молодці діти, ви добре попрацювали.

Уч. Діти, Коту Розумнику дуже цікаво з вами навчатися, він пропонує продовжити.

4.3. Робота з підручником.

Уч. Діти, розгорніть свій підручник на сторінці 60 і зверніть увагу на 2 вправу. Наше завдання полягає в тому,, щоб знайти помилки у прикладах, будьте уважними.

Уч. Чи є помилка в першому прикладі?

Д. Ні.

Уч. Перевіримо. До трьох додати два буде п’ять і до п’яти додати ще п’ять, буде десять.

Уч. Чи є помилка у другому прикладі? Поясніть свій вибір.

Д. Ні, нема. Від п’яти відняти п’ять буде нуль і до нуля додати 2, буде 2. Приклад правильний.

Уч. Чи є помилка у третьому прикладі? Розвяжіть приклад і перевірте.

Д. Ні, немає. До чотирьох додати п’ять, буде девять і до девяти додати один, буде 10.

Уч. Молодці. Перевіримо четвертий приклад. Чи правильно він розв’язаний?

Д. Ні. Від восьми відняти п’ять, буде три і від трьох відняти один буде два,тому тут розв’язано неправильно.

Уч. Молодці. Перевіримо наступний приклад. Чи правильне в нього рішення?

Д. До одного додати п’ять, буде шість і до шести додати три, буде девять, розв’язано неправильно.

Уч. Молодці. Перевіримо останній приклад. Чи правильно він розв’язаний?

Д.Від дев’яти відняти п’ять, буде чотири і від чотирьох відняти чотири, буде нуль, приклад розв’язаний правильно.

Уч. Молодці діти, ви добре попрацювали.

4.4. Фізкультхвилинка.

Уч. Діти, наш котик вже втомився і він просить разом з ним провести фізкультхвилинку.

4.5. Робота з задачею.

Уч. Діти, ми продовжуємо працювати з підручником. Погляньте на задачу під номером 3.

Уч. А тепер, задачу прочитає хтось із вас.

Уч. Діти, про кого розповідається в задачі?

Д. Про овечок.

Уч. Що вони роблять?

Д. Пасуться.

Уч. Скільки овечок пасеться на горі?

Д. 3

Уч. Скільки овечок пасеться під горою?

Д. На 5 овечок більше, ніж на горі

Уч. Про що запитується в задачі?

Д. Скільки овець пасеться під горою?

Уч. Правильно, складемо до задачі скорочений запис.

На горі – 3 ов.

Під горою - ?, на 5 ов. >

Уч. Що нам відомо про число 3?

Д. Кількість овець горі?

Уч. Що відомо про число 5?

Д. На 5 овечок більше пасеться під горою, ніж на горі.

Уч. Яке головне питання задачі?

Д. Скільки овець пасеться під горою.

Уч. Чи можемо ми одразу відповісти на головне питання задачі?

Д. Так.

Уч. Складемо усний план розв’язання задачі. То яка буде перша дія?

Д. Додавання. До кількості овець що на горі додати число 5.

Уч. І що ми дізнаємося?

Д. Ми дізнаємося скільки овець пасеться під горою.

Уч. Записуємо розв’язання задачі в зошит. Коментує Катя.

К. По середині рядка записуємо слово «Задача», з наступного рядка записуємо 1) і пишемо 3+5= 8 (ов.), пояснення не пишемо. Після того записуємо з наступного рядочка з великої букви слово Відповідь, дві крапочки, 8 овець пасеться під горою.

Задача

1) 3+5=8(ов.)

Відповідь: 8 овець пасеться під горою.

Уч. Яке було головне питання задачі?

Д. Скільки овечок пасеться під горою

Уч. То ми відповіли на головне питання задачі?

Д. Так.

Уч. То скільки овечок пасеться під горою?

Д. 8.

Уч. Молодці діти, ми правильно розв’язати задачу.

4.6. Робота в групах.

Уч. Діти, зараз поділимось на пари.

До першої групи належить Ангеліна, Вероніка і Іванка.

До другої групи належить Катя і Люда.

Завдання для першої групи.

Порівняти числа

3 і 5, 7 і 2, 5 і 3, 2 і 7

Завдання для другої групи

Порівняти числа

7 і 5, 1 і 5, 5 і 2, 5 і 7.

Завдання для всіх.

3+5 8; 9-5 3; 6-3 5

Перевіримо виконання завдань кожної групи.

Перша підгрупа, починайте.

3<5, 7>2, 5>3, 2<7.

Уч. Молодці перша підгрупа, добре справилися.

Уч. Перевіримо чи справилися з завданням друга підгрупа.

7>5, 1<5, 5>2, 5<7.

Уч. Молодці. Спробуємо всі разом виконати наступне завдання.

3+5 = 8, 9-5 >3, 6-3 <5.

Уч. Молодці, ви всі добре справилися.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

5.1. Робота з картками.

Уч. Діти, Кіт Розумник вже вивчив багато нового і зараз разом із ним пропонує вам виконати завдання на картках. Перед вами картки із завданнями. У вас є 2 хвилини, що розв’язати приклади.

5.2. Робота з картками

Уч. Діти, погляньте на екран. Котик хоче щоб ви порахували грибочки. Будьте уважними.

Уч. Діти, скільки грибочків під дубовиком?

Д. 5

Уч. А скільки під ялинкою?

Д. Під ялинкою 4.

Уч. Складемо приклад і розв’яжемо його. Який буде приклад.

Д. 5+4

Уч. І це дорівнює?

Д. 9.

Уч. Правильно, молодці.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

Уч. Діти, ви сьогодні дізналися багато нового і цікавого, наш Розумник також чогось навчився і хоче перевірити чи добре ви все запам’ятали і пропонує доповнити такі речення.

Сьогодні на уроці я дізналася…..

На уроці я навчилася…..

Новим для мене було….

Мої очікування ….. чи …..

Найбільше на уроці сподобалося….

Уч. Діти, сподіваюся ваші очікування справдилися, які ви прогнозували на початку уроку. Кіт Розумник ще хоче додати.

Молодці, мої малята,

Любі хлопчики й дівчата

Усі завдання розв’язали

Дружно всі попрацювали.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили