Тема. "Середнє арифметичне, його використання для розв’язування задач практичного змісту."

Опис документу:
Мета: формувати поняття про середнє арифметичне та його використання при розв’язуванні задач практичного змісту; через розв’язування задач про довкілля виховувати екологічне мислення, любов до рідного краю; розвивати логічне мислення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Відкритий урок

на тему:

(5 клас)

Тема. Середнє арифметичне, його використання для розв’язування задач практичного змісту.

Мета: формувати поняття про середнє арифметичне та його використання при розв’язуванні задач практичного змісту;

через розв’язування задач про довкілля виховувати екологічне мислення, любов до рідного краю;

розвивати логічне мислення.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

(звучить мелодія лісу, учитель розповідає вірш)

Коли де – небудь квітку бачу,

«Зірви!» – кричить мені, аж плаче.

Повз деревце іду зелене,

«Зламай!» – схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,

«Зжени» – мерщій мене благає.

«Забий!» – цвіркун сюркоче в просі.

Е ні, негарний вірш такий.

Хай ліпше буде – навпаки!

Коли де бачу квітки очі,

«Люби!» – вона мені шепоче.

Повз деревце іду зелене,

«Привіт» – схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,

Питає пташка: «Як ся маєш?»

«Спочинь» – з болота жаба просить.

«Всміхнись» – цвіркун сюркоче в просі.

Який же цвіт кругом чудовий!

Додому йду в добрі й любові.

Учитель. Гарний вірш, правда? Але сьогодні у нас не урок української літератури і не урок біології, а як завжди – урок математики, який буде тісно пов'язаний з природою, яку ми повинні берегти і любити. І я хочу, щоб цей урок став уроком доброти, уроком милосердя і уроком – застереження.

Епіграфом до уроку я взяла слова:

«Зупинімось – останній є шанс! Це планета не тільки для нас!»

ІІ. Перевірка домашнього завдання

(учні напередодні, отримали кожен по прикладу, на столі у вчителя вони знаходять картку з відповіддю до свого приклада. А далі, розміщуються в порядку спадання чисел)

Ми отримали слово ЗЕМЛЯ, і це буде символом нашого уроку.

Але для початку, давайте пригадаємо правила , які будуть нам необхідні в подальшому.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Запитання до класу

  1. Як називаються компоненти при додаванні?

  2. Як знайти невідомий доданок?

  3. Як називаються компоненти при відніманні?

  4. Як знайти невідоме зменшуване?

  5. Як знайти невідомий від’ємник?

  6. Як називаються компоненти при множенні?

  7. Як знайти невідомий множник?

  8. Як називаються компоненти при діленні?

  9. Як знайти невідоме ділене?

  10. Як знайти невідомий дільник?

Цей етап уроку назвемо Пізнавальний.

(Учням демонструються завдання. Кожне завдання має свій номер. Учні усно розв’язують завдання і в певному порядку дають відповіді.)

Додаток 1.

Коли ми з вами розв’яжемо усні приклади, отримаємо картинку.

Лебідь живиться переважно водяними рослинами. Самець пильно охороняє самку і її пташенят.

Меню білок залежить від регіону, в якому вони проживають, крім насіння, зазвичай складається з квітів, молодих пагонів, комах, горіхів, плодів шипшини і грибів.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Розглянемо задачу.

Вчора білка з'їла 6 горіхів, а сьогодні 4 горіхи. А якби білка з’їдала однакову кількість горіхів кожного дня, то скільки горіхів потрібно було б білці кожного дня?

Яким чином можна розв’язати дану задачу?

Отже. Ми з вами знайшли скільки в середньому з’їдає білка горішків щодня.

Учитель. Дуже часто в житті вам прийдеться стикнутися з такими ситуаціями, коли потрібно буде знаходити середнє значення (середньомісячний дохід вашої сім’ї тощо).

V. Пояснення нового матеріалу

Отже, тема нашого уроку «Середнє арифметичне».

Сьогодні ми з вами познайомимось із поняттям середнє арифметичне, та навчимося застосовувати його при розв’язуванні задач практичного змісту у життєвих ситуаціях.

Учитель. Задача

Оля посадила 18 дерев, Катя 21, Володя 24. Скільки дерев в середньому посадив кожний учень?

Розв’язування

(18 + 21 + 24) : 3 = 21 (дерево)

Отже, щоб знайти середнє арифметичне кількох чисел потрібно суму цих чисел поділити на їх кількість.

Ми знайшли, скільки дерев в середньому посадив кожен учень.

Ми попрацювали, і вже втомилися. Давайте трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Ми берізки і кленці.

В нас маленькі стовбурці.(Встати)

Ми в стрункі стаєм рядки.

Виправляєм гілочки.

(Руки поставили перед собою)

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаємо промінців.(Руки підняти вгору)

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь. (Стискають кулачки)

Хилять свіжі вітерці

Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба)

Ще й верхівки кожен ряд

Нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї)

VI. Закріплення вивченого матеріалу

(Робота з підручником).

Робота з підручником задачі № 1555 і № 1559

Задачі на середнє арифметичне мають практичне значення, вони використовуються в народному господарстві, сільському господарстві.

Учитель. Наступний етап уроку назвемо Творчий.

(Учням потрібно скласти задачу на середнє арифметичне, використовуючи дані з мультимедійної дошки. Розв’язування всіх задач учні записують на дошці і в зошиті).

За добу знищується 72000 га тропічного лісу. Скільки га тропічного лісу знищується за одну годину?

Відповідь: 3000 га.

За 10 років, 100 родин села Міжлісся, викинули в довкілля 1095 тон сміття. Визначити скільки сміття викидає кожна родина щодня.

(Дану задачу розв’язуємо колективно.)

Відповідь: 3 кг.

Учитель. Ми з вами отримали не дуже втішні дані, але екологічна ситуація у нас на Україні погіршилась набагато 26 квітня 1986 року.

Радіація або радіоактивне паливо потрапляє в навколишнє середовище і викликає смертельно – небезпечну для людини хворобу.


І не знати, що було б з українцями, якби не пожежники, які першими кинулися гасити пожежу, а самі загинули. Люди, жителі Прип’яті та інших сіл 30 – ти кілометрової зони, назавжди покинули свою Батьківщину.

(звучить музика, учениця розповідає вірш)

Біда мого Полісся многоцвітного,

Чорнобиле… Гірка сльоза у спомині.

Полине думка до села привітного

І загуде, як дзвін, в порожнім комині.

Промінчик сонця в посмішках не гратиме,

І не змахне услід матуся хусткою.

Тут тільки смуток так за душу братиме,

Що ти примусив хату стати пусткою.

Вже заросла, у бур’янах згубилася,

Мого дитинства стежка під калиною.

Так хочеться, щоб більш не повторилася

Страшна біда повік над Україною!

VII. Підсумок уроку

Учитель. Але не дивлячись ні на що, життя продовжується. Хочеться, щоб всі були здорові, щоб жили у злагоді з природою, щоб земля була квітуча.

Отже, сьогодні ми з вами познайомились із поняттям середнього арифметичного, навчилися використовувати його при розв’язуванні задач практичного змісту.

Давайте ще раз пригадаємо, як знайти середнє арифметичне двох чисел? А якщо цих чисел буде 10?

(виставляє оцінки).

VIII. Домашнє завдання

Опрацювати §34. Виконати № 1552; № 1558.

(звучить музика. Спів пташок)

Учитель.

Нехай ромашка квітне білолиця,

Нехай ріка поміж хлібів іскриться,

Нехай повік земна квітує врода,

Хай береже нас матінка-природа.

22 квітня все людство буде відзначати всесвітній День Землі, але дуже хочеться щоб ми з вами згадували про це не лише 22 квітня, а пам’ятали кожну хвилину.

«Зупинімось – останній є шанс.

Це планета не тільки для нас.»

Дякую за увагу. До нових зустрічей!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн