Тест "Із пісенних скарбів. Про далекі минулі часи"

Опис документу:
Тест містить завдання для перевірки знань учнів 7 класу із тем "Із пісенних скарбів" та "Про далекі минулі часи". Тест включає запитання з наступних тем: "Суспільно-побутові пісні", "Коломийки", "Повість І.Франка "Захар Беркут".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

2

Із пісенних скарбів. Про далекі й минулі часи.

1. Укажіть назву групи, до якої належать чумацькі пісні:

А. родинно-побутові Б. календарно-обрядові В. соціально-побутові Г. коломийки

2. Укажіть жанр пісні «Гомін, гомін по діброві»

А. бурлацька Б. козацька В. стрілецька Г. чумацька

3 Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні згадуються козацькі ватажки Дорошенко, Сагайдачний:

А. «Гомін, гомін по діброві» Б. «Ой на горі да й женці жнуть»

В. «Стоїть явір над водою» Г. «Ой у полі криниченька»

4. Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні згадуються козацькі ватажки Дорошенко, Сагайдачний:

А. «Гомін, гомін по діброві» Б. «Ой на горі да й женці жнуть»

В. «Стоїть явір над водою» Г. «Ой у полі криниченька»

5. Укажіть назву групи, до якої належать чумацькі пісні:

А. родинно-побутові Б. календарно-обрядові В. соціально-побутові Г. коломийки

6. Укажіть жанр пісні «Ой у полі криниченька»

А. бурлацька Б. козацька В. стрілецька Г. чумацька

7. Яка ідея відсутня у творі І. Франка «Захар Беркут»:

А. патріотизм Б. віра у всемогутність князівської влади

В. перевага громадських інтересів над особистими Г. повага до батьків і старших

8. Селом Тухля, де відбувається дія повісті «Захар Беркут», керували:

А. бояри князя Галицького Б. старійшини, обрані громадою

В. царські управителі Г. пересічні селяни

9 Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні йдеться про нелегку долю чумаків:

А) «Гомін, гомін по діброві»; Б) «Стоїть явір над водою»; В) «Ой на горі та й женці жнуть»

Г) «Ой у степу криниченька»

10 Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні козак, покинувши милу Україну, загинув на чужині:

А) «Ой у степу криниченька» Б) «Гомін, гомін по діброві»;

В) «Стоїть явір над водою»; Г) «Ой на горі та й женці жнуть»

11 Укажіть, як називалася священна скеля тухольців у повісті І.Франка «Захар Беркут»:

А) Зелемень; Б) Охоронець В) Сторож Г) Радник

12 Виберіть правильне твердження «жанр української пісенної лірики, яка за ритмом і мелодикою пов’язана з однойменним народним танцем- це…»:

А) козацькі пісні; Б) коломийки В) календарно-обрядові пісні Г) соціально-побутові пісні

13 Установіть відповідність між народними піснями та образами, змальованими в них.

1. «Ой на горі та й женці жнуть»

2. «Стоїть явір над водою»

3. «Ой у степу криниченька»

А чумак, зозуля

Б ворони, орли, сокіл

В калина, Україна

Г Дорошенко, Сагайдачний

Д вітер, шлях, хмара

14 Установіть відповідність між цитатами та назвами пісень, з яких узято ці рядки.

1 Воли ревуть, води не п’ють,
Бо в Крим доріженьку чують…

2 Будуть пташки прилітати калиноньку їсти,
Будуть мені приносити з України вісті!..

3 «Мені з жінкою не возиться;
А тютюн та люлька
Козаку в дорозі
Знадобиться!»

А «Гомін, гомін по діброві»

Б «Ой у степу криниченька»

В «Жартівливі коломийки»

Г «Стоїть явір над водою»

Д «Ой на горі та й женці жнуть»

15 Установіть відповідність між текстом коломийки та її головною думкою.

1 Коломийку заспіваю, як ми веселенько,
Коломийку заспіваю, як болить серденко.

2 А я годна льонок брати та годна стелити,
А я годна заспівати та й годна робити.

3 Коломийка, коломийка, весела співанка,
Не раз її над колисков заспівала мамка.

4 Та хоч би всі зорі впали й писарями стали,
Ще би наших співаночок не переписали.

А Кожна дівчина знає співанки з раннього дитинства, з материної колискової

Б Дівчина вміє добре співати й добре працювати, пісня допомагає в роботі

В Дівчата більше дбають про співанки, ніж про роботу

Г Коломийки відображають людські почуття, радості й печалі

Д Коломийок у гуцулів дуже багато, на всі випадки життя

16 Установіть відповідність між рядками коломийок та якостями, що в них висміюються.

1 Як ішов я через село, курка мене вздріла,

Якби не та паличенька, була б мене з’їла.

2 Та журюся, хлоп молодий, що ми жона схудне:

Доки зварить дещо їсти, то уже полудне.

3 Роботящий леґінище, нема що казати:

До півночі за дівками, до полудня — спати.

А заздрість, пихатість

Б гультяйство

В неосвіченість, безграмотність

Г невмілість, лінощі

Д боягузтво, полохливість

17 Установіть відповідність між рядками народних пісень та художніми засобами

1 «Вернись, синку, додомоньку,
Змию тобі головоньку!»

2 Козак молоденький —
Оріхове сіделечко
І кінь вороненький.

3 Під ним кониченько,
Під ним вороненький.

4 Не рад явір хилиться.

А повтор, пестливі слова

Б гіпербола, порівняння

В епітети, пестливі слова

Г поетичні звертання, пестливі слова

Д метафора

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00