Урок – гра «Найрозумніший»

Опис документу:
Мета уроку: навчальна: узагальнити основні відомості про паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат. Звернути увагу учнів на зв”язки між цими фігурами. розвиваюча: сприяти розвитку логічного мислення та уяви учнів, підвищити загальний рівень знань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Чотирикутник та його елементи.

Урок – гра «Найрозумніший»

Мета уроку:

навчальна: узагальнити основні відомості про паралелограм,

прямокутник, ромб, квадрат. Звернути увагу учнів на

зв”язки між цими фігурами.

розвиваюча: сприяти розвитку логічного мислення та уяви учнів,

підвищити загальний рівень знань.

виховна: виховувати в учнів увагу, спостережливість,

наполегливістьу навчанні, культуру математичного

запису та акуратність.

Форма проведення уроку: урок-гра « Найрозумніший».

Обладнання: картки із завданнями, чисті аркуші паперу, дошка, крейда, таблиці з рисунками.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

  • повторити основний теоретичний матеріал про паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат;

  • удосконалити свої уміння та навички розв’язування задач із теми «Чотирикутники».

  • робити логічні висновки.

Епіграфи:

Геометрія - це мистецтво правильно міркувати на неправильних кресленнях.

Д.Пойа

Найважливіша вимога математичної науки - вимога точного означення понять.

А.Г.Постніков

Гейми:

І.Геометричне лото.

ІІ. Здогадайся.

ІІІ. Темна конячка.

ІV. Поспішайте побачити.

V. Відгадай слово.

VІ.Далі, далі, далі…

VІІ. Гонка за лідером.

Організаційний момент.

Вчитель. Добрий день, діти. Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми «Чотирикутники», повторимо основні відомості по цій темі. Урок проведемо у вигляді гри. Серед вас є особлива людина, яка навіть сама про не здогадується. Але ми зараз "відкриємо їй очі", привселюдно назвавши "найрозумнішою та найвинахідливішою", тобто "най...най...най". Підніміть, будь-ласка, руку ті, хто підозрює в собі такі якості. Як бачимо, претендентів на титул "Най...най...най" є чимало, але він дістанеться тільки одному. І щоб швидше з’ясувати кому саме, ми розпочинаємо гру.

Клас поділяється на 9 команд(по партах).

Правила гри: після кожного гейму команда, яка останньою виконала завдання покидає гру. Коли залишиться одна команда, відбудеться фінал, який і визначить переможця.

Хід уроку

І гейм «Геометричне лото».

Кожній команді треба покласти на парту комплект карток. На одних є початок, на інших – продовження або закінчення означення чи твердження. Команди складають із них правильну відповідь за 2 хв і зачитують. Команда, яка не виконує завдання покидає гру.

Комплект карток

1.Чотирикутником називається фігура…

2. …яка складається з чотирьох точок і чотирьох відрізків, що …

3. …послідовно їх сполучають.

4.Паралелограм-це чотирикутник, у якого…

5. …протилежні сторони паралельні.

6.Діагоналі паралелограма перетинаються і...

7. …в точці перетину діляться пополам.

8.Прямокутник- це паралелограм, у якого…

9. …всі кути прямі.

10.Діагоналі ромба перетинаються…

11. …під прямим кутом.

ІІ гейм «Здогадайся».

Перемогти у цьому геймі вам допоможуть не стільки знання, як ваші інтуїція і здогадливість. Умови туру такі: я ставлю запитання, на яке можна дати відповідь "так" або "ні". Та команда, яка найменше дасть правильних відповідей покидає гру.

Запитання

1.Чи правда, що слово «ромб» з грецької означає «барабан»?(так)

2.Чи правда, що сторони прямокутника називаються його вимірами?(так)

3.Чи правда, що слово «квадрат» з латини означає «чотирикутник»?(так)

4.Чи правда, що знак кута у вигляді < запропонував П.Орігон(1634р)?(так)

5.Чи правда, що позначення ° ввів Птолемей?(так)

6.Чи правда, що слово «теорема» означає «демонстрація»?(так)

ІІ гейм «Темна конячка».

До нас на гру завітав НМО — не­впізнаний математичний об'єкт. Кожна команда

отримає опис цього НМО і протягом 1—2 хвилин по­винна буде відгадати, що це таке.

Пропонується наступний опис:

«Діагоналі перетинаються й діляться точкою перетину навпіл. Діагоналі рівні. Діагоналі є бісектрисами його кутів. Діагоналі перетинаються під прямим кутом. Протилежні сторони паралельні. Всі сторони і кути рівні». (квадрат).

ІV гейм «Поспішайте побачити».

Кожна команда вибирає по черзі один рисунок. Необхідно знайти помилку на рисунку.

85º

88º

5

1) 2) 3) 4)

4

(Квадрат) (Прямокутник) (Паралелограм) (Квадрат)

4

5

5

6

5

5) 6) 7) 8)

7

(Квадрат) (Прямокутник) (Ромб) (Паралелограм)

V гейм « Відгадай слово».

Кожна команда отримує картку із завданням, в якому зашифровано слово. Потрібно, використовуючи алфавіт відгадати слово.

Завдання

20 21 33 17 19 15 24 23 18 11 15

Відповідь

п

р

я

м

о

к

у

т

н

и

к

20 21 33 17 19 15 24 23 18 11 15

VІ гейм « Далі, далі, далі…».

Кожна команда повинна відповісти на питання і пояснити свою відповідь.

Завдання для першої команди

Чи існує чотирикутник із трьома тупими кутами?( Сума кутів чотирикутника 360°.Сума 3-х тупих кутів більше ніж 270°, але може бути меншою від 360°.Отже, четвертий кут гострий, менш ніж 90°- такий чотирикутник існує)

Завдання для другої команди

Чи правильно, що в паралелограмі сума протилежних кутів дорівнює 180°?(Ні, оскільки протилежні кути рівні і можуть бути тупими, їх сума більша від 180°, а якщо гострі - то менша за 180°).

Завдання для третьої команди

Чи може більший кут чотирикутника бути гострим?(Сума кутів чотирикутника 360°.Якщо більший кут гострий, то інші три кути теж гострі, а сума кутів не може бути менш ніж 360°).

VІІ гейм « Гонка за лідером».

Двом командам пропонується завдання, хто швидше виконає його, та команда й перемагає.

Завдання

Шкільна майстерня виготовила партію пластин, що мають форму чотирикутника. Як найшвидше перевірити, чи пластина має форму прямокутника, маючи лише лінійку з поділками?(Виміряти довжини діагоналей, у прямокутника діагоналі рівні).

Фінал

А зараз нам потрібно визначити переможця нашої гри. Пропонуємо задачу. Хто швидше розв’яже, той переміг.

Задача

Якщо периметр паралелограма 56см, одна зі сторін у 3 рази більша за другу, то більша сторона дорівнює…(21см)

Підбиття підсумків.

Нагородження переможця. Учні, які активно працювали на уроці отримують гарні оцінки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
4
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!