• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Хімія
  • УРОК 1 Тема. Вступ. Інструктаж з БЖ. Хімія – природнича наука. Хімія в навколишньому середовищі. Короткі відомості з історії хімії

УРОК 1 Тема. Вступ. Інструктаж з БЖ. Хімія – природнича наука. Хімія в навколишньому середовищі. Короткі відомості з історії хімії

Опис документу:
- пояснити, що саме вивчає хімія; показати її місце серед наук про природу; вивчити цілі і завдання хімії; назвати основних хіміків та схарактеризувати їхні внески в науку; - сформувати знання про роль хімічної науки для розвитку народного господарства; повторити відомості про речовини, вивчені в курсі ,,Природознавства”;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 1

Тема. Вступ. Інструктаж з БЖ. Хімія – природнича наука. Хімія в навколишньому середовищі. Короткі відомості з історії хімії

Мета: - пояснити, що саме вивчає хімія; показати її місце серед наук про природу; вивчити цілі і завдання хімії; назвати основних хіміків та схарактеризувати їхні внески в науку;

  • сформувати знання про роль хімічної науки для розвитку народного господарства; повторити відомості про речовини, вивчені в курсі ,,Природознавства;

  • виховати значення хімії у повсякденному житті людини.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи:евретична бесіда, розповідь учителя, робота з таблицею ,,Елементи-стихій, ланцюжок думок.

Обладнання: зображення стихій, портрети Парацельса та інших видатних хіміків.

Хід уроку

I. Організаціякласу.

Знайомство з класом, вступне слово вчителя, загальніуявлення про структуру курсу хімії в школі, оголошення теми уроку, плану й основнихцілей уроку.

II. Актуалізація опорних знань. Евретична бесіда

  • Чи цікавились Ви колись, з чого складається земля, сонце, будинки, в яких ми живем, машини? Все що оточує нас?

  • Чому одні речовини солодкі на смак, а інші навпаки кислі?

  • Чому речовини мають різноманітний колір, зовнішній виглядта різну твердість?

Наведіть приклади різноманітності речовин. Пригадайте перетворення одних речовин на інші (згоряння палива, іржавіння заліза, скисання молока).

III. Вивчення нового матеріалу.Розповідь учителя

Відповідно до однієї з теорій, слово ,,хімія” походить від давньої назви Єгипту – Хума (в анг. перекладі Хем - ,,єгипецьке мистецтво).

Отже, хімія – наука про речовини та їх перетворення. Давні греки першими зайнялися тим, що сьогодні називається хімічною теорією. Ця теорія починається з Фалеса (640 – 546 рр. до н.е.), грецького філософа. Він прагнув з’ясувати чи будь-яка речовина переходить в іншу речовину (хоча б поступово), і якщо кожна, то чи не є всі речовини різними варіантами тієї самої основної речовини. Фалес вирішив, що цим елементом має бути вода. Вона оточує суходіл, насичує повітря парою, а найголовніше – без води неможливе саме життя. (на дошці зображення чотирьох стихій, додатки 1.1 – 1.4).

Давньогрецький філософ Анаксимен з Мілета (640 – 546 рр. до н.е.) дійшов висновку, що основою усього Всесвіту є повітря.

Геракліт (540 – 475 рр. до н.е.) вважав, що саме вогонь є постійно мінливим і може все змінювати.

Емпедокл з Агрігента (490 – 430 до н.е.) працював над питанням, який елемент є основою світобудови.

Отже, існує 4 початки: вогонь, повітря, вода і земля, яку Емпедокл увів до числа початків.Аристотель вважав ці 4 стихії носіями визначених якостей теплоти, холоду, сухості та вологості.

IV. Закріплення знань.Робота з таблицею

Давайте, наші знання оформимо у таблицю ,,Елементи- стихії:

Грецькі вчені

Період

Елементи-стихії

Сучасне поняття

1

Фалес

640 – 546 до н.е.

Вода

Рідина

2

Анаксимен

640 – 546 до н.е.

Повітря

Газ

3

Емпедокл

490 – 430 до н.е.

Земля

Тверді речовини

4

Геракліт

540 – 475 до н.е.

Вогонь

Енергія

Спобуйте самостійно підібрати сучасні поняття для даних стихій.

  • Який сучасний фільм створений на основі даних стихій? (Аватар)

  • Яка мета створення даного фільму? (показати важливість усіх 4 стихій)

  • Хто знає, що таке ,,алхімія?

Протягом століть хіміки самозабутньо намагалися відшукати спосіб одержання золота. Араби перетворили слово ,,хімія на ,,алхімія (період 300 р і до 1600р).

Існувало 2 шляхи алхіміків:

  1. Шукання золота.

  2. Створення еліксиру життя, що давав безсмертя. Звідси алхімія стає тісно пов’язана із медициною. Прикладом медиків-хіміків були Парацельс, Авіцен.

У ХVIIХVIII ст. було здійснено низку хімічних та фізичних відкриттів, що все ближче підводять нас до сучасної хімії.

  • Назвіть імена деяких відомих учених-хіміків. Робота з портретами відомих учених-хіміків

V. Підбиття підсумків. Ланцюжок думок

Учні попорядку записують, що вивчає хімія на дошці.

Хімія вивчає: хімічні елементи – речовини – перетворення одних речовин у інші – властивості речовин – використання речовин – хімічні явища – вирішення екологічних проблем і т.д.

Отже, предмет вивчення хімії – це хімічні елементи та їх сполуки, хімічні перетворення різних сполук і закономірності, що регулюють ці перетворення.

VI. Домашнє завдання.

Вивчити параграф 1 Ст.8 – 12, параграф 2 Ст.14 – 17.

Творче завдання. Підготувати повідомлення про вчених-хіміків.

Додаток 1.1. Вода

Додаток 1.2. Повітря

Додаток 1.3. Земля

Додаток 1.4. Вогонь

Парацельс

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн