Тиждень 7. Дошка оголошень. Написання оголошень. Правопис слів з апострофом.

Опис документу:
Мета: вчити учнів правильно записувати слова під диктування з апострофом; закріплювати набуті знання учнів про оголошення; розвивати зв’язне мовлення учнів, читацьку культуру; виховувати уважність, навички каліграфії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

БЛИЖЧЕ ЗНАЙОМИМОСЯ З ПАНОМ АПОСТРОФОМ

Тиждень 7 “Дошка оголошень”, урок 32

Тема. Написання оголошень. Правопис слів з апострофом.

Мета: вчити учнів правильно писати оголошення,

Обладнання і матеріали: підручник “Українська мова та читання” (автор Г. Остапенко) с. 47, зображення апострофа, роздруківки “Як записувати числа”, “Вирази”, “Відзнака пана Апострофа”, “Збери вислови”, “Словосполучення для речень”, “Слова з протилежними значеннями”, “Слова для історії”, відео “Казка про апостроф”.

Слова на дошці: м’яч.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Зустріч з персонажем

— Тук-тук-тук. Привіт! Мене звати пан Апостроф. Бачу, що ви чемні, розумні й моторні другокласники. Нумо знайомитись! У перекладі з грецької “апостроф” означає “зігнутий”. Мене ставлять у словах перед літерами Я, Ю, Є, Ї, щоб не дати їм пом’якшити попередні приголосні. Сьогодні всі завдання на уроці будуть пов’язані зі мною.

2.Вправа з м’ячем

Це улюблена гра пана Апострофа. Здогадалися, чому? (Варто слова з апострофом, які зустрінуться під час уроку, виписувати на відокремлену частинку дошки. Наприкінці уроку можна буде ще раз прочитати всі слова, які зустрілися протягом уроку).

Вчитель каже бє і кидає м’яч будь-якій дитині. Дитина відповідає б’є, кидаючи м’яч учителеві. Варіанти складів: вю – в’ю, пя, бє, ря, вя.

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Робота з підручником

  1. Виконання вправи 5 (див. с. 47 підручника).

  2. Вправа на розвиток фонематичного слуху “Почуй, де має бути апостроф”

Діти можуть виготовити апостроф. Вирізати з роздруківки чи намалювати, розфарбувати і приклеїти двостороннім скотчем на паличку. Якщо немає таких позначок, діти піднімають пальчик, зігнутий як апостроф.

3. Робота в зошиті.

  • Каліграфічна хвилинка.

Учитель промовляє слова. Якщо в слові є апостроф — діти піднімають руки догори.

Варіанти слів — п’ятниця, дев’ять, буряк, сузір’я, шия, цвях, комп’ютер.

  1. Читання правила на с. 47 підручника. З’ясовуємо, чи є в дітей запитання, чи хоче хтось уточнити інформацію.

Запитання до дітей

  • Перед якими літерами ставиться апостроф?

  • Для чого цей знак потрібен?

  • Прочитайте кілька разів і розкажіть своєму товаришеві правило, не зазираючи до підручника.

  • На який розділовий знак схожий апостроф?

  1. Діти прописують знак апострофа в зошиті або переписують одну фразу-приклад з правила.

  2. Виконання вправи 6 (див. с. 47 підручника).

Варіанти виконання:

  • Діти пишуть слова на дошці по черзі, решта списують.

  • Учні записують слова в зошиті, потім учитель піднімає по черзі картки з правильно

написаними словами. Діти перевіряють свої записи і ставлять собі плюс або знаходять помилку і виправляють.

  • Діти усно розв’язують вирази (роздруківка “Вирази”), а відповіді записують у зошит.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Розгадування ребусів на с. 47 підручника.

Діти придумують речення або малюють картинку, де відгадки ребусів пов’язані (куля, чай, комаха). Наприклад: “Куля, на якій сидить комаха і п’є чай”, “Комаха летить на кулі і п’є чай”.

Додаткові завдання

За правильне виконання кожного завдання, пан Апостроф дає свій значок.

  1. Гра “Збери прислів’я”

Діти отримують картки з частинами прислів’їв (див. роздруківку “ Збери прислів’я”),

утворюють прислів’я з частин, разом пояснюють їх зміст.

  1. Учні складають і записують речення з поданими словосполученнямималенькі солов’ята, п’ять їжачків, святкова п’ятниця.

  2. Діти добирають і записують у зошит протилежні за значенням слова (зникнути з’явитися, хвороба, забувати, твердий, блідий, свіжий), підкреслюють у них апостроф.

3. Вправа “Історія для пана Апострофа” (робота в парах)

Використовуючи подані слова (гороб’ята, пір’ячко, в’ють, подвір’я), діти придумують невеличку історію, а потім розповідають її.

Підсумок уроку

1. Бесіда “Інтерв’ю пана Апострофа”

Пану Апострофу подобається брати інтерв’ю. Учитель запитує — діти відповідають.

  • У перекладі з якої мови слово “апостроф” означає зігнутий?

  • Перед якими буквами ставиться цей знак?

  • Де треба писати апостроф?

  • Що робить апостроф з приголосним, який стоїть перед ним?

Варіанти домашнього завдання

  1. Дібрати загадку, де відгадкою буде слово з апострофом. Наприклад,

Це слово кожен знає, Ні на що не проміняє!

До цифри “сім” додам “я” — Що вийде? (Сім'я).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!