УРОК 4 Тема. Тема 1. Початкові хімічні поняття

Опис документу:
- повторити відомості про речовини, суміші та їх фізичні властивості; - розвинути вміння розрізняти фізичні тіла, матеріали, речовини; продовжити знайомство з лабораторним устаткуванням; - виховати значення основних способів розділення сумішей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 4

Тема. Тема 1. Початкові хімічні поняття

Фізичні тіла. Матеріали, речовини

Мета: - повторити відомості про речовини, суміші та їх фізичні властивості;

  • розвинути вміння розрізняти фізичні тіла, матеріали, речовини; продовжити знайомство з лабораторним устаткуванням;

  • виховати значення основних способів розділення сумішей.

Тип уроку:комбінований.

Форми роботи:евретична бесіда, робота в парах, розповідь учителя, робота з таблицею, виконання тренувальних вправ, гра ,,Продовж мою думку”.

Обладнання:дитячі іграшки (пластмасові, дерев’яні, скляні), обладнання та реактиви для лабораторної роботи (штативи з пробірками, шпатель або ложечка, алюміній, залізо, мідь, сірка, вода, оцет, олія, мідний купорос), суміші деяких речовин для демонстрацій (вода+цукор, крейда+вода), таблиця ,,Способи розділення сумішей”.

Хід уроку

I. Організація класу. Оголошення оцінок за практичну роботу.

II. Актуалізація опорних знань. Евретична бесіда

На столі лежать три іграшки: пластмасова, деревяна і скляна.

  • Що спільного між цими предметами, а що відміне?

Отже, ми виділили три фізичних тіла (іграшки): пластмасова машинка, деревяний крокодил (чи ведмідь, заєць), скляний птах.

Всі ці іграшки відрізняються матеріалом з якого виготовлені:

  1. Машинка виготовлена із матеріалу – пластмаси, а речовина, що утворює пластмасу – полімер.

  2. Деревяний крокодил …. (учні самостійно намагаються дати відповідь) – деревина, целюлоза.

  3. Скляний птах – (аналогічно) скло, склотвірний компонент (сплави різних силікатів).

Таким чином ми створили ланцюжок: речовина – матеріал – фізичне тіло.

Отже, матеріали – це речовини, які використовуються для виготовлення предметів, фізичних тіл.

III. Вивчення нового матеріалу. Повторення визначень із курсу природознавства

Пригадайте, які фізичні властивості речовин Вам відомі? – колір, блиск, запах, розчинність,смак. А перетворення однієї речовини на іншу є хімічною властивістю. – Чи є агрегатний стан фізичною речовиною? – ні.

Робота в парах

Інструктаж БЖ. Виконання лабораторного досліду № 1.(лабораторний зошит Ст.12).

  1. Ознайомтеся з фізичними властивостями даних двох речовин (на партах у учнів є по дві речовини: 1) мідь, мідний купорос; 2) алюміній, олія; 3) залізо, оцет).

  2. Заповніть свої спостереження в таблицю.

  3. Зробіть висновок. Вкажіть спільні і відмінні ознаки даних речовин.

Розповідь учителя

Досить часто ми користуємося не чистими речовинами, індивідуальними, а сумішами декількох речовин. Які становлять одне фізичне тіло. Наприклад: більшість з нас люблять солодкий чай: суміш води + цукру + пакетику чаю.

Назвіть ще приклади сумішей, які вам відомі.

Суміші поділяються на два види: однорідні та неоднорідні. Наприклад: цукор + вода = однорідна суміш, а от крейда + вода = неоднорідна.

За допомогою фізичних методів суміші можна розділити на складові частини.

Робота з таблицею ,,Способи розділення сумішей:

  1. Відстоюваннятверді нерозчині частинки осідають на дно.

  2. Фільтрування – тверді нерозчинні частинки затримуються паперовим фільтром.

  3. Випарювання і кристалізація – розчинник випаровується, розчинена речовина залишається в розчині, а потім при охолодженні випадає в осад.

  4. Дистиляція (перегонка) – рідина в колбі нагрівається, випаровується, а потім, охолоджуючись, конденсується в іншій посудині.

  5. Дія магнітом – частинки заліза притягуються магнітом.

IV. Закріплення знань, умінь та навичок. Виконання тренувальних вправ

Завдання 1.З даного переліку випишіть окремо назви речовин, фізичних тіл та речовин, які використовують як матеріали:

Квітка, скло, дріт, мідь, стілець, підручник, деревина, кухона сіль, лінійка, айсберг, залізний дріт, поліетилен, алюміній, цвях, склянка.

Завдання 2. Опишіть послідовність дій під час розділення суміші, яка містить сіль, залізні ошурки та деревну тирсу.

V. Підсумок уроку. Гра ,,Продовж мою думку”.

Кожний по порядку скаже одне речення, що нового і цікавого він дізнався на даному уроці.

VI. Домашнє завдання. Вивчити параграф 3 – 4, виконати № 2, 5 Ст.34, додаткове завдання для кмітливих № 8 Ст.40 (письмово).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.