Тема:" Що таке алгоритм"

Опис документу:
Мета: сформувати поняття алгоритму, властивостей алгоритму; формувати вміння наводити приклади алгоритмів; розвивати алгоритмічне мислення; виховувати інтерес до вивчення інформатики Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь. Обладнання та наочність: інструкції з ТБ, комп’ютери, олівці, навчально-розвивальна програма «Сходинки до інформатики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Що таке алгоритм

Мета: сформувати поняття алгоритму, властивостей алгоритму; формувати вміння наводити приклади алгоритмів;  розвивати алгоритмічне мислення; виховувати інтерес до вивчення інформатики.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: інструкції з ТБ, комп’ютери, олівці, навчально-розвивальна програма «Сходинки до інформатики».

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Слайд 1

Підготовка до уроку підручників, зошитів, канцелярського приладдя

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно,

I довкола озирнутись,

I сусіду посміхнутись.

А знання щоб здобути,

Слід уважними бути! Слайд 2

  1. Розминка.

Вправи на дихання

  1. Правила ТБ у кабінеті. Слайди – 3-6

  1. Розминка – пригадати типи речень. Слайд 7

  1. Скласти за малюнком розповідне, питальне та спонукальне речення. Слайд 8

  1. Гра «Виконай команду». Слайд 9

Учитель називає команди (спонукальні речення), перемежаючи їх розповідними реченнями. Учні повинні виконати лише команди.

Наприклад: - Діти, підніміть праву руку. (Виконують)

- Зараз всі встануть. (Не виконують)

- Підніміть руки вгору. (Виконують)

- Поплескайте в долоні (Виконують) і т.д.

  1. Гра «Хто виконавець». Слайд 10

Кого стосуються такі команди:

Лежати, апорт, голос!? (Собак)

Струнко! Рівняння на командира!? (Солдатів, вояків)

Візьміть ручку, пишемо задачу? (Учнів)

Стоп, машина! Повний назад!? (Рульового, керманича)

  1. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя: На минулому уроці ми вивчали поняття команди. Давайте, пригадаємо – що ж таке команда? Хто є виконавцем команд. Який з типів речення є командою? Слайд 11

Слайд 12

  • Допоможи тигренятку дійти до дому Випишіть кожну другу букву, що у вас вийшло?

Відповідь: алгоритм.

Вірно! Це те, що ми будемо вивчати на цьому уроці.

Слайд 13

Кожна людина має якусь мету. Щоб досягти її, вона складає план своїх дій, а потім виконує його. Такий план називають алгоритмом.

Слайд 14

Слово «алгоритм» походить від імені математика, який дуже-дуже давно у місті Хорезмі. Звали його Аль-Хорезмі.

Алгоритм - це послідовність команд, виконання яких повинно привести до результату.. З ними ми зустрічаємося щодня. Ти також щодня виконуєш алгоритми, наприклад, алгоритм чищення зубів, алгоритм виконання домашнього завдання.

  1. Робота з підручником і зошитом

  1. Підручник - с. 76 Пункт Знайомимося з поняттям алгоритму.

Визначення Алгоритм – Слайд 15

  1. Зошит – Завдання 1, Завдання 2.

Слово вчителя: Щоб правильно скласти алгоритм, потрібно знати його властивості – зрозумілість, виконання, завершення. Слайд 16

Для того щоб правильно скласти алгоритм, потрібно знати які властивості він має. Сформулюємо деякі властивості алгоритму.

- Зрозумілість — алгоритм містить команди, які зрозумілі даному виконавцю. Наприклад, команду «Напиши своє ім’я» ти виконаєш швидко, а учень з іншої країни, який не знає української мови, її не зрозуміє.

- Визначеність — алгоритм не повинен містити команди, які можна зрозуміти по-різному. Наприклад, чи можна виконати такий алгоритм: «Піди туди — не знаю куди, принеси те — не знаю що»?

- Результативність — виконання будь-якого алгоритму повинно завершуватися отриманням результату. При цьому потрібно вказати, що саме вважається результатом роботи алгоритму.

Для того щоб розв’язати задачу за заданим алгоритмом, виконавець повинен зрозуміти алгоритм, виконати його та отримати результат. Кожна команда алгоритму спрямована на виконання певної дії.

З’ясуємо, яким чином можна подати алгоритм виконавцю. Існують різні способи подання алгоритмів:

1) словесний (усний або письмовий);

2) графічний (у вигляді таблиць, схем, малюнків тощо).

  1. Підручник – Властивості алгоритму та способи подання Слайди17-18

Завдання – Розглянути малюнок. Прочитати алгоритм. с.

77

  1. Зошит – с. 38, Завдання 3.

  1. Фізкультхвилинка Слайд 19

Фізкультхвилинка з музикою.

  1. Підручник - Виконуємо практичне завдання. с.79

  2. Зошит – завдання 4, розставити галочки. с.39

  1. Робота з комп’ютером

Вчитель розповідає правила роботи за комп’ютером, як правильно сидіти, відстань від екрана. Слайд 20

«Інформатика 1 рік навчання» (сходинка 20 - Кавоварка) або «Сходинки до інформатики» (Посади дерево) Слайд 21

  1. Хвилинка релаксації

Зняття зорового навантаження, вправи для очей

  1. Підсумок уроку Слайд 22

- Що таке алгоритм?

- Де в житті ми зустрічаємося з ними?

- Наведіть приклади алгоритмів.

- Що сподобалося на уроці?

- Що у тебе вийшло гарно, а що не дуже? Чому?

Зошит – Підсумовуємо. Записати у третій потяг слово - АЛГОРИТМ.

  1. Домашнє завдання

Завдання 5. Розгадати ребуси.

Слайди 23-24

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.