УРОК 19. Визначення валентності хімічних елементів

Опис документу:
УРОК 19 Визначення валентності хімічних елементів - продовжити складати бінарні сполуки, знаючи валентність хімічних елементів; систематизувати знання про хімічну формулу; - продовжити розвивати вміння роботу із періодичної системи;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК 19

Визначення валентності хімічних елементів

Мета: - продовжити складати бінарні сполуки, знаючи валентність хімічних елементів; систематизувати знання про хімічну формулу;

  • продовжити розвивати вміння роботу із періодичної системи;

  • виховати згуртованість на уроках хімії.

Тип уроку: поглиблення і систематизація знань.

Форми роботи: гра ,, Так чи ні, ланцюжок завдань, фронтальна бесіда, виконання вправ.

Обладнання:ПСХЕ, картка ,,Систематизація знань 1.

Хід уроку

  1. Організація класу.

Гасло уроку ,, Швидко, вміло та цікаво

  1. Перевірка домашнього завдання. Гра ,,Так чи ні

Вчитель називає хімічний елемент і валентність. Якщо правильно, то учні хлопають в долоні, якщо ні, то не хлопають (користуватись дозволено лише періодичною системою):

Натрій - |, Оксисен - ||, Гідроген - |||, Кальцій - ||, Нітроген - |, Літій - |, Барій - |||, Цинк - ||, Фосфор – v, Хлор - |.

  1. Актуалізація опорних знань. Ланцюжок завдань

На дошці ланцюжок формул, учні по порядку визначають валентності хімічних елементів: Mn207, H2S, Cu20, HF, MgO, NH3, Cr203, MgH2, Si02, KH, NaH , CaO, H2S, PH3, МnО, Мn02, Мn203, Мn2О7, СО2, СО.

  1. Поглиблення знань.Фронтальна бесіда і виконання вправ

  • Як ви гадаєте, чи можна скласти формулу сполуки, знаючи валентність?

Давайте спробуєм це зробити. Запамятаєм правило: сума одиниць валентності атомів одного елемента дорівнює сумі одиниць валентності іншого елемента в бінарній сполуці.

Спробуймо скласти сполуку Силіцію із Оксигеном. Ми вже знаєм, що валентність Оксисену становить ||, а Силіцію - |v.

|v||

Si1O2

Перевірка: Силіцій – 4.1=4, Оксиген – 2.2=4.

Складіть формули бінарних сполук знаючи валентності:

|| | || || ||| || v || | | | || | |||

СаІ2, ВаО, РО, РО, КІ, КО, КР.

  1. Систематизація знань, умінь та навичок.Виконання завдань

Учні повторюють вивчений матеріал виконуючи вправи із картки, користуючись лише періодичною системою.

Картка,,Систематизація знань 1. Метали і неметали. Прості та складні речовини. Хімічні Формули речовин. Валентність”

  1. Випишіть із даного переліку прості речовини:

Н2, Н2О,Сu, ZnCl2, O2, HI, N2, Ag, CO2.

  1. Випишіть з даного переліку неметали: золото, сірка, цинк, кисень, ртуть, силіцій, хлор, фосфор, алюміній, залізо, мідь, азот.

  2. Що означає позначення 3СО2 ?

  3. Напишіть формулу речовини, що складається із двох атомів Калію, одного атома Силіцію та трьох атомів Оксигену.

  4. Опишіть якісний та кількісний склад сполуки Na3PO4.

  5. Які валентності виявляють:

а) Оксиген; б) Натрій; в) Алюміній; г) Гідроген; д) Бром; е) Силіцій.

  1. Вкажіть валентність Хлору в сполуках: а) Сl2O;Cl2O7.

  2. Вкажіть валентність у сполуках: а) N2O; N2O5;N2O3;NO2.

  3. Вкажіть дві неправильні сполуки:

а) NaO; б) MgO;в) Ca2O;г) Al2O3.

10. Складіть формули бінарних сполук: а) Цезію з Оксигеном; б) Силіцію з Гідрогеном; в) Брому з Оксисеном.

  1. Домашнє завдання.

Навчитись користуватись таблицями.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»