УРОК 2 Тема. Речовини та їх перетворення в навколишньому світі

Опис документу:
- ознайомити учнів з правилами поводження на уроках хімії, під час демонстрацій, лабораторних і практичних робіт, техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті, роботи з лабораторним устаткуванням, з різними речовинами, надання першої медичної допомоги у разі потрапляння різних небезпечних речовин на шкіру, в очі, дихальні шляхи; - розвинути практичні уміння розрізняти різний лабораторний посуд, основне устаткування кабінету хімії;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 2

Тема. Речовини та їх перетворення в навколишньому світі

Мета: - ознайомити учнів з правилами поводження на уроках хімії, під час демонстрацій, лабораторних і практичних робіт, техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті, роботи з лабораторним устаткуванням, з різними речовинами, надання першої медичної допомоги у разі потрапляння різних небезпечних речовин на шкіру, в очі, дихальні шляхи;

  • розвинути практичні уміння розрізняти різний лабораторний посуд, основне устаткування кабінету хімії;

  • виховати важливість дотримання правил поводження у кабінеті хімії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи:відгадування кросворду, повідомлення учнів, демонстрації 1,2, робота над малюнками ,,Використання хімічних речовин, робота з підручником, робота з таблицею.

  1. Обладнання:кросворд, малюнки ,,Використання хімічних речовин”, плакат ,,Ситуації в кабінеті хімії”, таблиця ,,Техніка безпеки в кабінеті хімії”, підручник Буринська Н.М.

Хід уроку

  1. Організаціякласу.

  2. Перевірка домашнього завдання.Відгадування кросворду

Запитання:

  1. Який вчений вважав 4 стихії носіями визначених якостей теплоти, сухості, холоду та вологості.

  2. Який грецький вчений вважав, що основою речовин усього є вода?

  3. Наука про речовини і їх перетворення?

  4. В перекладі з англійської - це слово означає єгипецьке мистецтво.

  5. Яка стихія має сучасне поняття ,,тверді речовини?

  6. Яким сучасним поняттям є стихія води?

  7. Що в сучасному уявлені означає ,,вогонь?

1а

р

и

с

Т

о

т

е

л

ь

2ф

А

Л

е

с

3х

е

м

4х

І

м

і

я

5з

Е

М

л

я

6р

І

д

и

н

А

н

е

р

г

І

Я

Отже, загальне слово - ,,алхімія. Пригадайте, які два напрямки мала дана наука? Що вивчає сучасна хімія? Дайте визначення предмету вивчення хімії.

Доповіді учнів про вчених-хіміків.

  1. Актуалізація опорних знань. Робота з малюнками ,,Використання хімічних речовин

Учні описують дії людей на зображеннях (додатки 2.1 – 2.3):

1. Миття посуду миючим засобом.

2. Виготовлення із гуми іграшок.

3. Вибух під час роботи з вибуховими речовинами.

Проблемне запитання: ,,Чи завжди ми правильно поводимось з хімічними речовинами?

Демонстрації: 1. Сода + оцет; 2. Зміна забарвлення індикаторів.

  • Які зміни ви спостерігаєте? З чим це пов’язано?

  1. Вивчення нового матеріалу. Розповідь учителя

У природі зустрічаються різні речовини. Одні ми споживаємо щодня, такі як сіль, додаєм у їжу, без інших взагалі не можливе було б наше життя – вода. Але крім цих речовин існують і такі, які є дуже їдкі та можуть спричинити опіки, інші є вибухонебезпечними.

Тому дуже важливо бути обережними і суворо дотримуватись правил ТБ під час роботи з хімічними речовинами.

Тож нашим планом роботи на сьогодні є:

  1. Вивчити правила поведінки учнів у кабінеті хімії.

  2. Ознайомитись з правилами ТБ під час роботи у хімічному кабінеті.

  3. Ознайомитись з хімічним посудом та лабораторним обладнанням.

Розглянемо кожний пункт попорядку.

  1. Робота з підручником. Учні зачитують попорядку правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та обговорюють їх. (Буринська Н.М., Ст.13)

Ученьзобов'язаний:
1. Входити до кабінету хімії і лаборантськоїтільки з дозволувчителя.
2. Входити в кабінет і виходити з кабінетуспокійно, щобне нароком не перекинутихімічний посуд, приладдячи склянки з реактивами, щостоять на столах.
3. Займати в кабінетізавждиодне й те саамеробочемісце й не переходити на іншемісце без дозволувчителя.
4. Підтримувати чистоту і порядок на своємуробочомумісці, мити за собою хімічний посуд.
5. Під час роботи не тримати на лабораторному столінічогозайвого. На ньомуможуть бути підручник, збірник задач, довідник, зошит і письмовеприладдя.
6. Усідослідивиконуватисамостійно, крім тих, які за вказівкоювчителявиконуються парами абогрупами з 3—4 учнів.
7. Не починати роботу, доки не перевірено, чи є все необхідне для дослідів, і не продумано послідовністьвиконання кожного з них.
8. Працюватисидячи, швидко, але без зайвоїквапливості, під час роботидотримуватися тиші.
9. Записувати в зошитіхідвиконанняроботи, спостереження, рівняннявиконанихреакцій, робитивисновкивідразу ж післявиконаннядосліду.
10. Дбайливоставитися до обладнаннякабінету.
11. Дотримуватися правил користування водопроводом, газом, електричнимструмом, не відкриватикрани й не вмикатиелектричніприладибез потреби.
12. Дотримуватися правил нагрівання, поводження з реактивами, хімічнимпосудом, лабораторнимобладнанням. Знати запобіжні заходи під час роботи в кабінетіхімії.
13. Знати місцезнаходження в кабінеті аптечки, протипожежнихзасобів і вміти ними користуватися в разі потреби.

  1. Робота з таблицею ,,Техніка безпеки в кабінеті хімії.

  2. Демонстрація. Учитель наглядно показує:

  • правильне користування лабораторним посудом;

  • розповідає будову штатива;

  • правильне користування спиртівкою і нагрівання рідин.

  1. Закріплення знань, умінь та новачок.Робота з плакатом ,,Ситуації в кабінеті хімії

Учні описують малюнки, пояснюють правильне користування лабораторним посудом.

  1. Підбиття підсумків.Ланцюжок

Назвіть правила техніки безпеки по ланцюжку.

  1. Домашнє завдання. Вивчити Ст.17-27.

Використання хімічних речовин

Додаток 2.1.

Додаток 2.2.

Додаток 2.3.

Ситуації в кабінеті хімії

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.