Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

тема: Українські страви.знайомити дітей з основними стравами української національної кухні

Я і Україна

10.06.2021

86

1

0

Опис документу:
тема: Українські страви. Програмовий зміст : продовжувати знайомити дітей з основними стравами української національної кухні. Узагальнювати й систематизувати знання дітей про хліб, як головний продукт харчування українців, розкрити символічне значення хліба. Дати уявлення про продукти що є корисними для людей. Вчити складати розповіді про приготування страв за зразком вихователя. Формувати навички утворювати прикметники від слів-назв круп. Автор : Віка Чекунова
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ма: Українські страви.

Програмовий зміст : продовжувати знайомити дітей з основними стравами української національної кухні. Узагальнювати й систематизувати знання дітей про хліб, як головний продукт харчування українців, розкрити символічне значення хліба. Дати уявлення про продукти що є корисними для людей. Вчити складати розповіді про приготування страв за зразком вихователя. Формувати навички утворювати прикметники від слів-назв круп. Збагатити словник дітей групою слів, які означать належність до певної країни. Розвивати зв’язне мовлення, звуковимову, інтонаційну виразність мовлення. Учити дітей ліпити вареники пластичним способом, використовуючи прийоми скочування, вдавлювання, загинання, защипування. Розвивати дрібну моторику рук. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я , повагу до традицій нашого народу, почуття національної гідності та гордості за українську націю.

Матеріал: Рушники вишиванки, скатерть, серветки, хліб, ілюстрації з українських страв (пампушки, пончики, гречаники, борщ, молоко, блини,  гарбузова каша, холодець, голубці, куліш, сало), прислів’я та приказки про хліб, дощечки, тісто з начинкою для вареників, овочі (картопля, капуста, морковка, цибуля, буряк, гарбуз, часник,  український посуд (глечик, макітра, полумисок, кувшин,  плетені тарілки, маленькі глечики), лялька Сандра з пакетом, чипси, кока-кола, підстилки, музичне сопроводження.

Хід заняття.

Діти заходять в групу,  а там гості, 

- Давайте привітаємось з ними.

Треба дружно привітатись Добрий день.

Добрий день

Дружно, голосно сказати Добрий день

Добрий день

Вліво, вправо поверніться

Туди, сюди усміхніться

Добрий, добрий день.

Діти проходять до килимка

(Стукіт в двері)

- Діти, хтось до нас прийшов. Давайте подивимось – хто там?

(Заходить гостя з іншої країни, Вона приносить чіпси, кока-колу). 

- Хто ти така? Чого до нас завітала?

Гостя – Мене звати Сандра. Я прийшла до вас, бо подорожую по різних країнах. Лечу на літаку – та бачу таку гарну землю:де річки та озера, ліси та безмежні поля. Такої краси я ще не бачила. Що це за країна? Що за люди тут живуть? Розкажіть мені. А за це я вас пригощу подарунками. їх я привезла з Америки.

- Діти давайте нашій гості розкажемо про нашу країну.

- Де ми живемо?

- Як ми називаємось?

- Яка наша мова?

- Дівчина, що живе в Україні – як вона називається?

- А хлопчик?

- А хто розповість вірш про Україну?

Гостя – Дякую, діти, я все зрозуміла – ви живете в дуже гарній країні. У вас дуже гарні, привітні люди. Ходіть до мене – подивіться, що я вам привезла, які гостинці

(діти роздивляються)

- Діти а такі страви корисно їсти, чи ні?

- Чому?

- Давайте проведемо дослід. На цьому досліді я доведу, що ця їжа шкідлива

(дослід)

-  Ти, Сандра, зрозуміла вже, що цієї їжі їсти не можна? Вона шкідлива.

-  Діти, а давайте розкажемо Сандрі про страви, які їдять в нашій Україні. Вони смачні і корисні.

(підходять до столу)

-Діти відгадайте мою загадку:

Він усіх до себе манить.

Всіх збирає навкруги.

Борщ на нього й кашу ставлять

Ще духмяні пироги.  (стіл)

Правильно. Вмієте загадки відгадувати. Стіл у хаті завжди стоїть у найсвітлішому місці. Який він за розміром?(великий) Як ви думаєте , для чого стіл робили великим?

Раніше люди жили великими сім’ями, за стіл сідали всі разом.

Кругом столу що стоїть?(лави). Стіл у хаті_це годувальник.

За ним збиралася вся родина. Діти ,а чим накривали стіл?(вишитою скатертиною)

-А що лежить на столі? (хліб, накритий вишитим рушником)

Хліб на столі-це наша українська гостинність. Який би подорожній не зайшов до хати,його завжди пригостять , нагодують і напоять чистою водицею.

-  Так, діти, з ним смачне все – чи то борщ, чи м’ясо, чи риба. Але хліб в нас є різний. Який є хліб? (Чорний і білий)

-  Якщо хліб із пшениці – то який він? (пшеничний, білий)

-  Якщо із жита? (житній, чорний)

-  Так, діти, хліб для українців – символ добробуту, гостинності.

-  А, як треба відноситись до хліба?

-  Що роблять з крихтами хліба або сухим хлібом?

Вважається за гріх не доїсти хліб. Якщо хліб впав на землю – його треба обов’язково підняти.

- В нашого народу є багато приказок про хліб.

Давайте розкажем (прислів’я і приказки)

- А що ще печуть а Україні з тіста крім хліба? (пироги, пампушки і ін.)

- Аз чим ви любите пироги?

-  А які, ще справи готують в нас на Україні?

Давайте розповімо нашій гості про наш український борщ.

-  Як його ще називають? Чому? У нас в садочку варять цей борщ?

-  А давайте спробуємо зварити борщ.

Дидактична гра «Варим борщ»

- Дуже швидко ви підшукали необхідні овочі. Думаю, що у вас вийшов би смачний борщ.

- Діти, а що дуже смакує з українським борщем? (пампушки)

- А чим заправляють пампушки?

- Давайте нашій гості розкажемо про ось цю страву (показую на млинці). Що це за страва?

- А якої форми млинці? На що вони схожі?

- А з чим ви любите такі млинці?

- А яка страва дуже корисна для діток?

-  Для цієї страви потрібно молоко?

(молочна каша)

- Як називається молочна каша із пшоном?

- Із рисом?

- З гречкою?

- З вівсом?

-  З пшеницею?

-  З гарбузом?

Гостя – Як, у вас кашу варять із гарбуза? Я такого не чула!

-  Діти, хто розкаже, що треба для приготування гарбузової каші? (відповідь дітей)

-  А ми знаємо фізкультхвилинку про гарбузову кашу.

По городу пан – Гарбуз важно походжає,

Підкрутив свій довгий вус Пісеньку співає:

Ось який я золотий, ось такий пузатий.

Люблять мене господині  люблять і малята…

Гарбузова каша в мисці - злота, як сонце,

Що заглядає щодня  у наше віконце.

Візьмем ложки і скоріш  кашку ласувати

Буде сила і здоров’я в кожного маляти.

-  Діти, а що це за страва? (Показую на холодець)

-  З чого і як його готують? (діти розповідають)

- А ще холодець називають холодуха, студенник.

- А зараз давайте пограємо в таку гру.

Цю гру я розпочну перша. Я розповім, що для цієї страви потрібно, а ви відгадаєте, що це за страва.

-  Для цієї страви я беру варену гречку, додаю м’ясний фарш, цибульку, сіль, перець. Потім роблю маленькі кульки і обсмажую їх. Що це за страву я зробила? (Гречаники)

-  А тепер хто розповість про якусь страву, а ми відгадаємо? (діти розказують про голубці).

-  Молодці. Діти, а я ще хочу розповісти ще про одну страву. Це- куліш. Його варили наші бабусі, прабабусі. Полюбляли куліш варити колись козаки, бо його легко готувати не тільки вдома. Тому він має ще одну назву – польова каша. Його варять із пшона, додають трохи картоплі, сіль. Готовий куліш заправляють салом і часником.

Гостя - Часник знаю, а сало що це таке?

-  Як, Сандро, ти не знаєш нашого українського сала?

-  Ось воно, (показую)  Сало їдять сирим з часником, цибулею, огірками, капустою. Його приварюють, коптять, смажать. Салом засмачують багато страв.

Шкварки надають чудового смаку кашам, галушкам, млинцям.

Гостя – Мені так хочеться скуштувати цієї смакоти ( діти дають спробувати сала часником. Гостя пробує і каже, що дуже смачно, але просить запити, бо пече часник. Бере кока-колу)

-  Кока-колу можна пити, діти? Чому?

(Наливаю гості компот із сушки)

Гостя – Що це? Воно дуже смачне!

- Узвар. Це один з найпопулярніших напоїв Українців. Влітку сушать яблука, груші, вишні, абрикоси, чорниці. А потім ці сушені фрукти запарюють окропом, настоюють і відціджують.

-  Щоб був узвар солодшим до нього що можна додати, діти? (цукор, мед)

Гостя – Я теж буду робити цей напій. А ми п’ємо чай. У вас є чай?

-  Так є. Але чай про який ти кажеш використовують в нас недавно.

-  Діти, який чай робили наші бабусі? (розповідь дітей про чай з лікарських рослин)

-  Діти, а який напій ми п’ємо влітку, коли дуже спекотно на вулиці (квас)

-  А який квас буває? (хлібний, буряковий, березовий)

-  Діти, про багато страв ми розказали нашій гості. Але про одну ми забули. Відгадайте яку?

-  Місили, місили Ліпили, ліпили А тоді – хіп, Та в окріп, Та в масло і сметану

-  Що це за страва? (вареники)

-  Вареники готують в кожній родині. їх готують з різною начинкою. З чим ви любите вареники?

Перед заняттям ми зробили тісто .Ось воно, яке м’яке, пухке!

- Давайте пригадаємо, як ми це робили? (сіяли борошно, вливали молоко, били яйця, давали сіль і місили тісто).Покажіть як.

-  А зараз давайте зробимо вареники.

В кожного на столі є такі заготовки. Щоб вони стали такі кругленькі, я тісто розкачала і вирізала стаканчиком ось такі кружечки. Сьогодні будемо вчити ліпити вареники нашу гостю. А ліпити вареники будемо з картоплею.

-Діти .а перед тим як ліпити вареники .що треба зробити? (помити руки)

(діти підходять до столів, миють руки та приступають до ліплення вареників. )

-Діти а що наші люди роблять ,займаючись будь-якою справою? (співають) -Давайте і ми будемо ліпити вареники та співати, (співають «А мій милий вареничків хоче»-1 куплет)

- А що тепер треба зробити з варениками? (зварити, перемазати)

-  А чим перемазують вареники? (маслом,шкварками)

З чим ви любите їсти вареники? (із сметаною)

Ось наші вареники!

Є вареники у хаті  в Україні все гаразд:

Всі щасливі і багаті, щедре сонце світить в нас!

Слава хаті українській, слава нашій всій землі,

І вареникам у мисці. що на кожному столі

 

Гостя – Дякує. Каже що дізналась багато про Україну та українців. Вони гарні, щедрі, гостинні, співочі. І страви в них дуже смачні і корисні.

 



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили