Урок "Лексичне значення слова"

Опис документу:
Під час уроку учень  визначає лексичне значення слова;  з’ясовує відмінності в лексичному значенні слів;  користується тлумачним і перекладним словниками;  тлумачить лексичне значення слова за зразком;  пояснює лексичне значення знайомих слів;  уточнює лексичне значення слова за контекстом;  виявляє й усуває лексичні помилки, пов’язані з вибором слова;  вживає слова відповідно до їхзначення;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Клас: 5

Тема: Лексичне значення слова

Предметні компетентності:

  • визначає лексичне значення слова;

  • з’ясовує відмінності в лексичному значенні слів;

  • користується тлумачним і перекладним словниками;

  • тлумачить лексичне значення слова за зразком;

  • пояснює лексичне значення знайомих слів;

  • уточнює лексичне значення слова за контекстом;

  • виявляє й усуває лексичні помилки, пов’язані з вибором слова;

  • вживає слова відповідно до їхзначення;

  • дотримується норм лексичної сполучуваності слів

Тематична лінія «Здоров’я і безпека»

Під час роботи над навчальним матеріалом, у якому реалізується зазначена тема, учні мотивовані:

  • встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між своїми звичками, поведінкою та здоров’ям, безпекою;

  • усвідомлювати переваги здорового способу життя й безпечної поведінки;

  • обговорювати основні принципи здорового способу життя;

  • формувати ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших людей, до довкілля як до потенційного джерела здоров’я, безпеки й благополуччя.

Обладнання:

  • Тлумачний словник української мови

  • Набір предметів «Засоби гігієни»

  • Картки «Здоровий спосіб життя»

Перебіг уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Лінгвістичне дослідження

Ознайомлення з тлумачним словником української мови.

1. Як називається книга?

2. Про що ми можемо дізнатися з неї?

3. Як можемо використати ці знання?

ІІ. Актуалізація опорних знань

Робота з сигнальними картками

Лексема.

Лексика.

Лексикологія.

Лексичне значення слова.

ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

Кросворд «Садок»

1. Садове і лісове плодове дерево з плодами фіолетового кольору з великою довгастою кісточкою.

2. Садове дерево з плодами жовтого або оранжевого кольору з великою довгастою кісточкою.

3.Баштанна рослина з великими круглими або видовженими плодами жовтого кольору.

4. Овочева городня рослина з соковитими довгастими плодами зеленого кольору.

5. Високий гіллястий кущ, що має білі квіти й червоні гіркі ягоди.

Вправа «Що означає слово?»

Сформулювати лексичне значення слова.

Предмет ( засіб )

  • Призначений для ( чого? )

  • За допомогою якого ( що роблять? )

  • Який використовують для ( чого? )

Обладнання: мило, мочалка, шампунь, рушник, дезодорант, гребінець, зубна паста

Вправа «Здорове тіло»

Потилиця, вилиці, скроні,

Шия, плечі, долоні,

Стопи, гомілка, стегно,

Спина, коліна, зап’ястя.

Бути здоровим – це щастя!

Вправа «Здоровий спосіб життя»

Дібрати до слова лексичне значення.

Картки:

  • Дієта

  • Режим

  • Гігієна

  • Вітаміни

  • Гімнастика

  • Загартування

  • Певний режим харчування здорової або хворої людини.

  • Точно встановлений розпорядок життя, праці, відпочинку тощо.

  • Хімічні сполуки, необхідні для нормальної життєдіяльності людини.

  • Система фізичних вправ, яка сприяє розвитку тіла та зміцненню здоров'я.

  • Забезпечення чистоти тіла з метою запобігання інфекційним захворюванням.

  • Вплив на організм високими та низькими температурами з метою його зміцнення.

Вправа «Види спорту».

Визначити вид спорту за його лексичним значенням та показати рухами.

  • Футбол - гра, у якій гравці кожної з двох команд, б'ючи м'яч ногами, головою або тулубом, намагаються провести його у ворота супротивника.

  • Бокс - кулачний бій особливого виду між двома спортсменами.

  • Плавання - пересування в різних напрямках, тримаючись на поверхні води або в воді.

  • Баскетбол - гра в м'яч між двома командами, учасники якої повинні руками закидати м'яч у «кошик» (сітку), що висить на стовпі.

  • Біг – частина легкої атлетики, швидке пересуванні по доріжці стадіону або в природних умовах.

  • Теніс – перекидання м'яча ракетками так, щоб він ударявся певним чином об ігровий стіл на стороні суперника.

  • Спортивна командна гра з шайбою або м'ячем на льодовому майданчику або трав'яному полі.

IV. Домашнє завдання.

Скласти кросворд за зразком.

V. Підсумки.

1. Рефлексія

Корисно – руки вгору

Цікаво – руки вперед

Складно – руки торкаються голови

Байдуже – руки схрещені на грудях

2. Оцінювання

Дієта

Режим

Гігієна

Вітаміни

Гімнастика

Загартування

Певний режим харчування здорової або хворої людини.

Точно встановлений розпорядок життя, праці, відпочинку.

Хімічні сполуки, необхідні для нормальної життєвої діяльності людини.

Система фізичних вправ, яка сприяє розвитку тіла та зміцненню здоров'я.

Забезпечення чистоти тіла з метою запобігання інфекційним хворобам

Вплив на організм високими або низькими температурами з метою його зміцнення

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!