Тема: Розв’язування задач і вправ за допомогою пропорції

Опис документу:
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми « Відношення і пропорції», а саме перевірити як учні засвоїли теоретичний матеріал та як уміють застосовувати його на практиці , уміння учнів складати пропорції, визначити істинність пропорції та розв’язувати задачі,що мають практичний зміст;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

Тема: Розв’язування задач і вправ за допомогою пропорції

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми

« Відношення і пропорції», а саме перевірити як учні засвоїли теоретичний матеріал та як уміють застосовувати його на практиці , уміння учнів складати пропорції, визначити істинність пропорції та розв’язувати задачі,що мають практичний зміст;

розвивати обчислювальні навички в учнів,математичну мову, логічне мислення, вміння працювати з книгою;

виховувати в учнів увагу,старанність, культуру мови, любов до тварин, бажання їм допомагати.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань і умінь учнів.

Обладнання: карточки з завданнями для самостійної роботи, презентація……

Хід уроку

І.Організаційний момент.

Пролунав дзвінок,

Починаймо наш урок!

Дзвоник оголосив про початок уроку, але урок розпочався не тільки у нас, а і в лісовій школі. У цій школі навчаються різні лісові мешканці. А навчає їх…..Здогадайтеся самі:

Що воно за диво птиця -

Світла денного боїться,

Дзьоб гачком, великі очі

І не спиться їй щоночі

Ух-ху-ху- кричить вона,

Відгадали? Це……….

(Сова)

Сова поставила перед школяриками завдання, а вони не можуть їх розв’язати, тому просять вас допомогти їм. Але щоб у нас усе вийшло треба згадати правила поведінки на уроці:

1.Не викрикуй, не крутись,

На учителя дивись.

2.Якщо хочеш, щось сказати -

Треба руку піднімати.

3.Будь уважним і терплячим -

Результат тоді побачимо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учні лісової школи теж шестикласники і вивчили той самий розділ що і ми.

Запитання.

  1. Як називається розділ який ми вивчали? (Відношення і пропорції)

  2. Які вправи ми позв’язували за допомогою пропорції? (Рівняння, задачі)

  3. Чи потрібні нам знання пропорцій у повсякденному житті? (Відповіді дітей)

Так правильно ми часто у житті використовуємо пропорції. Тому сьогодні на уроці ми з вами повинні закріпити і перевірити наші з вами уміння розв’язувати вправи за допомогою пропорції. Запишіть число……., класна робота і тему уроку:

«Розв’язування вправ за допомогою пропорції »

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

а) Перевірка теоретичного матеріалу

(Використовую інтерактивний метод «Незакінчене речення»):

  1. Пропорція – це……..

2) Добуток крайніх членів пропорції дорівнює…

3) Якщо дві величини збільшуються в однакову

кількість разів, то вони називаються…

4)Рівність двох відношень називається…

5) Сота частина числа або величини називається…

6) Відношення дробових чисел можна замінити…

7)Відношення чисел показує…

б) Усний рахунок:

х:3=4:6 ; 5:х=2:6; 7:3=х:18 ;

=; = ; = ; = .

в) Замініть зірочку числом, щоб рівність була правильною:

1. 10 : 5 = * : 6 12

2. 24 : * = 36 : 3 2

3. * : 4 = 20 : 16 5

4. 48 : 12 = 24 : * 6

IV. Розв’язування вправ.

Переходимо до розв’язування вправ. Почнемо виконання вправ з розв’язування рівнянь.

Відповідь. Х = 1

Задача 1.

Зі 100 кг коров’ячого молока можна отримати 3,8 кг масла. Скільки кг масла можна отримати з 15 кг молока?

100кг – 3,8кг

15кг – х кг

100 : 3,8 = 15 : х,

100х = 15 3,8,

100х = 57,

х=57 : 100,

х = 0,57(кг).

Відповідь. 0,57 кг масла можна одержати з 15 кг молока.

Задача 2.

Поле, площа якого 8400га засіяли пшеницею, житом і ячменем у відношенні 6:5:1. Скільки гектарів поля засіяли кожною культурою??

Пшениця -6х,

Жито -5х, 8400га

Ячмінь -х.

6х+5х+х=8400,

12х=8400,

х=8400 : 12,

х=700,

6х=6  700=4200(га),

5х=5 700=3500(га).

Відповідь. 4200 га засіяли пшеницею, 3500га- житом, 700га-ячменем.

(Після кожної вправи діти задають запитання учневі, що працював біля дошки.)

Фізкультхвилинка

В казковому лісі розминка,

Настала фізична хвилинка.

Втому проженемо руками

Вгору їх піднімемо з вами.

Потім присядемо дружно,

Ноги згинаємо пружно.

Руки, мов крила, розправимо

І до плечей їх поставимо,

Коло вперед покрутили,

Потім назад повторили.

Голову в низ опустили,

Потім назад нахилили,

Потім наліво поклали,

Потім направо. І стали,

Рівно і струнко.

Швидко скінчилась хвилинка,

Нас збадьорила розминка.

5.Самостійна робота.

Учні виконують самостійну роботу, після чого, обмінявшись зошитами, перевіряють розв’язання, яке висвітлено на екрані..

1.Розв`яжіть рівняння.

8 : 7 = х : 56

2.Задача.

Периметр трикутника 72см. А його сторони відносять як 5 : 6 : 7. Знайти сторони трикутника.

6. Підсумок уроку.

1. Які завдання ми ставили на початку уроку?

2. Як видумаєте чи досягли ми поставлених завдань?

3. Як ви вважаєте наші лісові друзі задоволені нашою допомогою їм?

4. А що треба робити в реальному житті взимку для наших друзів?

7. Домашня робота.

1. І варіант самостійної роботи на сторінці 164.

2. Творче завдання. Скласти кросворд, щоб ключовим було слово «пропорція»,а запитання були про лісових мешканців.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.