Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
11 клас
Алгебра і початки аналізу
Тема: Застосування похідної до розв’язування задач
Мета: Узагальнити знання по темі «Похідна», систематизувати здобуті навики по
розв’язуванню задач, формувати логічне мислення, вміння аналізувати,
співставляти, вміння відповідати за своє прийняте рішення, підготовка до ЗНО.
Обладнання: проектор, комп’ютер, дошка, картки
Епіграф:
Вивчення математики подібне до Нілу, що починається
невеличкими струмками, а закінчується великою рікою.
Ч. К. Колтон
План уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
IV. Актуалізація опорних знань
Інтелектуальна розминка (підготовка до ЗНО)
Проводиться у виді гри. Учні по черзі відкривають ячейки (презентація до розминки) і отримують завдання, яке розв’язують. За правильно вказану відповідь отримують додатковий бал. Якщо відповідь неправильна, інший учень має можливість отримати бал.
Завдання, які пропонуються для інтелектуальної розминки.
1. Знайдіть похідну функції у = 3sin3x (9cos3x)
2. Знайдіть похідну функції у = (x3 – x2)4 4(x3 – x2)3(3x2 – 2x)
3. Геометричний зміст похідної. (Значення похідної функції в заданій точці дорівнює кутовому коефіцієнту дотичної до функції, проведеної в заданій точці)
4. Знайдіть кутовий коефіцієнт дотичної до графіка функції у = х2 + 5 в точці дотику х0 = 2. (4)
5. Знайдіть похідну функції у = 2cos4xsin4x (8cos8x)
6. Знайдіть закон, за яким змінюється швидкість тіла, якщо шлях змінюється за законом ( v(t) = t3 – 6t2)
7. Знайдіть точки екстремуму функції, якщо на рисунку зображено графік похідної заданої функції.
(-4; -2; 2; 8)
8. Означення похідної функції в заданій точці. (Число, до якого границя відношення приросту функції до приросту аргументу, якщо приріст аргументу прямує до нуля)
9. Знайдіть похідну функції
10. Назвіть проміжки зростання функції.
(-6; 2, 4; 6)
11. Скільки критичних точок має функція ? (Жодної)
12. Як називаються внутрішні точки області визначення функції, в яких похідна дорівнює нулю або не існує? (Критичні)
13. Найменше значення, яке набуває функція . (2)
14. Продовжіть речення: Якщо на заданому проміжку, то функція є..
(Опукла вниз)
15. Назвіть точки максимуму функції у = f(x). (-1; 4)
16. Ознака точки мінімуму. (Якщо при переході через дану точку похідна функції змінює знак з плюса на мінус, то дана точка є точкою мінімуму)
17. Доведіть, що функція у = 4х3 + 5х зростає на всій області визначення.
(
)
18. Знайдіть похідну функції (0)
19. Найменше значення функції на 1; 2, якщо функція на заданому відрізку зростає. (11)
20. Фізичний зміст похідної. (Значення похідної функції в даній точці дорівнює значенню миттєвої швидкості тіла в даній точці)
21. Ознака спадання функції. (Якщо похідна функції на заданому проміжку набуває від’ємних значень, то функція спадає на цьому проміжку)
22.
23. Дотична до графіка функції має вид у = 20х + 5. Знайдіть значення похідної функції в точці дотику. (20)
24. Знайдіть похідну функції
25. Знайдіть вертикальні асимптоти функції (х = 2, х = ˗2 )
V. Робота в групах
1. Доведіть, що функція не набуває в точці х0 ні найбільшого, ні найменшого значення, якщо
2. Знайдіть екстремуми функції
3. Із жерстяного листа, який має форму квадрата зі стороною 60 см, потрібно виготовити коробку без кришки, вирізавши в кутах однакові квадрати і зігнувши краї під прямим кутом. Якою має бути висота цієї коробки, щоб її об’єм був найбільший?
Захист робіт груп
(розв’язки заготовлені в презентації)
1. , .
2.
3.
VI. Побудова графіка
Дослідити функцію та побудувати її графік.
1. D(y): (˗; 2) (2; +)
2. Знаходимо точки перетину з осями координат.
Функція нулів не має.
х = 0, у = -2,5. (0; -2,5)
3. Функція ні парна, ні непарна, не періодична.
4. Знаходимо похідну функції і досліджуємо її.
5. Знаходимо другу похідну, досліджуємо функцію на опуклість.
Точок перегину не існує. Якщо х > 2 функція опукла вниз,
якщо х 2, функція опукла вгору.
6. Асимптоти
Вертикальні: х = 2.
Похилі:
VII. Підсумок уроку
Що вам сподобалося на уроці?
Які вправи ви розв’язували легко?
Які завдання викликають труднощі?
Над чим треба ще попрацювати?
Проводимо оцінювання учнів, враховуючи роботу на всіх етапах уроку.
VIII. Домашнє завдання
Повторити параграф 11-12, № 406, 413.
Література
1. Гальперіна А. P. Алгебра і початки аналізу. 10 клас. Профільний рівень: Збірник завдань для контролю знань / А. Р. Гальперіна, І. О. Золотарьова. — X.: Вид-во «Ранок», 2010. — 176 с.
2. Математика : 11 кл. : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. : рівень стандарту / Г. П. Бевз, В. Г. Бевз. – К. : Генеза, 2011. – 320 с. : іл.. – Бібліогр. : с. 294
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»