Тема уроку: Урок узагальнення матеріалів теми «Векторна графіка»

Опис документу:
Мета уроку: • Узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів з теми «Векторна графіка» • Розвивати пам’ять, увагу, творче мислення, зацікавленість предметом • Виховувати почуття команди, відповідальність

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку: Урок узагальнення матеріалів теми «Векторна графіка»

Мета уроку:

    • Узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів з теми «Векторна графіка»

    • Розвивати память, увагу, творче мислення, зацікавленість предметом

    • Виховувати почуття команди, відповідальність

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів. Гра «Морський бій».

Підготовка до гри:

  • два аркуші з чистим “полем бою”;

  • картка, на якій ви розставили кораблі;

  • список питань (залежить від поставленої вами мети - що ви хочете перевірити, який обсяг знань), що позначають влучення по кораблях;

  • чисте поле битви, накреслене на дошці;

  • два бланки для ведення рахунку команд.

Початок: група учнів розбивається на дві команди, кожна з яких отримує аркуш із “полем бою” і бланк для запису результатів. Кожна команда обирає капітана й придумує назву. У бланк результатів капітан вписує назву команди, своє прізвище і список всієї команди.

Крок перший: Пояснюються правила гри.

Правила:

  1. Дисципліна в команді - запорука успіху. Порушення дисципліни призводить до штрафних балів (-3 очка).

  2. Право відповідати першою у команди, що потрапила в “Питання”. Вірна відповідь принесе вам один бал, невірний - перехід ходу.

  3. Виконують постріл та надають відповіді учні по черзі, згідно з бланком для ведення рахунку.

  4. На обміркування відповіді надається 30 секунд. В цей час допускається обговорення відповіді всіма учасниками команди.

  5. Суперники мають право на відповідь, якщо команда, яка відповідає, припустила помилку.

  6. Якщо “стріляюча” команда «промахнулася», не потрапила в «поле питання», хід переходить суперникам.

  7. Якщо команда, відповіла на запитання вірно, за нею залишається право наступного ходу.

  8. Якщо обидві команди відповіли на запитання невірно, то до “поля” даного питання можна повернутися тільки наприкінці гри.

  9. Після «знищення кораблів» потрібно «знешкодити міні поля». Для цього команди повинні відповісти на декілька додаткових питань. Правила проведення цієї частини гри такі, як у пунктах 4-8 цієї інструкції. Але за правильну відповідь дається по два бали, а за неправильну – віднімається один бал або виходить з гри учасник, що запропонував невірну відповідь.

Крок другий: розігрується право першого ходу. Для цього задається запитання капітанам команд. Той, хто першим підніме руку й дасть правильну відповідь, завойовує для своєї команди одне очко й право починати гру.

Крок третій: виконується постріл. Якщо команда влучила в комірку “поле бою”, у якому немає корабля, то хід передається іншій команді. Хід передається й у тому випадку, якщо команда відповіла невірно. Якщо ж обидві команди не відповіли на запитання, то вважається, що корабель пішов непереможеним (до цього питання можна повернутися тільки після відповіді на всі інші).

На “полі бою”, побудованому на дошці, відзначаються удари команд. І, якщо ціль знищена, вона зафарбовується кольоровою крейдою. Самі команди на своїх листках з “полем бою” відзначають потоплені ними кораблі ручкою (бажано кольоровою), а кораблі потоплені суперником - олівцем. Капітани команд у бланку для ведення рахунку («Корабельний журнал») відзначають того, хто з учасників запропонував вірну відповідь, кількість точних влучень у ціль, а також потоплених й “поранених” командою кораблів.

Крок четвертий: «знешкодження мін». Якщо після «знищення» всіх кораблів неможливо остаточно визначити переможця, або, якщо є бажання команд продовжити гру з метою змінити результат «двобою», то командам пропонується «знешкодити» декілька мін. Міни не розташовуються на «полі бою». Міни – це питання, за правильну відповідь на які дається по два бали, а за неправильну – віднімається один бал або виходить з гри учасник, що запропонував невірну відповідь. Приклад питань-мін наведено нижче в цьому документі.

Підсумок: підводиться по результатах в бланку рахунку («Корабельний журнал»).

Матеріали для гри в “Морський бій”

1. “Поле бою”, що видається командам 2. Картка вчителя, на якій розставлені кораблі.

1

2

3

4

5

6

7

8

К

О

Р

А

Б

Е

Л

Ь

і зображується за допомогою проектора на екрані.

1

2

3

4

5

6

7

8

К

О

Р

А

Б

Е

Л

Ь

3. Команди вибирають капітанів, придумують назву й заповнюють бланк для ведення рахунку команди («Корабельний журнал»).

4. Право першого ходу – питання: «Наука, що вивчає процеси роботи з інформацією за допомогою комп'ютера» або «Зображення якої тварини з’являється при завантаженні CorelDraw?»

5. Список питань:

K2 – Переваги та недоліки растрових та векторних зображень.

K4 – Як називається панель, що містить основні засоби для створення графічних зображень у CorelDraw?

K7 – Які характеристики мають всі обєкти, що створюються в CorelDraw?

K8 – Для чого призначена операція групування обєктів?

O4 – Що означає чорний трикутник, розміщений у правому нижньому кутку кнопок деяких інструментів?

O8 – За допомогою якого інструмента можна згладжувати гострі кути?

P1 – Які лінії в CorelDraw названі в честь великого математика?

P2 – Назвіть основні типи заливок у векторному редакторі?

P6 – Що можна змінити при редагуванні абриса обєкта?

A2 – Як повернути чи нахилити обєкт?

A3 – Які природні явища нагадують зразки заливки обєкта текстурами?

Б6 – Які види тексту можна створювати в CorelDraw? Чим вони відрізняються?

Б7 –Що таке абрис обєкта? Як змінити його колір?

Б8 – Які дії можна виконувати над обєктами в  CorelDraw?

Е2 – Які типи градієнтної заливки ви знаєте?

Л4 – Які прості фігури ви можете намалювати в CorelDraw?

Л5 – Для чого призначена інтерактивна заливка?

Л7 – Які види ліній можна намалювати в CorelDraw?

Ь1 – Що розуміють під заливкою PostScript?

Ь7 – Який текст і як можна розташувати вздовж кривої?

6. Відповіді:

Право першого ходу

Хамелеон

К2

Розмір файлу, масштабування, створення складних малюнків

А3

Хмари, воду, мінерали, спалахи та ін.

К4

Панель інструментів

Б6

Простий, фігурний

К7

Вузли, контур, заливка

Б7

Межа або границя обєкта

К8

Для сворення із декількох зображень одне ціле

Б8

Копіювати, переміщувати, масштабувати, повертати, нахиляти, вилучати

О4

Означає, що кнопка містить інші інструменти схожого призначення

Е2

Лінійна, радіальна, конічна, пряма

О8

Форма

Л4

Прямокутник, еліпс, багатокутник, зірка, спіраль, сітка

Р1

Лінії Безьє

Л5

За допомогою неї можна зручно налаштувати всі параметри заливки обєкта

Р2

Однорідна, градієнтна, текстурами, PostScript, інтерактивна

Л7

Довільна крива, пряма лінія, ламана лінія, крива Безьє, точні лінії, художнє оформлення

Р6

Товщину, колір, стиль, кути та кінці ліній, наконечники, нахил та форму пера

Ь1

Заливка візерунками, розробленими за допомогою мови PostScript

А2

Двічі натиснути ліву клавішу мишки

Ь7

Фігурний текст

(виділити об’єкти→меню текст→ вздовж шляху)

Питання – міни

  1. Для чого призначена панель властивостей? Де вона знаходиться?

(Для зміни властивостей обєкта, знаходиться у вікні CorelDraw зверху (нижче стрічки меню))

  1. Де можна змішувати фарби для створення власного кольору заливки?

(У вікні однорідної заливки, вкладка - фарбозмішувачі)

  1. За допомогою якої клавіші можна малювати правильні фігури в CorelDraw?

(CTRL)

  1. Для чого призначені символи з бібліотеки у CorelDraw? Як їх вставити?

(З підменю Текст обрати Вставити знак символа. Бібліотека охоплює символи, що відображають всі сфери діяльності людини)

  1. Як називається прямокутник у вікні CorelDraw, на якому потрібно розміщувати малюнок для друку? Чи можна малювати за його межами?

(Робочий лист. Так)

ІV. Контроль знань і вмінь Виконання підсумкового тесту на комп’ютері – перевірка чи готові учні бути капітанами кораблів, які курсують океаном CorelDraw .

V. Виконання творчих завдань. Учні створюють власні візитні картки, уявивши свою професію через 10 років. Виконані завдання оцінюються.

VI. Підведення підсумків уроку. Метод мікрофона

  • Чим вам сподобалась тема «Графічний редактор CorelDraw»? Що не сподобалось?

  • Чи хотіли б ви ще працювати над даною темою? Що б ще бажали вивчити?

  • В яких сферах діяльності людини можуть знадобитися знання з даної теми?

  • Чи задоволені ви підсумковим уроком з цієї теми?

Назва команди

Список команди

Влучення
в ціль (у питання)

Правильна
відповідь

Загальна кількість “поранених” кораблів

Загальна кількість потоплених кораблів

Загальна кількість знешкоджених мін

Загальна кількість балів

Правила гри для команд

  1. Дисципліна в команді - запорука успіху. Порушення дисципліни призводить до штрафних балів (-3 очка).

  2. Право відповідати першої у команди, що потрапила в “Питання”. Вірна відповідь принесе вам один бал, невірний - перехід ходу.

  3. Виконують постріл та надають відповіді учні по черзі, згідно з бланком для ведення рахунку.

  4. На обміркування відповіді надається 30 секунд. В цей час допускається обговорення відповіді всіма учасниками команди.

  5. Суперники мають право на відповідь, якщо команда, яка відповідає, припустила помилку.

  6. Якщо “стріляюча” команда «промахнулася», не потрапила в «поле питання», хід переходить суперникам.

  7. Якщо команда, відповіла на запитання вірно, за нею залишається право наступного ходу.

  8. Якщо обидві команди відповіли на запитання невірно, то до “поля” даного питання можна повернутися тільки наприкінці гри.

  9. Після «знищення кораблів» потрібно «знешкодити міні поля». Для цього команди повинні відповісти на декілька додаткових питань. Правила проведення цієї частини гри такі, як у пунктах 4-8 цієї інструкції. Але за правильну відповідь дається по два бали, а за неправильну – віднімається один бал або виходить з гри учасник, що запропонував невірну відповідь.

Правила заповнення «Корабельного журналу».

  1. Перед початком гри вкажіть назву команди в полі «Назва команди» та впишіть прізвища та ім’я учасників в колонку «Список команди».

  2. Під час гри в колонку «Влучення в ціль» вписуйте назви клітинок, а в колонку «Правильна відповідь» цифрами 1 чи 0 позначайте правильність відповідей. Наприклад, «Влучення в ціль» - К7+К8+О8, «Правильна відповідь» - 1+0+1. Пояснення. Учасник гри три рази «влучив» в клітинку з питанням (поранив корабель), два рази відповів вірно і один раз – не вірно.

  3. По закінченні гри:

    • в поле «Загальна кількість “поранених” кораблів» впишіть кількість влучень в кораблі, які були «потоплені» разом з іншою командою;

    • в поле «Загальна кількість потоплених кораблів» впишіть кількість кораблів, що були «потоплені» тільки вашою командою;

    • в поле «Загальна кількість знешкоджених мін» впишіть кількість правильних відповідей при «знешкоджені мін»;

    • в поле «Загальна кількість балів» впишіть суму балів трьох попередніх полів.

Назва команди __________________________________

1

2

3

4

5

6

7

8

К

О

Р

А

Б

Е

Л

Ь

Картка вчителя

1

2

3

4

5

6

7

8

К

О

Р

А

Б

Е

Л

Ь

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн