Головне меню порталу
Бібліотека методичних матеріалів
Об'єднуємо знання та досвід освітян з всієї України
До української літератури відносяться твори, написані українською мовою. Існує декілька періодизацій становлення української літератури. Так, наприклад, згідно з естетичною періодизацією, виділяють такі етапи розвитку, як: монументальний стиль, орнаментальний стиль, перехідна доба, ренесанс, бароко, класицизм, романтизм, реалізм, символізм та сучасна література. Це найширша періодизація. Також літературу визначають за історично-подієвими критеріями та епохальну.
Сучасне вивчення української літератури спрямоване на виховання свідомої особистості, розвиток освіченості, культурних та фундаментальних цінностей, розширення культурно-пізнавальних інтересів, формування гуманістично-направленого світогляду та загальнолюдських якостей.
За допомогою української літератури діти отримують уявлення про художню літературу як вид мистецтва, вивчають історію та культуру нашої держави, в них формується повага до надбань та цінностей українського народу. За допомогою прийомів літератури діти розвивають систему мислення, покращують навички читання, аналізу, вчаться інтерпретувати тексти, характеризувати образи та знаходити ідею творів, їх моральне значення.
Відбувається духовне збагачення особистості, вироблення власного ставлення до тих чи інших подій, зображених у творах, до образів героїв. Діти проводять паралелі із сучасним життям, порівнюють, аналізують, роблять висновки.
Процес викладання української літератури в школі має свої певні особливості. Найголовніша з них – правильний добір творів. Згідно із сучасною парадигмою освіти, він має будуватися із врахуванням вікових особливостей та психічних можливостей учнів, враховувати їхні інтереси та бути спрямованим на розвиток основних життєво необхідних компетентностей.
Так в дошкільній та початковій школі діти пізнають техніку читання, знайомляться з видатними особистостями, вчаться сприймати художні твори та любити літературу.
В середній школі діти вже глибше занурюються в літературні знання, починають розуміти зв'язок літературної творчості із суспільним життям, вчаться розуміти сутність того чи іншого твору, ідейні, моральні та естетичні проблеми. Поглиблюється їх художні смаки та формуються естетичні принципи.
В старших класах основною метою вивчення української літератури є усвідомлення її ролі в житті нашого народу та духовному житті людства. Діти вивчають життя видатних особистостей, їх діяльність та причини написання того чи іншого твору в залежності від історичних та суспільних подій часів життя авторів. Аналогічно досліджуються і самі твори, їх спрямування, головні ідеї та відтворені образи, визначається моральна та культурна цінність творів.
Окрім цього, протягом усього періоду вивчення української літератури, діти усвідомлюють її значення як виду мистецтва, розвивають мовленнєві та мисленнєві навички, знайомляться із жанровими різновидами цієї мистецької діяльності. Все це сприяє розвитку та самовдосконаленню особистості.
В даному розділі знаходяться матеріали по викладанню уроків української літератури, інформація про видатних письменників, історичне формування літератури як мистецтва, різні доробки контрольно-оціночної діяльності, позакласні заходи тощо.
Популярні матеріали за тиждень
60 грн
19 грн
50 грн
50 грн