УРОК 19. Визначення валентності хімічних елементів

Опис документу:
УРОК 19 Визначення валентності хімічних елементів - продовжити складати бінарні сполуки, знаючи валентність хімічних елементів; систематизувати знання про хімічну формулу; - продовжити розвивати вміння роботу із періодичної системи;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 19

Визначення валентності хімічних елементів

Мета: - продовжити складати бінарні сполуки, знаючи валентність хімічних елементів; систематизувати знання про хімічну формулу;

  • продовжити розвивати вміння роботу із періодичної системи;

  • виховати згуртованість на уроках хімії.

Тип уроку: поглиблення і систематизація знань.

Форми роботи: гра ,, Так чи ні, ланцюжок завдань, фронтальна бесіда, виконання вправ.

Обладнання:ПСХЕ, картка ,,Систематизація знань 1.

Хід уроку

  1. Організація класу.

Гасло уроку ,, Швидко, вміло та цікаво

  1. Перевірка домашнього завдання. Гра ,,Так чи ні

Вчитель називає хімічний елемент і валентність. Якщо правильно, то учні хлопають в долоні, якщо ні, то не хлопають (користуватись дозволено лише періодичною системою):

Натрій - |, Оксисен - ||, Гідроген - |||, Кальцій - ||, Нітроген - |, Літій - |, Барій - |||, Цинк - ||, Фосфор – v, Хлор - |.

  1. Актуалізація опорних знань. Ланцюжок завдань

На дошці ланцюжок формул, учні по порядку визначають валентності хімічних елементів: Mn207, H2S, Cu20, HF, MgO, NH3, Cr203, MgH2, Si02, KH, NaH , CaO, H2S, PH3, МnО, Мn02, Мn203, Мn2О7, СО2, СО.

  1. Поглиблення знань.Фронтальна бесіда і виконання вправ

  • Як ви гадаєте, чи можна скласти формулу сполуки, знаючи валентність?

Давайте спробуєм це зробити. Запамятаєм правило: сума одиниць валентності атомів одного елемента дорівнює сумі одиниць валентності іншого елемента в бінарній сполуці.

Спробуймо скласти сполуку Силіцію із Оксигеном. Ми вже знаєм, що валентність Оксисену становить ||, а Силіцію - |v.

|v||

Si1O2

Перевірка: Силіцій – 4.1=4, Оксиген – 2.2=4.

Складіть формули бінарних сполук знаючи валентності:

|| | || || ||| || v || | | | || | |||

СаІ2, ВаО, РО, РО, КІ, КО, КР.

  1. Систематизація знань, умінь та навичок.Виконання завдань

Учні повторюють вивчений матеріал виконуючи вправи із картки, користуючись лише періодичною системою.

Картка,,Систематизація знань 1. Метали і неметали. Прості та складні речовини. Хімічні Формули речовин. Валентність”

  1. Випишіть із даного переліку прості речовини:

Н2, Н2О,Сu, ZnCl2, O2, HI, N2, Ag, CO2.

  1. Випишіть з даного переліку неметали: золото, сірка, цинк, кисень, ртуть, силіцій, хлор, фосфор, алюміній, залізо, мідь, азот.

  2. Що означає позначення 3СО2 ?

  3. Напишіть формулу речовини, що складається із двох атомів Калію, одного атома Силіцію та трьох атомів Оксигену.

  4. Опишіть якісний та кількісний склад сполуки Na3PO4.

  5. Які валентності виявляють:

а) Оксиген; б) Натрій; в) Алюміній; г) Гідроген; д) Бром; е) Силіцій.

  1. Вкажіть валентність Хлору в сполуках: а) Сl2O;Cl2O7.

  2. Вкажіть валентність у сполуках: а) N2O; N2O5;N2O3;NO2.

  3. Вкажіть дві неправильні сполуки:

а) NaO; б) MgO;в) Ca2O;г) Al2O3.

10. Складіть формули бінарних сполук: а) Цезію з Оксигеном; б) Силіцію з Гідрогеном; в) Брому з Оксисеном.

  1. Домашнє завдання.

Навчитись користуватись таблицями.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн