Тема: "Розвязування задач і вправ"

Опис документу:
Мета: організувати діяльність учнів для повторення дій з раціональними числами, звичайними та десятковими дробами; створити умови для розвитку функціонального мислення ( зв’язок між числом та буквою); показати мовний зв’язок; підготувати учнів до темататичного оцінювання; розвивати комунікативні здібності, вміння вести діалог; виховувати інтерес до природи та оточуючий нас рослинний та тваринний світ.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Розвязування задач і вправ

Мета: організувати діяльність учнів для повторення дій з раціональними числами, звичайними та десятковими дробами; створити умови для розвитку функціонального мислення ( зв’язок між числом та буквою); показати мовний зв’язок; підготувати учнів до темататичного оцінювання; розвивати комунікативні здібності, вміння вести діалог; виховувати інтерес до природи та оточуючий нас рослинний та тваринний світ.

Тип уроку: повторення та систематизації знань, умінь та навичок.

Обладнання: малюнок дерева з яблуками (на дошці), малюнки комах, термометра, рослин; картки для учнів із завданнями

Хід уроку

І. Організація класу. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. (3 хвилини)

Вчитель: сьогодні у нас незвичайний урок – це подорож до краіни Раціональних Чисел. Нам необхідно буде зробити декілька зупинок та подолати на своєму шляху різні перешкоди.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу (35 хвилин)

Перша зупинка

«СПОЧАТКУ ПРИГОДАЙМО» ( Гра-опитування. Пропонується учням вийти до дошки, «зірвати» одне яблуко, на якому написано питання, на яке треба дати відповідь, знайти відповідний приклад і порахувати його.) - усно

• Правила додавання чисел із різними знаками.

• Правила додавання чисел з однаковими знаками.

• Правила віднімання раціональних чисел.

• Правила віднімання та додавання десяткових чисел з однаковими знаменниками.

-2+16 -2+1\2

-222+(-6) -1\5-(-1\5)

-38-79 -9+(-2\7)

Друга зупинка

Задача. Борошняні комахи витримують температуру -19 градусів, а жуки –древоточці на 1,4 градусів нижче. Яку температуру вони витримують? - усно

Борошняна комаха Древоточець

Третя зупинка

Задача. Гілки смородини витримують температуру -195 градусів, а після загартовування - на 58 градусів нижче. Яку температуру зможе витримати смородина? - усно

Четверта зупинка (письмово)

«Історична»

Відгадайте слово, яке зашифровано:

-21-(-19)= відповідна буква и к в е а р

-46 – 30 = 6,7 -9,2 -7,6 -2 -2 -2

-5,6-(-3,1)=

-25,7+32,4=

-5,5-3,7 =

-3 + 4\9 =

(СЛОВО: ЕВРИКА)

Додатковий матеріал (до уроку готує учень)

Більше як дві тисячі років тому у Сіракузах (Греція) жив цар Гієрон. Він повелів своєму ювелірові зробити йому золоту корону. Він виконав наказ, але цар Гієрон запідозрив, що ювелір підмішав у золото-срібло та зобов’язав перевірити це математику Архімеду.

Довго, але без успіху він міркував над розв’язанням цієї задачі.

Він звернув увагу на те, що, коли він занурюється у ванну, його тіло стає легшим. Архімед зрозумів!!! Зовсім голий з криком: ”ЕВРИКА”(я знайшов!) він прибіг до царя.

Так був відкритий дуже важливий закон фізики. А Архімед довів, що в короні частина золота була замінена сріблом.

П`ята зупинка (письмово)

«ЛІТЕРАТУРНА»

Чому ми так говоримо?

Цей вислів зашифрований прикладами. Розв’яжіть їх, замініть відповіді

буквами й отримаєте вислів. Він написаний російською мовою.

-20+9,7= 24-27= 0+1\3=

63-100= -10,3+15,6= 58-95=

-12+11,5= 0-3= -10+10,5=

-0,2-1= 108-102,7=

28-22,7=

-5,2+7,2=

2 -3 5,3 -1,2 1/2 -0,5 -37 -10,3 1/3

я к а р с т и х л

(Вислів: ”ХИТРАЯ КАК ЛИСА’’)

Доповідь учня:

Цей вислів із китайської казочки.

Якось піймав тигр лисицю, а вона хитра, махнула хвостиком, підняла до верха носик та й каже:’’Не посмієш мене з’їсти! Я посланець повелителя лісу!’’

Тигр подивився на маленьку лисичку й не повірив.

-Не віриш? Ходімо зі мною до лісу й побачиш, як мене всі звірі бояться.

Тигр погодився. Лисиця поважно йшла попереду, а тигр позаду. Усі звірі, побачивши тигра, тікали, а лисичка тільки вище задирала носика.

-Ну що? Побачив, як мене всі звірі бояться!

(Ця казка була складена дві тисячі років тому.)

Шоста зупинка (письмово)

Зупинка рівнянь

-3+Х=8 -7+Х=-46 -6,5-Х=9

Сьома зупинка (усно)

«ВІДПОЧИВАЛЬНА»

Складіть за дві хвилини якомога більше слів зі слова АРИФМЕТИКА

1. метка

2. миф

3. рак

4. кара

5. метр

6.

7.

8.

ІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання учнів (3 хвилини)

ОСЬ І ДОБІГЛА КІНЦЯ НАША ПОДОРОЖ. МИ З ВАМИ ПОВТОРИЛИ ПРАВИЛА, ВОДНОЧАС ЗАСТОСУВАЛИ ЇХ ДЛЯ РОЗВ`ЯЗУВАННЯ РІЗНИХ ЗАДАЧ. ВІТАЮ ВСІХ, ХТО УСПІШНО ПОДОЛАВ ПЕРЕШКОДИ.

1. ЩО ВАМ СПОДОБАЛОСЯ НА УРОЦІ?

2. ЯКІ ЗАВДАННЯ ВИЯВИЛИСЯ ДЛЯ ВАС СКЛАДНИМИ?

3. НАД ЧИМ ВАМ ПОТРІБНО ПОПРАЦЮВАТИ?

ІV. Домашнє завдання (4 хвилини

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн