УРОК 14 Тема. Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції. Фізичні та хімічні властивості речовин

Опис документу:
- повторити й поглибити знання про фізичні та хімічні явища, з'ясувати їхні істотні відмінності; сформувати поняття про хімічні реакції; з'ясувати ознаки хімічних реакцій і умови їх протікання за експериментальними даними; - розвивати логічне мислення, вміння та навички роботи з хімічними речовинами й лабораторним устаткуванням, узагальнювати вивчений матеріал, вибирати головне, робити висновки; - виховувати прагнення досліджувати навколишній світ.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 14

Тема. Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції. Фізичні та хімічні властивості речовин

Мета:  - повторити й поглибити знання про фізичні та хімічні явища, з'ясувати їхні істотні відмінності; сформувати поняття про хімічні реакції; з'ясувати ознаки хімічних реакцій і умови їх протікання за експериментальними даними;

- розвивати логічне мислення, вміння та навички роботи з хімічними речовинами й лабораторним устаткуванням, узагальнювати вивчений матеріал, вибирати головне, робити висновки;

- виховувати прагнення досліджувати навколишній світ.

Тип уроку: комбінований.

Форми роботи: евретична бесіда, робота з опорними схемами, демонстрації, гра ,,Ланцюжок, гра ,,Вірю – не вірю.

Обладнання: ПСХЕ, опорні схеми: 1) хімічні та фізичні явища; 2) природні процеси; 3) умови початку хімічних реакцій; 4) ознаки протікання реакцій; гра ,,Вірю – не вірю”.

Хід уроку

  1. Організація класу.

  2. Перевірка домашнього завдання.Учні здають домашню самостійну роботу.

  3. Актуалізація навчальної діяльності. Розповідь учителя та евретична бесіда
    Подивіться навколо себе і ви помітите, що ніщо в світі не стоїть на місці, все змінюється. Щомиті хтось народжується, хтось вмирає, щось змінює свою форму (вода), колір (небо) та ін. Усі зміни, що відбуваються у природі, називають явищами природи. Кипіння, випаровування і замерзання води, дощ, сніг, рух Сонця, зміна дня і ночі, листопад — все це явища природи. З більшістю явищ ми вже знайомі з курсу природознавства. Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про фізичні та хімічні явища.
     Зверніть увагу на опорну схему ,,Фізичні та хімічні явища”.

Хімічні

Фізичні

Назвіть процеси, які зображені на ній.

  • За яким принципом їх поділено на два типи?

  • Чому іржавіння заліза занесене до хімічних, а блискавка до фізичних?

На всі ці запитання ми зможемо дати відповідь сьогодні на уроці.

  1. Вивчення нового матеріалу.Робота з опорними схемами

Схема ,,Природні процеси”

Явища: - фізичні: 1) зміна форми тіла (демонстрація – згинання дроту мідного, чи залізного); 2) зміна агрегатного стану (демонстрація – випаровування води – з рідкого стану в газоподібний);

  • хімічні:1) зміна складу речовини, або її властивостей (демонстрація – швидке іржавіння заліза в кислотах, або горіння бенгальського вогника).

Отже, фізичні явища – явища, під час перебігу яких речовина залишається незмінною. Хімічні явища – це хімічні реакції, явища під час яких відбувається перетворення одних речовин на інші.

Схема ,,Умови початку хімічних реакцій

  1. Наявність речовин.

  2. Дотик речовин.

  3. Температура.

  4. Тиск (якщо газ)

Схема ,,Ознаки протікання реакції

  1. Виділення газу (демонстрація вода+сода).

  2. Випадання осаду (демонстрація вапняна вода + вуглекислий газ).

  3. Виділення води.

  4. Зміна кольору (демонстрація розчин купрум сульфату + гранули цинку = зміна забарвлення, поява червоного нальоту).

Отже, умовний запис хімічної реакції:

А+ В = С + D, вихідні речовини = продукти реакції.

Екзотермічні явища – явища, що відбуваються з виділенням тепла (наприклад – горіння бенгальського вогника).

Ендотермічні явища – поглинання тепла (під впливом нагрівання сполука розкладається).

  1. Закріплення знань.Гра ,,Ланцюжок

Вчитель зачитує явища, а учні за ланцюжком кажуть, до якого типу явищ належить даний процес обґрунтовуючи свою відповідь:

  1. Кування заліза.

  2. Горіння сірника.

  3. Вибух динаміту.

  4. Танення снігу.

  5. Гниття дерева.

  6. Плавлення парафіну.

  7. Скисання молока.

  8. Горіння дерева.

  9. Бродіння березового соку.

  10. Горіння свічки.

  11. Утворення інею.

  12. Підгоряння їжі на сковороді.

  1. Підсумок уроку. Гра ,,Вірю – не вірю

Вчитель зачитує твердження, якщо воно правильне то учні хлопають в долоні, якщо не правильне то ні.

  1. Одержання цукрової пудри з рафінованого цукру – хімічне явище.

  2. Прокисання молока –хімічне явище.

  3. Іржавіння заліза – фізичне явище.

  4. Горіння електричної лампочки – хімічне явище.

  5. Плавлення алюмінію – фізичне явище.

  6. Випаровування спирту – хімічне явище.

  7. Танення льоду – хімічне явище.

  8. Горіння свічки – фізичне явище.

  9. Фотосинтез – фізичне явище.

  1. Домашнє завдання.Вивчити параграф 10, відповісти на запитання після параграфу. Намалювати в зошиті по три фізичних і хімічних явищ, які: 1варіант - відбуваються у природі; 2 варіант – людина використовує в побуті.


Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.