Урок "Індивідуальний розвиток підлітків"

Опис документу:
Ознайомити учнів з ознаками підліткового, біологічного віку,психічного,соціального,духовного дозрівання; розвивати творчий потенціал учнів, активність,ініціативність,виховувати позитивне ставлення до змін, що відбуваються в підлітковому віці

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Індивідуальний розвиток підлітків. Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.

Мета: ознайомити учнів з ознаками підліткового, біологічного віку,психічного,соціального,духовного дозрівання; розвивати творчий потенціал учнів, активність,ініціативність,виховувати позитивне ставлення до змін, що відбуваються в підлітковому віці.

Обладнання: ілюстративний матеріал із зображенням облич людей, що виражають різні емоції, зображення яблука, троянди, метелика на різних етапах їхнього розвитку та дозрівання; картки "Бліц конкурсу" (одна на парту).

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Привітання. Створення позитивного настрою. Подивіться на світлини на дошці. Які емоції відображають обличчя людей. Який настрій ви обираєте для подальшої успішної роботи на уроці? Поясніть свій вибір

II. Актуалізація чуттєвого досвіду,опорних знань учнів

1. "Бліцкрос"(за картками)

1)Молодший шкільний вік припадає на навчання в … класах (початкових,1-4).

2) Навчання в середніх класах збігається з … віком (підлітковим).

3) Підлітковий вік називають … (складним,проблемним,кризовим).

4) Основною кризою підліткового віку є … (непорозуміння з батьками,іншими людьми,пошук власного "Я").

5) Пошук власного "Я" в підлітковому віці зумовлює як позитивні явища, так і певні …(ризики).

6) Ризики підліткового віку можуть стосуватися як фізичної так і …,…,…складових здоров'я (психічної,соціальної,духовної).

2.Висновки

Учнями, які прагнуть особистісного саморозвитку і самовдосконалення,необхідні знання щодо фізіологічних і психологічних особливостей підліткового віку

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

Заочна екскурсія в минуле

Протягом століть у художній літературі, в грецьких, римських, іспанських та китайських джерелах, згадували проміжний і порівняно короткий період між дитинством і дорослістю. Є джерела, у яких цей вік визначали як закінчення періоду дикості та початку цивілізації. Французький етнограф і історик Ф.Ариес припустив що термін "підлітковий вік"виник у XIX столітті,коли контроль батьків над розвитком дитини продовжився до шлюбу. Нині в розвинених країнах світу цей період життя має тенденцію до поступового збільшення.

Протягом Першої світової війни,технологічний розвиток країн усього світу в сукупності зі швидкими соціальними змінами спричинив необхідність довше вчитися в школі або проходити іншу підготовку, в такий спосіб примушуючи молодих людей лишатися значною мірою у фінансовій і психологічній залежності батьків.

IV. Повідомлення учням теми,мети та завдань уроку

1. Вступне слово вчителя

– Підлітковий вік характеризують як переломний, перехідний, критичний, але частіше як вік біологічного (статевого), психологічного, соціального, духовного дозрівання. Відповідно погляду Виготського, підлітковий вік – найбільш мінливий період життя людини.

2. "Шкала актуальності"

Наскільки актуальною для кожного з вас є тема уроку? Озвучте показник за 5-бальною шкалою: 0-зовсім не важлива,…, 5-саме те,що необхідно знати(вміти,розуміти тощо) на найближчий час.

VI. Осмислення учнями знань

1. Поняття та ознаки біологічного дозрівання (ілюстрації)

Біологічне дозрівання – сукупність фізіологічних змін в організмі,що наближаються до дорослості.

Якщо акцентувати увагу на біологічному, то можна побачити, що в межах підліткового віку (11-14 років,а дехто розширює до 10 – 16 років) відбуваються важливі фізіологічні процеси. За швидкістю біологічних перетворень організму цей період посідає почесне місце поруч із ембріональним періодом та періодом дитинства. Проявами цього є прискорення темпів росту тіла в довжину,швидкий розвиток репродуктивних органів, поява вторинних статевих ознак, таких як оволосінні, збільшення м’язової та жирової маси,гепі талій. Відбувається ствердіння скелета, вдосконалюється м’язова система,однак нерівномірність розвитку серця і кровоносних судин, а також посилена діяльність залоз внутрішньої секреції. ,часто спричинюють тимчасові розлади кровообігу, напруження серцевої діяльності,посилення збудливості дітей, що виражається в нервозності, швидкій втомі, запамороченнях і підвищеному серцебитті. Нервова система підлітка ще не зовсім готова витримати сильні, тривалі подразники, часто перебуває під їхнім впливом у стані загальмованості або сильного збудження. Значно активніше починає працювати ендокринна система організму.

2. Поняття та ознаки психічного дозрівання

Зміни фізичного стану супроводжуються й зміною поведінки, неадекватними проявами,депресивними настроями. Всі конфлікти, депресії,зміни настрою та ін. сприймають як наслідок біологічних факторів. Підлітків зображають як жертв своїх гормонів. Психологічні особливості підлітків науковці пояснюють фактором статевого дозрівання,яке є домінантною розвитку в цьому віці.

Психологічне дозрівання – поява новоутворень,характерних для підліткового віку: почуття дорослості, потреба в самоствердженні.

3. Поняття та ознаки соціального дозрівання

Розвиток дорослості є процесом становлення готовності дитини до життя в суспільстві. Він передбачає засвоєння суспільних вимог до особистості,діяльності,стосунків і поведінки дорослих. Соціальна зрілість – здатність самостійно утримувати себе,створювати і забезпечувати сім'ю,здатність не лише діяти у власних інтересах,ай налагоджувати і підтримувати стосунки з людьми,конструктивно розв'язувати конфлікти.

Підліток намагається долучитися до життя і діяльності дорослих шляхом наслідування. Спершу він переймає доступніше для нього: зовнішній вигляд і манеру поведінки. Деякі підлітки можуть достатньо легковажно ставитися до людських слабостей та заради інтересу чи допитливості пробувати вживати алкоголь і наркотики. Все це може призвести до психологічної залежності, коли джерело допитливості переростає в предмет фіксованих потреб

4. Поняття та ознаки духовного дозрівання

Духовне дозрівання характеризується умінням відрізняти добро від зла,сформованістю життєвих навичок аналізу; відстоювання власної позиції створення власної системи життєвих цінностей усвідомлення сенсу життя.

5. Оздоровлювальна вправа. Руханка "Гойдалка".

Стати прямо,ноги нарізно,руки в поясі. Гойдатися,піднімаючись на ноги й опускаючись на п’яти під рахунок учителя (раз – на носках, два - на п’яти – 10разів).

VII. Узагальнення та систематизація знань

1. Робота з підручником (у парах)

2. Робота в групах. Диспут "Індивідуальний розвиток підлітка" Об'єднання учнів у три групи: "+","-","судді":по черзі групи "+" і "-" висловлюють твердження відповідно до переваги або недоліки індивідуального розвитку підлітка. Протилежна група має висловити контраргументи,опанувати висунутому твердженню. Члени групи судді мають робити висновки і підбити підсумки після кожного етапу диспуту: чия позиція була переконливішою.

VIII. Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

1. Де ми можемо застосувати знання та компетенції,систематизовані під час уроку?

2. Чим сподобався урок?

3. Які знання вам необхідні у повсякденному житті?

4Які висновки ви зробили для себе?

IX. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми §11.

Скласти поради підлітку на щодень.

Підготувати інформаційне повідомлення "Акселерація та її прояви в підлітковому віці"

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
1
0
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!