Тема уроку : Середнє арифметичне,його застосування для розв’язування задач

Опис документу:
Мета: сформувати поняття середнього арифметичного та застосування його при розв’язуванні вправ і задач у практичній діяльності; тренувати вміння працювати в групі, у парі з товаришем і самостійно; розвивати логічне мислення; виховувати культуру математичного запису, працелюбність

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку : Середнє арифметичне,його застосування для розв’язування задач

Мета: сформувати поняття середнього арифметичного та застосування його при розв’язуванні вправ і задач у практичній діяльності; тренувати вміння працювати в групі, у парі з товаришем і самостійно; розвивати логічне мислення; виховувати культуру математичного запису, працелюбність.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: таблиці «Маршрут подорожі», «Знати, уміти» мультимедійна презентація

Хід уроку

І. Організаційний момент

Діти, сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до чарівної країни Арифметики,де нас чекають різноманітні цікаві пригоди, найдивовижніші вулиці міста Середнє Арифметичне. А щоб вирушити у далеку подорож, потрібно мати з собою багаж знань, бути сміливими,здоровими, працелюбними.

Девіз уроку. Міркуй точно, відповідай чітко, записуй правильно та швидко!

Подорож проходитиме по такому маршруту:

  • Актуалізація опорних знань

  • Вивчення нового матеріалу.

  • Закріплення матеріалу.

  • Підсумок уроку.

  • Домашнє завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Щоб перевірити вашу готовність до подорожі, почнемо з математичної зарядки.

1. Математична зарядка:

Діти, заплющуйте очі і слухайте твердження. Якщо твердження правильне, то піднімайте руки вгору, якщо неправильне - протягуйте руки вперед.

(Учитель для себе фіксує прізвища тих учнів, які припустилися помилки, щоб пізніше провести корекцію знань із цих питань). Правильна відповідь 1 бал.

Твердження:

  1. Запис натурального числа нічим не відрізняється від запису десяткового дробу.

  2. Числа при додаванні називаються: доданок, доданок, сума.

3) Числа при множенні називаються: множник, множник, добуток.

4) При діленні на десятковий дріб кому переносимо вліво у діленому на стільки цифр , скільки їх у дільнику після коми.

5) Щоб знайти дріб від числа, потрібно це число помножити на даний дріб.

6) 3,5· 20= 7.

7) 7: 0,01 = 700.

8) 7,5 : 0,3 = 2,5.

9) 1,7 + 0,3 = 2.

10) 4,9 – 3 = 2,9.

Правильні твердження: 2, 3, 5, 7, 9.

2. Хвилинка кмітливості

До подорожі всі готові, вирушаємо в дорогу. Але як же без карти? Звичайно, карта в дорозі необхідна річ. Маршрут ми знаємо, міста в яких побували уявно теж знаємо (Натуральні Числа, Десяткові Дроби).А тепер завдяки масштабу, ми дізнаємося відстань до міста Середнє Арифметичне, розв’язавши задачу.

Задача. Відстань від міста Масштаб до міста Середнє Арифметичне на карті 3 см. Визначити відстань на місцевості, якщо масштаб карти 1:200000.

Відповідь: 6 км

3. Усний рахунок

Поновити ланцюжок обчислень і пояснити , чому виходить однаковий результат.

(Клас ділиться на дві групи. Завдання: обминути перешкоду різними шляхами. У місто першою прибуде та команда, яка швидше виконає завдання ).

·0,2

:100 ·10

·0,01 :0,1

:5

ІІІ. Засвоєння нових знань.

Ми потрапили до міста Середнє Арифметичне. Щоб помилуватися вулицями та будинками міста, ми повинні знати певні правила і уміти застосовувати їх.

На дошці таблиця «Знати, уміти!»

Знати:

Правило знаходження середнього арифметичного двох або кількох чисел.

Уміти:

1) Знаходити середнє арифметичне двох або кількох даних чисел.

2) Розв’язувати задачі практичного змісту.

У місті Середнє Арифметичне є багато цікавих вулиць, з якими нас ознайомить найстарша жителька Середня величина. Це вулиці: Середня Урожайність, Середня Швидкість, Середній Прибуток, Середня Температура, Середня Вартість та інші.

Слухайте розповідь...

Вам доводилось чути про середню урожайність зернових, середню урожайність картоплі, середню температуру повітря. Сьогодні ми з’ясуємо, що означає поняття середнього.

Нехай температура повітря опівдні у п’ятницю була 23,2 0С, у суботу вона дорівнювала 21,5 0С, а в неділю становила 20,7 0С. Потрібно знайти середню температуру опівдні протягом цих трьох днів. Щоб знайти середню температуру повітря потрібно додати три дані значення температури і одержану суму поділити на три.

21,80 – середнє значення температури.

Під час розв’язування задачі ми мали числа 23,2; 21,5; 20,7. Суму цих чисел ми поділили на їх кількість, тобто на три.

Якщо суму кількох чисел ділять на кількість цих чисел, то знайдену частку називають середнім арифметичним даних чисел.

Отже, щоб знайти середнє арифметичне кількох чисел, потрібно суму цих чисел поділити на їх кількість.

2. А як знайти середнє арифметичне більшої кількості чисел?

3. Чому дорівнює середнє арифметичне, якщо відома сума кількох чисел?

Середнє арифметичне часто застосовується в науці, в різних галузях народного господарства та в повсякденному житті. Зараз ми в цьому переконаємося.

IV. Закріплення знань.

1. Знайти середнє арифметичне( усно)

( Кожне завдання оцінюється одним балом).

1. 5 і 7; ( 6 );

2. 97 і 103; ( 100 );

3. 38 і 12; ( 25 );

4. 0,1 і 2; ( 1,05 );

5. 11 ,12 і 13; ( 12 ).

2. Заповнити таблицю

(Учні працюють в парі з товаришем)

a

5

25

140

32

51

b

3

27

150

34

52

Середнє арифметичне чисел a та b

Відповідь

a

5

25

140

32

51

b

3

27

150

34

52

Середнє арифметичне чисел a та b

4

26

145

33

51,5

3.Розв'язати задачі

(Фронтальна робота з класом)

1) Автомобіль за перші дві години проїхав 117 км, а за три наступні – 204 км. Скільки кілометрів в середньому він проїжджав за одну годину?

Розв'язання:

(117 + 204) : 5 = 64,2 (км/год) – середня швидкість.

Відповідь: 64,2 км/год.

2) Господарство на площі 150 га зібрало по 32,7 ц пшениці з одного га, а на площі 97 га – по 35,8 ц. Яка середня урожайність з 1 га в цьому господарстві?

Розв'язання:

1) 32,7 · 150 = 4905 (ц) – зібрали з 150 га.

2) 35,8 · 97 = 3472,6 (ц) – зібрали з 97 га.

3) 150 + 97 = 247(га) – площа під пшеницею.

4) 4905 + 3472,6 = 8377,6 (ц) – зібрали з площі 247 га

5) 8377,6 : 247 33,9 (ц) – середня урожайність з 1га

Відповідь: 33,9 ц .

4. Самостійна робота

У фермера 5 корів. За 30 днів від них надоїли 4725 л молока. Скільки літрів молока в середньому дає в цього фермера одна корова на день?

Розв'язання:

1) 4725: 5 = 945 (л) – надоїли від однієї корови за 30 днів.

2) 945 : 30 = 31,5 (л) – надоїли від однієї корови за день.

Відповідь: 31,5 літрів молока.

V. Підсумок уроку, рефлексія

Вправа «Мікрофон»

1) Чи вам цікаво було на уроці?

2) Чи сподобалася вам подорож?

3) Що ви з уроку для себе взяли?

4) Як знайти середнє арифметичне декількох чисел?

5) Знайти закономірність і замінити знак питання числом.

А тепер оцініть рівень оволодівання навчальним матеріалом,вибравши з трьох знаків один (знаки на парті).

- зрозумів

- частково зрозумів

- не зрозумів

Учитель робить висновки, вносить рекомендації щодо виконання домашнього завдання, виставляє бали до журналу за роботу учнів на уроці за бажанням.

VI. Домашнє завдання:

1. У теплиці площею 144 зібрали 3060 кг овочів. Скільки кілограмів овочів зібрали з теплиці з 1

2. Сума двох чисел дорівнює 115. Знайти їх середнє арифметичне.

3. Зріст волейболістів, які грали на майданчику, такий: 2; 1,87; 1,96; 1,98; 2,03 і 1,86 м. Обчислити середній зріст цих волейболістів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.