УРОК 5 Тема. Молекули. Атоми

Опис документу:
вивчити будову молекул та атома; дати поняття про йони як заряджені частинки, хімічного елемента; - розвинути практичні уміння учнів користуватись періодичною системою хімічних елементів та сучасною українською номенклатурою; - виховати значення і поширення хімічних елементів у природі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 5

Тема. Молекули. Атоми

Мета:- вивчити будову молекул та атома; дати поняття про йони як заряджені частинки, хімічного елемента;

  • розвинути практичні уміння учнів користуватись періодичною системою хімічних елементів та сучасною українською номенклатурою;

  • виховати значення і поширення хімічних елементів у природі.

Тип уроку: комбінований.

Форми роботи:усне опитування, написання самостійної роботи, Робота з таблицею ,,Будова атома, Розповідь учителя, Виконання вправ, ,,Ланцюжок визначень.

Обладнання:таблиця ,,Способи розділення сумішей, картки із завданнями, таблиця ,,Будова атома, ПСХЕ.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Перевірка домашнього завдання. Усне опитування:

  1. Як Ви розумієте поняття ,,речовина, ,,матеріал”, фізичне тіло? Наведіть приклади.

  2. Які фізичні властивості речовин Вам відомі?

  3. Порівняйте властивості олії і оцту.

  4. Яка речовина називається чистою?

  5. На які два типи поділяються суміші?

  6. Які способи розділення сумішей Вам відомі?

Написання самостійної роботи. Учням роздані картки із завданнями в яких вони повинні швидко написати правильні відповіді.

Картка 1. Прізвище, імя учня_________________________клас_______

  1. Встановіть відповідність:

Речовина Фізичне тіло

1пластмата А браслет

2 золото Б мишка до комп’ютера

3 скло В пробірка

4 мідь Г дріт

  1. У даному переліку підкресліть властивості заліза: за звичайних умов тверда речовина, жовтого коліру, розчинна у воді, білого кольору, сріблястого-сірого кольору, у воді не розчиняється, притягується магнітом, сипуча речовина, тугоплавка, без запаху, кристалічна.

  2. У даному переліку підкресліть чисті речовини: сметана, розчин цукру, кисень, водяна пара, сірка, сода, мідний дріт, повітря, вуглекислий газ.

  3. Підкресліть однорідні суміші: розчин цукру, молоко, вода і спирт, крейда і вода, тирса і пісок, газована вода, повітря, залізобетон.

  1. Встановіть відповідність:

Суміші Способи розділення

1 вода+олія А випарювання

2 ошурки заліза+пісокБ фільтрування

3 пісок+вода В дія магнітом

4 сіль+вода Г відстоювання

  1. *Коротко опишіть етапи розділення суміші, яка містить залізні ошурки, цукор, деревина.

Картка 2. Прізвище, імя учня_________________________клас_______

  1. Встановіть відповідність:

Речовина Фізичне тіло

1деревина А браслет

2 срібло Б стіл

3 скло В склянка

4 мідь Г дріт

  1. У даному переліку підкресліть властивості солі: за звичайних умов тверда речовина, жовтого коліру, розчинна у воді, білого кольору, сріблястого-сірого кольору, у воді не розчиняється, притягується магнітом, сипуча речовина, тугоплавка, без запаху, кристалічна.

  2. У даному переліку підкресліть суміші: сметана, водень, кисень, водяна пара, томатний сік, дим, сода, мідний дріт, повітря, вуглекислий газ, повітря.

  3. Підкресліть неоднорідні суміші: розчин цукру, повітря, дим, молоко, вода і спирт, крейда і вода, газована вода, бронза, залізобетон, кефір.

  4. Встановіть відповідність:

Суміші Способи розділення

1 вода+крейдаА дистиляція

2 ошурки заліза+пісок Б фільтрування

3 вода+тирса В дія магнітом

4 спирт+вода Г відстоювання

  1. * Коротко опишіть етапи розділення суміші, яка містить тирса, вода і спирт.

III. Актуалізація опорних знань. Робота з таблицею ,,Будова атома та повторення вивченого з курсу природознавства

А́том — найдрібніша частинка речовини. Вона складається з щільного ядра: позитивно заряджених протонів та електрично- нейтральних нейтронів.Ядро оточене набагато більшою за розміром хмарою негативно заряджених електронів. Коли кількість протонів дорівнює кількості електронів, атом є електрично-нейтральним; в іншому випадку він перетворюється на іон, що має певний електричний заряд.

Молекула – найменша частинка речовини, що має її основні хімічні властивості та здатна до самостійного існування.

Йон – це заряджений атом, або заряджена група атомів (+, чи – ).

IV. Вивчення нового матеріалу. Розповідь учителя

Хімічний елемент – вид атомів з певним зарядом ядра. Кожний хімічний елемент має свою назву.

Наприклад: № 8 – Оксиген; № 3 – Літій.

Крім назви, він має і скорочене позначення – символ, або знак. Вони складаються з однієї, або декількох літер (латинської назви елементів).

Наприклад: Оксисен – О, Бром – Вr.

Всі хімічні елементи записані до періодичної системи, яку запропонував у 1861 році Д.І.Менделєєв – російським ученим-хіміком. Тоді було відомо лише 62 елементи. Ця система хімічних елементів відома в усьому світі й використовується в усіх країнах. У ній положення кожного хімічного елемента описується порядковим номером, номером групи і періоду, на перетинках яких він знаходиться.

Періоди – це горизонтальні ряди хімічних елементів (малі, великі).

Групи – це вертикальний стовбець елементів (головна, другорядна).

Наприклад: Гідроген (Н) – № 1, знаходиться у 1 періоді, 1 головній групі.

V. Закріплення знань. Виконання вправ

Завдання 1. Знайдіть хімічні елементи за порядковим номером та дайте їх назву, розміщення у періодичній системі, заряд ядра, кількість електронів:

4, 15, 56, 16.

В – Бор, № 4, знаходиться у 2 – му періоді, 3 – й головній групі, заряд ядра +5, електронів – 5.

Завдання 2. Заповніть таблицю:

Хімічний елемент

К

Si

Zn

Mg

Назва

Порядковий номер

Період

Група

Підгрупа

Заряд ядра

Кількість електронів

VI. Підбиття підсумків.Ланцюжок визначень

На дошці ланцюжок слів, а учні по порядку швидко, намагаються дати пояснення даним визначенням.

Атом – ядро – молекула – йон – хімічний елемент – порядковий номер – періодична система – період – група.

VII.Домашнє завдання. Вивчити параграф 5, переписати таблицю 1 Ст.44 (підручник), вивчити її напамять, виконати№ 4 Ст.47 (письмово).

Творче завдання. Підготувати повідомлення ,,Історія створення періодичної системи”.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.