Тема: "Сила слова або отрута лихослів'я".

Опис документу:
Мета: формування навичок здорового способу життя. Розширити знання дітей про шкідливі звички. Виховувати негативне ставлення до пороків людства. Спонукати до морального самовдосконалення.Підготовча робота -Провести анкетування серед учасників: "Лихослів'я в моєму житті". -Підготувати плакат "Дерево доброти".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: "Сила слова або отрута лихослів'я".

Мета: формування навичок здорового способу життя. Розширити знання дітей про шкідливі звички. Виховувати негативне ставлення до пороків людства. Спонукати до морального самовдосконалення.

Підготовча робота

-Провести анкетування серед учасників: "Лихослів'я в моєму житті".

-Підготувати плакат "Дерево доброти".

-Оформити кабінет наочними матеріалами Додаток 1 (вірші, прислів'я, приказки).

-Роздрукувати "Пам'ятки доброти" за кількістю дітей, що беруть участь у занятті.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, екран, іграшковий мікрофон, фломастери, поролон, просочений гуашшю різних кольорів (листя "Дерева доброти").

Перед проведенням заняття, необхідно роздати вихованцям анкети "Лихослів'я в моєму житті"

Зміст

І. Організаційний момент.

Гра "Незвичайні привітання".

- Як люди зазвичай вітають один одного. Які рухи вони при цьому виконують?

Спектр досить широкий: від кивків до поцілунків. Зупинимося на середньому варіанті - рукостисканні. Чому люди тиснуть один одному саме руку? Просто це традиція. А значить, все могло б бути зовсім інакше. Наприклад, ескімоси труться носами замість поцілунків. Так що і ми зараз будемо вітати один одного новим, незвичайними способами.

Отже, як звучатиме музика, ви ходите по кімнаті (можна також стрибати і танцювати). Коли музика затихне, і я скажу слова: "Раз, два, три, одного знайди!" У цей час кожна дитина терміново повинна знайти собі пару і встати з нею поряд. По команді "Привітайтеся ..." - назваю будь-яку частину тіла.

(Так в процесі гри діти дізнаються, що можна привітатися вушками, мізинцями, п'ятами, колінами, віями, ліктями і т. п.)

Обов'язкова умова: кожен раз під час музичної паузи дитина повинна стати поруч з тим гравцем, з ким він ще ніяк не вітався.

Представлення результатів анкетування, теми заняття.

Аналізуючи ваші анкети, я зрозуміла, що у вас трапляються ситуації, за яких ви буваєте, нестримані по відношенню до батьків, товаришів. Отже, на запитання…

(подається аналіз відповідей на запитання з анкети "Лихослів'я в моєму житті" на розсуд ведучого).

Сьогодні у нас дуже важлива, важка і в той же час цікава тема. Наше заняття називається "Сила слова або отрута лихослів'я".

3. - Що ж таке лихослів'я? ( думки дітей)

Інформаційний матеріал.

Отже, лихослів'я - це мова, наповнена непристойними виразами, непристойними словами, лайкою. Але мало хто з вас здогадується, що лихослів'я, як і хамство - зброя невпевнених у собі людей. Матірна лайка-це не тільки набір непристойностей. Подібна лексика свідчить про духовну хворобу людини. Слово - не просто набір звуків, які виражають думку. Воно здатне дуже багато розповісти про наш духовний стан. Сократ говорив: "Яка людина, така його і мова".

У стародавній Русі мат був ні чим іншим, як заклинанням. Наші предки промовляли ці слова, закликаючи собі на допомогу демонів зла. Відьми і чаклунки використовували лихослів'я в своїх наговорах, насилаючи прокляття. Всі знали, що сварити дітей не можна матом, вони будуть одержимі бісами. Матюкатися в будинку не можна: біси будуть жити в цій оселі. Також не можна було лаятися у лісі: лісовик може образитися, на березі річки або озера - образиться водяний. Де ж людині можна було вилаятися, виплеснути з себе всю злість? Залишалося одне місце - поле. Звідси і вираз "поле бою". Не знаючи походження цієї фрази, багато хто думає, що це поле битви. Проте значення фрази інше - це поле матірною лайки.

Вживаючи мат у розмові з друзями, рідними, сучасні люди, самі того не підозрюючи, здійснюють потаємний ритуал, закликаючи зло день у день, з року в рік на свою голову і на голову своїх близьких. Кількість лайливих слів переходить в якість. Спочатку у людей з'являються дрібні неприємності, потім великі, потім виникають проблеми зі здоров'ям і, нарешті, ламається саме життя.

Під дією звуків, в тому числі і людської мови, молекули води (а наше тіло приблизно на 80 відсотків складається з неї) починають шикуватися в складні структури. І в залежності від ритму і смислового навантаження ці структури можуть лікувати або, навпаки, отруювати організм.

У XX столітті японський вчений Масару Емото науково довів, що вода не тільки сприймає інформацію, але може мінятися під впливом слова і навіть думки. За допомогою новітнього обладнання він зміг заморозити і сфотографувати воду під мікроскопом. Те, що він розгледів на молекулярному рівні, його вразило. На фото постали в основному кристали різної форми і чіткості - на вигляд дуже схожі на сніжинки. Воді перед заморожуванням говорили різні слова на багатьох мовах або впливали на неї музикою. З'ясувалося, що форма кристалів відображає дивовижні властивості води. Вчений зробив висновок, що похвала впливає на воду краще, ніж прохання або вимога, а лихослів'я не здатне породити гармонійну красу.

( перегляд фільму про дослід Масару Емоту)

Як бачите, слова з негативним змістом навіть не утворюють форму, а позитивно заряджена вода має гарні, чіткі кристали. Ви тільки уявіть, якщо думки і слова можуть робити таке з водою, що ж вони здатні зробити з людиною!

До ще більш вражаючим висновків нещодавно прийшов уральський вчений Геннадій Чеурін. Він стверджував, що ненормативна лексика дуже активно впливає на організм людини, з часом гублячи все живе. Гіпотезу Чеуріна "про вплив ненормативної лексики на психофізіологічний стан живих організмів" перевіряли кілька НДІ - столичний науковий центр при Міністерстві охорони здоров'я РФ, технічні університети Санкт-Петербурга, Єкатеринбурга і Барнаула. І довести теорію вдалося!

Вчені під керівництвом кандидата біологічних наук П.П. Гаряєва прийшли до приголомшливому висновку, що за допомогою словесних мислеобразів людина творить або руйнує свій генетичний апарат. Дослідники довели, що лайливі слова як би вибухають у генетичному апараті людини, внаслідок цього відбуваються мутації, які з кожним поколінням ведуть до виродження людини. Дослідники винайшли апарат, який переводить людські слова в електромагнітні коливання. Вони, як відомо, впливають на молекули ДНК (спадковості). Лається матом людина, і його хромосоми корчать і гнуться, гени міняються місцями. У результаті ДНК починає виробляти протиприродні програми. Ось так поступово потомству передається програма самоліквідації. Вчені зафіксували, що лайливі слова викликають мутагенний ефект, подібний до того, що дає радіоактивне опромінення потужністю в тисячі рентген.

З метою експерименту поливали зерна пшениці різної водою: одна вода чула лише лайливі слова, а інша вода - тільки молитви. У результаті насіння, які поливали першою водою, сходили лише в 49 випадках з 100. Ті ж, що поливали водою, заговореною молитвами, проростали в 96 випадках. Якщо над склянкою води прочитати молитву або вилаятися, а потім випити, то ефект від цієї води буде прямо пропорційний позитивної або відповідно негативної енергії. Група російських фізиків сконструювала спеціальний апарат, що дозволяє трансформувати звукові коливання в електромагнітні.

У ході вивчення впливу на рослини енергетичного потенціалу слів, в тому числі і лайливих, вчені встановили, що майже всі "облаяні" матом насіння арабідопсису загинули, а ті, що вижили стали генетичними виродками, не здатними програмувати розвиток здорового життя. У другій частині експерименту дослідники "привітали" самими ніжними словами вбиті радіоактивним опроміненням насіння. Результат перевершив всі очікування: в "благословило" насінні процес мутації був зупинений, що переплутав гени, розірвані хромосоми і спіралі ДНК стали на свої місця і відновилися! Лихослів'я завдає шкоди не лише духовному, але і фізичному здоров'ю людини.

Інша група вчених під керівництвом доктора біологічних наук І.Б. Білявського сімнадцять років займалася проблемою лихослів'я. Вони довели, що запеклі матерщинник живуть набагато менше, ніж ті, хто не лихословить, тому що в їхніх клітинах дуже швидко наступають вікові зміни і виявляються різні хвороби. На жаль, лихослів'я негативно впливає не тільки на здоров'я тих, хто лається, але і тих, хто змушений слухати лайки. Адже наші предки давно знали, що злі слова вбивають. Не випадково прокляття вражало на смерть. І словом ж воскрешали мертвих, зцілювали хворих. Ймовірно, якщо б людина могла бачити, який потужний негативний заряд, немов ударна хвиля вибуху бомби, поширюється в усі сторони від кепського слова, він ніколи не вимовив би його. Ось такі, незаперечні факти.

Згідно з висновком експертів ВООЗ стан здоров'я населення на 10% визначається рівнем розвитку медицини, як науки та стану медичної допомоги, на 20% спадковим фактором, на 20% станом навколишнього середовища і на 50% способом життя.

Висновок: єдиний шлях, що веде до здоров'я кожної людини - це зміна ставлення людини до самої себе.

  • Як же позбутися від лихослів'я? ( відповідь дітей)

Перше - не говорити поганих слів самому. Не потрібно боятися бути білою вороною. Людина може через свою промову впливати на стан мови. Скажіть собі: "Всі хай говорять, а я не буду!" Звичайно, для цього потрібна мужність. Швидше за все, над вами будуть сміятися, жартувати, жартувати. Ах, ти не п'єш? До цих пір не куриш? Не лаєшся? Спробуйте встояти в такій ситуації. Спробуйте не злякатися насмішок, презирства.

  • Вправа «Спілкування з агресивним співрозмовником»

Учасники діляться на пари. Один — агресивний співроз¬мовник, який висуває претензії, звинувачує свого партнера, ображає: «Ти завжди запізнюєшся. Ніколи на тебе не можна покластися. Незібраний, телепень».

Другий має розмовляти з ним так, щоб не перейти межі дозволеного і нейтралізувати агресивного співрозмовника. Йому забороняється пояснювати, виправдовуватись або також звинувачувати. Завдання другого учня — відповісти так, щоб з'ясувати причину агресивної позиції іншої людини.

Психологічний коментар. Вправа вчить виявляти емоційну стійкість, не піддаватись на провокації іншого, розвиває вміння використовувати емпатійне слухання і взаємодію.

Друге. Ми, звичайно, не можемо виправити суспільство в цілому, але припинити лихослів'я в сім'ї, в групі можна. Навіть у самій жахливої ​​середовищі є люди, до яких бруд не пристає. Ось поради, які допоможуть вам зробити свою промову краще, багатше, чистіше.

Не копіюйте інших, не кажіть, як усі, не намагайтеся бути схожими на когось, зберігайте самобутність і пам'ятайте: "Не те, що входить в уста, опоганює їх, а те, що виходить з уст"

  • Вправа «Контраст» (засіб емоційної саморегуляції)

Сядьте зручно, стисніть праву руку в кулак (максимально сильно). Тримайте міцно стиснуту руку близько 12 секунд. Розслабтеся та із заплющеними очима прислухайтесь до відчуття знятого напруження (це може бути тепло, жар, пульсація, набухання тощо). Те ж повторіть лівою рукою, потім чергуйте напруження і розслаблення двома руками одночасно. (Руки мають тремтіти від напруження. Пауза — 10 секунд.)

Психологічний коментар. Учні навчаються швидко знімати напруження, роздратування, знижувати агресивність, мобілізу¬ватись у ситуації розгубленості, сильного хвилювання.

Третє. Тренуйте себе просто говорити ввічливо і гарно. Важливо навчитися думати й говорити про хороше, пам'ятаючи, що наші слова матеріалізуються, а помисли реалізуються. Використовуйте в своїй мові як можна більше позитивних висловлювань (похвалу, заохочення, висловлювання добрих позитивних почуттів і думок). Робіть щодня як можна більше компліментів іншим людям, наприклад, "Ти сьогодні дуже добре виглядаєш", "Радий тебе бачити", "Ти приголомшливо здорово відповідав на уроці" і т.д. З часом ви побачите, що компліменти стають вашою звичкою, яка вам дуже подобається.

Вправа «Відійди, ти заважаєш»

Пропоную учням нейтральну фразу-прохання (наприклад: «Відійди. Ти заважаєш») і прошу вимовити її в різних варіантах:

• образливий тон із грубими словами;

• презирливий тон з образливими словами;

• голосно, категорично;

• злим тоном, із насмішкою;

• сказати так, щоб людина не образилась.

4. Гра "Чарівний мікрофон".

Я хочу, щоб кожен, хто тримає "чарівний мікрофон" в руках, подарував комплімент своєму сусідові зліва ( не повторюватись).

  • Чи легко говорити комплімент.

Четверте. Лихослів'я - не є спосіб розслаблення. Може здатися, що розслаблятися - це пити пиво, вино і лихословити. Інших розваг немає. Але є спорт, музика, малювання, колекціонування і багато іншого. Так, взагалі, частіше займайтеся якою-небудь позитивною, креативною працею, наприклад, ліпленням, або посадіть квіти чи дерево.

Підсумок.

5. Вправа "Дерево доброти".

Пропоную посадити "Дерево доброти". Для того щоб воно росло міцним і здоровим учасники повинні удобрити грунт добрими словами (діти маркером вписують слова), потім кожен учасник прикладає долоню до поролону, просякнутих гуашшю, вибирає місце на гілці дерева і залишає відбиток своєї долоні (листя дерева).

7. Отже, у того, хто лихословить, є 2 шляхи:

перший - знаючи, що це погано, продовжувати нецензурно висловлюватися, тим самим включити програму самознищення.

І, другий шлях - шлях духовного зростання, самовдосконалення, шлях краси. Закон вільної волі дає право вибору - яким шляхом йти. Але спробуйте хоча б місяць обійтися без лайливих слів і уважно простежте за змінами у вашому житті.

Додаток № 1

Анкета

1. Що таке на вашу думку лихослів’я ?

2. Які причини вживання лайливих слів?

3. Чи можете ви пояснити, в чому необхідність лайливих слів?

4. Чи подобається вам бути в товаристві людей, що вживають лайливі слова?

5. Чи усвідомлено вживаються «матерні» слова ?

6. Чи можна заборонити в суспільстві нецензурні слова?

7. Оберіть слова якими б ви хотіли, що б до Вас звертались :

  • Ласкаві

  • Грубі

  • Ніжні

  • Зухвалі

  • Сварливі

  • Заздрісні

  • Заспокійливі

  • Лукаві

  • Мирні

  • Люблячі

  • Благословляючі

  • Прокльони

  • Повчальні

  • Привітні

  • Образливі

  • Погані

  • М’які

  • Холодні

  • Добрі

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»