Тема: "Розв′язування задач і вправ по темі «Дії над раціональними числами»

Опис документу:
Мета: Систематизація знань учнів з теми «Дії з раціональними числами». Перевіряти вміння учнів виконувати різні дії з раціональними числами. Прищеплювати інтерес до математики. Виховувати впевненість у своїх силах, колективізм та самостійність. Тип уроку: Урок формування навичок та вмінь. Обладнання: План подорожі, картки з завданнями, листи настрою.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Розв′язування задач і вправ по темі «Дії над раціональними числами»

Мета: Систематизація знань учнів з теми «Дії з раціональними числами».

Перевіряти вміння учнів виконувати різні дії з раціональними числами.

Прищеплювати інтерес до математики.

Виховувати впевненість у своїх силах, колективізм та самостійність.

Тип уроку: Урок формування навичок та вмінь.

Обладнання: План подорожі, картки з завданнями, листи настрою.

Хід уроку

  1. Організаційний етап:

Оцініть свій настрій, користуючись раціональними числами.

Учитель: В одній казковій країні Математичних знань мешкають раціональні числа. Але нам до цієї країни неможливо потрапити, якщо не відгадаємо загадку:

Тепер ми зможемо відправитись у подорож, щоб не заблукати, будемо рухатися за картою:

  1. Станція «Теоретична»

  2. Станція «Практична.»

  3. Станція «Уважність»

  4. Станція «Спортивна»

  5. Станція «Пізнавальна»

  1. Актуалізація знань учнів.

Учитель: І так ми вирушаємо. Перша зупинка «Теоретична»

  1. Сформулюйте правило множення:

а) двох від′ємних чисел

б) двох чисел з різними знаками

в) наведіть приклади.

2) На прикладі -9 ·2,5 · · (-4) покажіть застосування переставної властивості множення.

3) На прикладі (-3,78 х · 0,25) · (-4) покажіть застосування сполучної властивості множення.

4) Сформулюйте розподільну властивість множення. Наведіть приклади використання цієї властивості.

5) Що таке подібні додатки? Назвіть подібні додатки у виразі 4х + 2,8у – 5х – 3у + 7.

6) Що означає звести подібні доданки? Яка властивість множення лежить в основі зведення подібних додатків?

7) Сформулюйте правило ділення:

а) двох від′ємних чисел;

б) двох чисел з різними знаками;

в) наведіть приклади.

8) Який із виразів: 0: (-5); -5:5; 5: (-1); -5: 0; -1:5; - 1 : (-5) не має змісту?

Учитель

До вашої уваги станція «Практична». На ній нам доведеться розв′язати задачі практичного змісту (усно).

1) У 6-му класі на протязі трьох місяців змінилась кількість учнів таким чином:

- січень на - +4;

- лютий - на - 5;

- березень – на + 6.

Поясніть ці зміни. Як змінилась кількість учнів за весь період?

2) Протягом доби тричі вимірювали температуру повітря. Вранці температура була -60 С, вдень була 20С. Якою була температура повітря ввечері, якщо середньодобова температура становила -30С.

Учитель

Наступна станція «Уважність». На ній ми повинні виконати тестові завдання, увага на дошку.

    1. У якому з наведених випадків ділення виконано неправильно?

а) -121:(-11)=11 в) 105: (-35)=-3

б) -49:7=7 г) 0:(-14)=0

2) Чому дорівнює частка:

(-45+15) : (-10-5)=

а) - 2 в) 2

б) - 4 г) 4

3) Який із наведених випадків дорівнює 5, якщо х=-4?

а) (6-2х):2 в) (5х-10):(-6)

б) (3х+2):2 г) (х+4х):4

4) Якому з чисел дорівнює частка коренів рівнянь:

-8х=-16 і 3х=30

а) 0,2 б) -0,5 в) -0,2 г) 0,3

5) Чому дорівнює модуль значення виразу:

(6х+16) : х+3х, якщо х=-4

а) -14 б) 10 в) 14 г) -10

Учитель

І нарешті станція «Спортивна»

Зараз ми трішечки відпочинемо, проведемо невеличку фізкультхвилинку, але часу гаяти даремно не будемо, а керуватимемось єдиним правилом: якщо твердження сказане мною правильне – підніміть руки догори, якщо хибне – перед собою. Починаємо!

1) Числа 0,-2,1,-3,5 – не є раціональними (ні).

2) Модулем числа називається відстань від початку відліку до точки, яке зображує дане число (так).

3) Модуль завжди додатнє число (так).

4) Щоб додати два від’ємних числа, треба від більшого модуля відняти менший і поставити знак більшого модуля (ні).

5) Щоб відняти будь-яке число, достатньо до зменшуваного додати число протилежне до від’ємника (так).

6) Добутком двох чисел з різними знаками є число додатнє (ні).

7) Добутком двох чисел з різними знаками є число додатнє (так).

8) Частка двох чисел з однаковими знаками є число від’ємне (ні).

9) Частка двох чисел з різними знаками є число від’ємне (так).

10) Щоб знайти дріб від числа, треба число помножити на дріб (так).

- Молодці! Рухаємося далі і продовжуємо нашу подорож!

Станція «Пізнавальна»

  1. Розв’язати рівняння:

а) |х+1| =5 б) |2х|+3=7

х+1=5 або х+1=-5 2х=4 2х=-4

х=4 х=-6 х=2 х=-2

в) |х|+5=4

|х|=-1 розв’язків не існує.

  1. Знайти значення виразу:

а) (-14,8 · (0,5)2+18,1) : (-0,6) = (-14,8 · 0,25+18,1) : (-0,6) = (-3,7+18,1) : (-0,6) = 14,4 : (-0,6) = -24

Відповідь: -24

б) -12 - · : (1,4-1,7) = -12 - · : (1,4-1,7) = -12 - ·: (-0,3)= -12 + = - 12 + = -12 + = -10

Відповідь: - 10

Підбиття підсумків уроку: всі зупинки нашої подорожі ми пройшли, із завданням справилися, то ж давайте підведемо підсумки даючи відповіді на запитання:

  1. Які числа називаються раціональними?

  2. Який знак має добуток 10 множників, з яких 3 додатні, а решта від’ємні?

  3. Чи можливо знайти частку від ділення числа 0 на -5?

  4. Частка від ділення модуля числа -6 не модуль числа 4 дорівнює.

  5. У рівнянні ах = в числа а і в протилежні, отже, коренем рівняння є число …

Учитель

  • Сьогодні на уроці ви всі плідно попрацювали, за що і матимете відповідні оцінки.

- І на останок знову заповнимо листки настрою.

Д/З

1. Виконати тестове завдання по темі : «Дії з раціональними числами» (в зошитах з тест- контролю).

2. Додаткове завдання: що більше:

Число -80 чи значення виразу

20·(·0,9 – 6,2 : 0,31)

2+1 · 0,22 : 0,1

Використана література

1. Мерзляк А.Г. Полянський В.К., Рабинович Э.М. Сборник задач и контрольных работ для 6 класса. – Х.: Гимназия, 1998.

2. Грицаєнко М.П. Усні вправи з математики для 4-8 класів. – К.: Радянська школа, 1984.

3. Чучуков В.Ф. Математичні диктанти для 4 і 5 класів. – К.: Радянська школа, 1985.

4. Лукавецький В.І. Маланюк М.П. Завдання з математики для 4 і 5 класів. – К.: Радянська школа, 1987.

5. Возняк Г.М. Диференційовані дидактичні матеріали з математики для 6 класу. – Тернопіль: Підручники і посібники, 1996.

6. Стадник Л.Г., Маркова І.С. Математика 6 клас. Тематичне оцінювання. – Х.: Ранок, 2006.

  1. Тарков А.В. Матиматические олимпиады в школе, 5-11 классы. – М.: Абрис-прес,2008.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.