+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Тема заняття: Види шоу-програм: «фрік-шоу», «реаліті-шоу», «шоу на виживання», «шоу навчання»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Види та форми шоу – програм. Методика організації та проведення шоу-програм.

План

1.  Шоу-бізнес як частину масової культури

2.Види шоу-програм: «фрік-шоу», «реаліті-шоу», «шоу на виживання», «шоу навчання»

1. Термін «шоу-культура», хоч і трактується західними і вітчизняними фахівцями дещо по-різному, однак у цілому передбачає обов'язкове ставлення до світу мистецтва. Тим часом шоу-бізнес являє собою окрему, самостійну систему в рамках сфери послуг, що включає певні галузі діяльності і має ряд особливостей, що виділяють шоу-бізнес на тлі більш широких понять, таких як індустрія розваг, культура чи мистецтво.  Для характеристики цього поняття з позицій економічного аналізу слід виділити деяку сукупність різних видів творчої діяльності, причому досить широку, щоб можна було виявити притаманні їм загальні закономірності.  Шоу-бізнес - комерційна діяльність по створенню та поширенню видовищ чи уявлень, що впливають на зорові органи почуттів (у поєднанні з іншими органами чуття), спрямована на швидке просування політичного, інтелектуального чи мистецького товару.  Інакше кажучи, шоу-бізнес можна визначити як індустрію масових видовищ. Таке визначення дозволяє включати в сферу шоу-бізнесу кіно, телебачення, естраду, театр, спорт і індустрію комп'ютерних ігор тощо У даному визначенні шоу-бізнесу необхідно виділити чотири важливих аспекти :

  • комерційний характер діяльності;

  • задоволення потреби в розвагах;

  • видовищність уявлень;

  • орієнтацію на масових глядачів.

Ці аспекти тісно взаємопов'язані і випливають один з інших. Комерційний характер діяльності передбачає, що основна мета будь-якої такої організації в сфері шоу-бізнесі полягає в максимізації прибутку. Для цього організація збільшує обсяги створення і розповсюдження своїх послуг, освоює нові послуги, завойовує цільові сегменти ринку і т.п. Безумовно, організації, що належать до сфери культури і працюють у сфері шоу-бізнесу в процесі своєї діяльності вирішують і певні художні завдання, проте їх творча діяльність в умовах ринкових відносин більшою мірою підпорядкована меті отримання прибутку. Як показує досвід, у сфері шоу-бізнесу переважають послуги, для яких розважальна функція є визначальною. У даному випадку маються на увазі послуги масової або популярної культури, протиставлювані, перш за все, так званої високої (елітарної) культурі. Можна виділити дві групи функцій , які виконує культура, і які важливі в даному конкретному аспекті:

  • з одного боку, це задоволення у відпочинку, в фізичної та емоційної розрядки, в розвазі;

  • з іншого боку, задоволення потреби в духовному піднесенні, у внутрішній гармонії, в залученні до прекрасного, в самопізнанні й пізнанні навколишнього світу.

Однак чіткої грані, а тим більше протилежності між видами мистецтв і окремими художніми творами, призначеними для задоволення піднесених духовних потреб, з одного боку, і службовців розваги, з іншого, немає. Перші не тільки збагачують душу, а й розважають, другі - не тільки заповнюють дозвілля, а й мають неабиякий вплив на людину. Грань між потребами двох типів далеко не абсолютна, і часом вони перетинаються. І ті, і інші потреби притаманні кожній людині. Проте їх глибина у всіх людей виражена в різному ступені. Для того щоб подання перетворилося в шоу або видовище, воно повинно бути побудовано з використанням декорацій, костюмів, спецефектів і т.п. видовищність, яскравість, барвистість, велика кількість світлових і звукових ефектів, перетворень - неодмінні ознаки послуг сфери шоу-бізнесу. Якість і видовищність таких ефектів з часом будуть постійно зростати, що пов'язано з постійним розвитком технологічної бази шоу-бізнесу.Послуги в сфері шоу-бізнесу повинні бути націлені на залучення максимально широкої глядацької аудиторії. Для цього необхідно виконання двох умов:

1.послуги у сфері шоу-бізнесу повинні бути прості і зрозумілі більшості потенційних споживачів, тобто видовищні продукти повинні підкорятися смакам більшості;

2.послуги у сфері шоу-бізнесу повинні бути легко доступні як за допомогою організацій, які безпосередньо здійснюють показ видовищ, так і за допомогою засобів комунікації. При цьому коло людей, що звертаються до засобів масової інформації, як правило, набагато більше, ніж тих, хто користується послугами відповідної організації у сфері шоу-бізнесу. Об'єктом в системі шоу-бізнесу виступає послуга. Послугою в шоу-бізнесі є видовище, яке задовольняє потреби масового глядача в розвазі. З точки зору приналежності до різних видів людської діяльності послуги у сфері шоу-бізнесу можна класифікувати наступним чином.

-за кількістю глядачів, що збираються біля екранів на соціополітичні шоу (наприклад, телевізійні передачі: «Основний інстинкт» з С. Сорокіної, «Пори» з В. Познером та ін );

-важливим за значимістю впливу на аудиторію є концертні шоу (наприклад, ювілейні і тематичні концерти, тематичні та рейтингові програми («гарячі десятки»);

- стрімко набирають популярність різні телевізійні проекти, такі як «шоу з зірками»;

- популярні освітньо-розважальні шоу (наприклад, такі, як «Вгадай мелодію» із В. Пельш або «Поле чудес» з Л. Якубовичем, «Що? Де? Коли?», «Своя гра» і ряд інших);

- спортивні шоу мають свої глядацькі аудиторії, як на телевізійних екранах, так і на трибунах стадіонів;

-популярні шоу «на повітрі» такі як «пивні» і всякі «питні шоу» (наприклад, «Пепсі-шоу», «Фанта-шоу» і т. п.);

-особливий вид шоу представляє «КВН», що розвиває дотепність, артистичність, музикальність, але залишається абсолютно рекламною акцією;

- давні традиції має такий вигляд шоу як конкурси краси або покази мод (гарним прикладом поєднання бізнесу, розуму, краси і таланту, є шоу Валентина Юдашкіна);

-особливий вид представляють екстрім-шоу, які бувають досить неприємними, болісними і такими небезпечними для їх учасників (наприклад, «Останній герой», «Фактор страху» і т.п.);

- досить спірними є численні реаліті-шоу, в яких проповідується стиль підглядання в замкову щілину, примітивний стиль спілкування учасників, їх убога мова (наприклад, «За склом», «Дом-2» та інші);

- до числа шоу можна віднести тематичні авторські проекти, які піднімають актуальні питання особистих відносин, соціально-політичні проблеми суспільства (наприклад, "Принцип доміно», «Приватне життя», «Пусть говорят», «Без комплексів» та інші);

- рекламними проектами є такі телевізійні шоу, як телеподорожі, які просувають на ринок  послуги тур-фірм та інші послуги; Строго кажучи, на сьогоднішній день можна говорити про те, що практично всі публічні заходи представляють собою шоу, як за їх масовості, так і за явним або прихованим бізнес-інтересам. За всіма такими шоу варто чия-небудь конкретна або корпоративна вигода. Приховано або явно, у них присутній вплив на громадську думку, пропаганда здорового способу життя. Нерідко серією потужних шоу-акцій вуалюються протягування непопулярних законів, прорахунки в міжнародній політиці і т.д. Шоу-бізнес - це велика і швидко розвиваюча сфера світової економіки, що приносить багатомільярдні доходи. Привабливість і прибутковість шоу-бізнесу в розвинених країнах світу обумовлені швидким розширенням сфери послуг у цілому, зростаючими потребами населення в послугах індустрії розваг, стрімким розвитком науково - технічного прогресу і технологій, глобалізацією ринків. 

2. 21 століття – епоха глобалізації. Сьогодні дуже важливо зуміти «виділитися з натовпу». У гонитві за епатажем окремі особистості стали приміряти на себе шокуючі образи в повсякденному житті, від чого і отримали прізвисько фрік (від англ. freak – потвора). Колись давно так називали людей з вродженими дефектами або екзотичними хворобами. Фрік-шоу або "цирк виродків" - популярна забава, що зародилася в 16 столітті в Англії. Люди з фізичними вадами, такі як карлики і велетні, гермафродити і люди які мали інші дивні захворювання, стали розглядатися, як об'єкт розваги і викликали інтерес сотень людей. У той час, людям які мали фізичні вади, було складно заробити собі на життя і вони були змушені розважати натовп роззяв, демонструючи свої дефекти. Учасники фрік-шоу колесили по Європі і США аж до 1940 року."Артисти" отримували високі зарплати, підписували контракти на виступи - і взагалі жили майже як нормальні люди, одружувалися і народжували дітей. Багато здорових людей свідомо калічили себе, наприклад, щоб потрапити в знаменитий цирк Барнума.

Після Другої світової війни фрікшоу різко втратили популярність. Суспільство стало більш жорстким у етичному плані і безліч фріків, що до війни отримували багато грошей, після неї животіли в злиднях і невідомості.

Тепер фріки здебільшого «штучні». Вони свідомо змінюють свою зовнішність (тату, пірсинг, косметична хірургія), об’єднуються в групи. Їх можна зустріти де завгодно: на світському рауті, показі мод, арт-виставках, концертах, у клубі і просто на вулиці.

В наш час аналогом класичних пересувних цирків виродків служать телевізійні передачі. Наприклад, за британським каналу Channel 4 щотижня йде знаменита (і весь час перебуває під загрозою закриття) передача BodyShock, кожна серія якої присвячена якому-небудь нещасному, що має дивовижні психічні або фізіологічні відхилення від норми. В різний час в передачі розповідалося про феральних дітей (які виросли в джунглях), людей вагою 500 кілограмів, людей з паразитними сіамськими братами і сестрами. Подібна ж передача Extraordinary People йде сьогодні в Британії на Channel 5.

Інший аналог старовинних фрік-шоу - цирк ліліпутів. Подібних цирків в світі дуже мало, вони є закритими спільнотами і рідко допускають звичайних людей в своє внутрішнє життя. Окремі особи демонструють себе в різних телевізійних шоу і на клубних уявленнях. Наприклад, в США широко відомий «хлопчик-лобстер» на прізвисько «Чорний скорпіон» (справжнє ім'я він приховує) - людина зі зрослими пальцями; його руки нагадують клешні лобстера. Серед творчих напрямків з’явилося таке поняття, як «фрік-кабаре» або «театр фріків». Це незвичайний жанр, де актори постають в самих немислимих образах, поринаючи в імпровізацію. Їх номери включають в себе не тільки оригінальні костюми і неабиякий макіяж, але і фантастичні трюки, достойні кращих світових сцен.

Реаліті-шоу - (від англ. reality — дійсність, реальність) — телевізійний жанр, різновид розважальної телевізійної передачі та онлайн-трансляції. Сюжетом є показ дій групи (або груп) людей у наближеній до життя обстановці.

Цей телевізійний жанр об'єднує безліч телевізійних програм, початкова ідея жанру передбачала присутність у передачі таких ознак:

  • відсутність сценарію

  • подача до телеефіру з першого дублю

  • участь звичайних людей, а не професійних акторів

  • умови зйомок, максимально наближених до реальних ситуацій (інколи — екстремальних, наприклад, боротьбі за життя).

Впродовж довгого часу в передачі показується ніби природне життя і взаємодія ізольованої ґрупи персонажів у тій чи іншій обстановці. Декларується свобода поведінки учасників — вважається, що події розвиваються вільно, без попередньо визначеного сценарію, в цьому й полягає привабливість реаліті-шоу. Глядача переконують, що він стає свідком не розіграної вистави, а реальних сцен із життя. Вперше передачі, що показують людей в неочікуваних ситуаціях, з'явились на телебаченні в 1940-х роках.

У 1948 році на телебаченні США з'явилося шоу «Прихована камера» (засноване на радіопередачі 1947 року «Прихований мікрофон»), що досить швидко стало популярним. Ці проґрами вперше стали записувати і транслювати в телерадіоефірі реакцію і поведінку людей, які опинилися за волею сценариста у несподіваній ситуації.З часом формати реаліті-шоу почила розвиватися в кількох напрямках:

Шоу підглядання, в якому задовольняється притаманна абсолютній більшості населення Землі пристрасть підглядання і підслуховування. Цікавість і прагнення до сильних переживань, що особливо виявляються на тлі монотонного повсякденного життя, привертають увагу людей до подій, що відбуваються з персонажами шоу.

Шоу оновлення (модернізації), в якому відбувається оновлення частини або всього життєвого простору героїв проґрами, його робочого місця або транспортного засобу. Американське шоу «This Old House», що дебютує в 1979 році, було першим такого роду. Англійське шоу «Changing Rooms», яке розпочалося у 1996 році, було шоу-оновленням житлових кімнат з додаванням змагального елемента від ігрового шоу (Приклад оновлення-шоу: Тачку на прокачкуАло, гараж!  -демонструють модернізацію автомобілів)

Шоу виживання відрізняється нестерпними для нормального життя умовами, в яких учасники проекту б'ються за перемогу. Саме на надзвичайних і екстремальних випробуваннях перевіряється витривалість учасників, стійкість до сприйняття несподіваних перешкод і швидка реакція на їх подолання. Особлива увага приділяється надійності та відповідальності учасника, його готовності виконувати пропоновані орґанізаторами шоу вимоги. (Приклади шоу виживання: «Survivor» (Швеція) і «Останній Герой» (Росія)

Шоу навчання, крім розважальної функції, несе в собі практичну вигоду, як для глядачів, так і для учасників. Перед учасниками ставиться завдання щодо освоєння нового фаху або підвищення фахового рівня, а у глядачів з'являється можливість отримати практичні знання.(Приклад шоу навчання: Фабрика зірок)

Опис документу:
Мета: зробити історичний огляд виникнення шоу-бізнесу як частини масової культури, вивчити PR-технології, що використовуються в шоу-бізнесі, проаналізувати становлення та розвиток українського шоу-бізнесу та основні групи споживчої аудиторії шоу-бізнесу;

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
590 грн