Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Використання наскрізної інтеграції святкових днів та пам’ятних дат в освітньому процесі
»
Взяти участь Всі події

Тема: Професії дорослих. Чи важливі вони? ( інтегроване заняття з економічного виховання для старшої групи )

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

28.01.2022

138

8

0

Опис документу:

Мета: сприяти розвитку психічних процесів, мовлення, фонематичного слуху. Виховувати пізнавальні інтереси, повагу до праці дорослих, самоактивність, уважність. Формувати цілісне сприйняття світу, свідоме ставлення до життя. Уточнити знання дітей про вже відомі професії дорослих, атрибути професій, місця праці людей, трудові дії, значення кожної професії. Ознайомити з походженням професій, факторами, які впливали на їх виникнення.

Спонукати дітей міркувати, анавлізувати, доводити власну точку зору. Підвести до усвідомлення важливості правильного вибору професії людиною. Активізувати словник дітей з теми, спонукати будувати поширені речення, узгоджувати слова, чітко вимовляти звуки. Вправляти у виділенні заданих звуків у словах, поділі слів на склади.

Словник: назви професій та атрибутів, кар»єрний ріст, здібності, трудова діяльність.

Матеріали: коректурна таблиця « Професії», презентація « Як виникли професії?», картинки до асоціативної карти « Що важливо при виборі професії?».

Хід.

Вихователь: « Діти, я запросила до нас сьогодні одну гостю. Кожного дня я зустрічаю її в садочку і чую як вона постійно вранці плаче, хоче, щоб мама та тато завжди були з нею. Знайомтесь, це – Марійка.

Діти вітаються, хором називають свої імена.

Марійка: « Так , я дуже хочу, щоб мама та тато ніколи мене не залишали. Ми б так весело гралися, дивилися б телевізор, ходили в парк на атракціони… А ви б так не хотіли?

Діти: Так.

Вих.: « Справді, яке б було чарівне життя – якби батьки не розлучалися зі своїми дітьми ніколи і тільки б гралися та розважалися… Але задумайтесь на хвилинку. Якби всі дорослі на світі залишилися зі своїми дітьми чи онуками до яких би наслідків це привело?»

Пропозиції та обговорення:

- Прокинулись би вранці, а світло і тепла в будинку немає .

- Магазини зачинені, траспорт не рухається.

В чому причина?

- Завдяки чому ми маємо звичні нам речі і користуємось їми, без чого не існував би світ людей? ( Без праці дорослих )

Марійка: « І всі ці люди теж чиїсь тата й мами?»

Вих.: « Так. Всі дорослі мождуть бути чиїмось татами і мамами. І щоб усе звичне нам у світі функціонувало, потрібно , щоб дорослі працювали.»

Марійка : « Цікаво. Батьки завжди кажуть, що йдуть на роботу, але що це я – не знаю».

Вих. : « А хотіла б дізнатися?»

М.: « Так».

Вих.: « Ми з дітьми тобі розкажемо. Ось тут у нас цілий калейдоскоп професій. Усі дорослі повинні працювати, адже у світі дорослих неможливо прожитии без праці. Є праця, яку можуть виконувати всі. Щоб нею оволодіти не потрібно спеціально вчитися. Що це за праця?

( Мити посуд, прибирати приміщення, прати, ремонтувати, тощо )

А є ще праця особлива – професійна. Щоб отримати професію людина повинна… ( вчитися у спеціальних закладах – училищі, інституті, технікумі ).

У дорослих існує безліч професій.

Робота з коректурною таблицею:

  • Що зайве в 1 рядочку, 1 стовпчику, 3 рядочку? Чому?

  • Люди, яких професій працюють безпосередньо з людьми ?
    ( вчитель, продавець, перукар, )

  • Люди, яких професій працюють з природою? ( ветеринар, фермер, лісник ).

  • Хто нас захищає? Від чого?

  • Назвіть професії , в назвах яких заховався звук ( К ), ( П ).

  • Знайдіть в 4 рядочку слова , які складаються з 2-ох складів.

  • Скільки бачите картинок, де зображені місця роботи людей.

  • Хто працює в ресторані?

  • Як пов»язані між собою в професійній діяльності клоун та перукар?

  • ….. фермер та продавець?

  • Чиї це речі: кельма, молоток, цвяхи?

  • ……… фарби, мольберт, пензлики ?

  • ……… каска, шланг, відро, вогнегасник ?

  • В якому рядочку розміщений спецодяг? Чий він?

  • Знайдіть у четвертому рядочку інструмент та назвіть професію людини, твори якої змушують нас і сумувати , і веселитися.( Музикант )

Що вам більше подобається – веселитися чи плакати?

Тож давайте затанцюємо під веселий твір музиканта.

Фізхвилинка Танцювальні імпровізації під музику.

М.: « Скільки багато професій ! Які вони різні! Цікаво, а як люди вигадали ці професії ? «

В.: « Дуже гарне питання. Діти, а ви знаєте, як виникли професії і які з них були найпершими? Звідки можемо дізнатися? Так. Маємо гарного помічника для пошуку інформації - інтернет.»

Перегляд презентації « Як виникли професії?»
Слайд 1
0201naw4-4a90-405x228.png

В давні часи , коли люди жили маленькими групами поділу на професії не було. Кожний вмів виконувати певні види роботи сам – полювати чи збирати рослини. Всі виконували ту роботу, яка була потрібна племені на даний момент. Кожна людина вміла ловити рибу, полювати, шукати дорогу, тощо. Ніяких шкіл по навчанню праці не було, старші показували меншим, як що робити.

Слайд 2 0201nawo-8ca5-473x286.png

Пізніше, коли люди стали жити великими племенами, виникла необхідність ділитися на невеликі ргупи по виконанню праці. Саме тоді з»являються перші, схожі на професію, угрупування людей.

Мисливці, риболови та вчителі, або вихователі.

Ці професіїї надзвичайно древні – їм міліони років.

Слайд 3 0201naws-8130-293x194.png

Наступним етапом було освоєння вогню.

Наші предки навчилися добувати вогонь близько мільйону років тому. І саме тоді виникають ще три цікаві професії – кухар, дроворуб та охоронець вогню – людина, яка слідкувала, щоб вогонь не погас.

Слайд 4 0201naxd-5096-369x232.png

Справжні професії,на думку вчених, з»явились лише 4-5 тис. років тому.

Які ж були причини їх виникнення?

По-перше – люди жили вже величезними групами, виникли перші міста. Люди потребували великої кількості товарів та послуг.

Виникає так зване масове виробництво.

Воно передбачає вироблення за певний час великої кількості різних товарів. Наприклад – всі люди потребують одягу, чи взуття, чи посуду.

Слайд 5 0201naxk-0315-338x190.png

Час вимагає стандартних речей, таких речей, які однакові. Наприклад – військо повинне мати однакові види зброї. 0201naxw-a50a-172x210.png

Чи люди хочуть носити однаковий одяг.

Виготовлення речей або надання послуг стає дуже складною справою . Ось, наприклад, до створення такого облаштунку залучено багато людей. 0201nay2-04c4-290x189.png

Щоб навчитись якомусь ремеслу потрібно вчитись, виникає спеціальне навчання професійній діяльності.

Слайд 6 0201nayo-9c74-307x205.png

Перші свідчення про зародження професійної дяльності з»явились 3 тис.років тому на будівництві єгипетськиї пірамід.

Тут працювали професійні муляри, столяри, їх обслуговували кухарі, лікарі.

Слайд 7 0201nayx-b942-419x245.png

Йшли роки, мінялись потреби людей, розвивалась наука, змінювались і професії – одні зникали, а інші – з»являлись.

Бесіда за змістом:

- Чому не було професій у самих древніх людей?

- Які професії вважаються найдавнішими?

- Що стало причиною для виникнення професій?

В.: « Так, і надалі світ людей ускладнювався і разом з цим деякі професії зникали, а на зміну їм приходили нові.»

М.: Скільки я всього дізналася! Аж самій захотілось стати дорослою і обрати професію! Я б хотіла бути … кухарем, ні – продавцем, а може … Ой, не знаю як обрати!»

В.: « Щоб обрати професію , потрібно керуватися певними правилами. Давайте їх визначимо разом.»

Складання асоціативної карти « Що важливо при виборі професії?»

0201naz7-5002-392x294.png

  • Мати бажання.

  • Певний рівень заробітної плати.

  • Природні нахили.

  • Можливість кар»єрного росту.

  • Професія повинна бути потрібна людям.

В.: « Керуючись цими правилами , ви легко оберете професію».

М. : « Дякую вам за цікаву і корисну інформацію. Більше ніколи не буду плакати, коли батьки йдуть на роботу. Їхня праця важлива для всіх нас. До побачення».

Аналіз. Підсумок.

Описание: C:\Users\tatya\Desktop\зимние пейзажи\учитель.jpg

Вчитель

Описание: C:\Users\tatya\Desktop\картинки\7рлв.jpg

Комп»ютер

Описание: C:\Users\tatya\Desktop\картинки\maniqui-con-el-soporte_318-43235.jpg

Манекен

Описание: C:\Users\tatya\Desktop\картинки\10010791b.jpg

Фотокамера

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей бинокль"

Бінокль

Описание: Пов’язане зображення

Поліцейський

Описание: Пов’язане зображення

Перукар

Описание: C:\Users\tatya\Desktop\картинки\dkz_4007_01.jpg

Майстерня

Описание: Пов’язане зображення

Лікар

Описание: C:\Users\tatya\Desktop\картинки\kuhar-zagadki-i-virshi.jpg

Кухар

Описание: C:\Users\tatya\Desktop\картинки\яцамр.jpg

Фермер

Описание: ррто.jpg

Клоун

Описание: Пов’язане зображення

Репортер

-

Описание: Пов’язане зображення

М»яч

Описание: продавец.png

Продавець

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей ветеринар"

Ветеринар

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей скрипка"

Скрипка

Описание: Пов’язане зображення

Лісник

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей художник"

Художник

Описание: Рисунок профессия строитель. Простые срисовки для детей.

Будівельник

Описание: C:\Users\tatya\Desktop\картинки\restoran-karaoke-klub-belyy-pavlin_87e76.jpg

Ресторан

Описание: Пов’язане зображення

Маска

Описание: Пов’язане зображення

Пожежник

Описание: C:\Users\tatya\Desktop\картинки\кондитерський цех.jpg

Кондитерський цех

Описание: C:\Users\tatya\Desktop\картинки\ячсм.jpg

Скафандр

Перегляд
матеріалу
Отримати код



" Професії дорослих. Чи важливі вони?"

( інтегроване заняття з економічного виховання для старшої групи )

Мета: сприяти розвитку психічних процесів, мовлення, фонематичного слуху. Виховувати пізнавальні інтереси, повагу до праці дорослих, самоактивність, уважність. Формувати цілісне сприйняття світу, свідоме ставлення до життя. Уточнити знання дітей про вже відомі професії дорослих, атрибути професій, місця праці людей, трудові дії, значення кожної професії. Ознайомити з походженням професій, факторами, які впливали на їх виникнення.

Спонукати дітей міркувати, анавлізувати, доводити власну точку зору. Підвести до усвідомлення важливості правильного вибору професії людиною. Активізувати словник дітей з теми, спонукати будувати поширені речення, узгоджувати слова, чітко вимовляти звуки. Вправляти у виділенні заданих звуків у словах, поділі слів на склади.

Словник: назви професій та атрибутів, кар»єрний ріст, здібності, трудова діяльність.

Матеріали: коректурна таблиця « Професії», презентація « Як виникли професії?», картинки до асоціативної карти « Що важливо при виборі професії?».

Хід.

Вихователь: « Діти, я запросила до нас сьогодні одну гостю. Кожного дня я зустрічаю її в садочку і чую як вона постійно вранці плаче, хоче, щоб мама та тато завжди були з нею. Знайомтесь, це – Марійка.

Діти вітаються, хором називають свої імена.

Марійка: « Так , я дуже хочу, щоб мама та тато ніколи мене не залишали. Ми б так весело гралися, дивилися б телевізор, ходили в парк на атракціони… А ви б так не хотіли?

Діти: Так.

Вих.: « Справді, яке б було чарівне життя – якби батьки не розлучалися зі своїми дітьми ніколи і тільки б гралися та розважалися… Але задумайтесь на хвилинку. Якби всі дорослі на світі залишилися зі своїми дітьми чи онуками до яких би наслідків це привело?»

Пропозиції та обговорення:

- Прокинулись би вранці, а світло і тепла в будинку немає .

- Магазини зачинені, траспорт не рухається.

В чому причина?

- Завдяки чому ми маємо звичні нам речі і користуємось їми, без чого не існував би світ людей? ( Без праці дорослих )

Марійка: « І всі ці люди теж чиїсь тата й мами?»

Вих.: « Так. Всі дорослі мождуть бути чиїмось татами і мамами. І щоб усе звичне нам у світі функціонувало, потрібно , щоб дорослі працювали.»

Марійка : « Цікаво. Батьки завжди кажуть, що йдуть на роботу, але що це я – не знаю».

Вих. : « А хотіла б дізнатися?»

М.: « Так».

Вих.: « Ми з дітьми тобі розкажемо. Ось тут у нас цілий калейдоскоп професій. Усі дорослі повинні працювати, адже у світі дорослих неможливо прожитии без праці. Є праця, яку можуть виконувати всі. Щоб нею оволодіти не потрібно спеціально вчитися. Що це за праця?

( Мити посуд, прибирати приміщення, прати, ремонтувати, тощо )

А є ще праця особлива – професійна. Щоб отримати професію людина повинна… ( вчитися у спеціальних закладах – училищі, інституті, технікумі ).

У дорослих існує безліч професій.



Робота з коректурною таблицею:

  • Що зайве в 1 рядочку, 1 стовпчику, 3 рядочку? Чому?

  • Люди, яких професій працюють безпосередньо з людьми ?
    ( вчитель, продавець, перукар, )

  • Люди, яких професій працюють з природою? ( ветеринар, фермер, лісник ).

  • Хто нас захищає? Від чого?

  • Назвіть професії , в назвах яких заховався звук ( К ), ( П ).

  • Знайдіть в 4 рядочку слова , які складаються з 2-ох складів.

  • Скільки бачите картинок, де зображені місця роботи людей.

  • Хто працює в ресторані?

  • Як пов»язані між собою в професійній діяльності клоун та перукар?

  • .. фермер та продавець?

  • Чиї це речі: кельма, молоток, цвяхи?

  • ……… фарби, мольберт, пензлики ?

  • ……… каска, шланг, відро, вогнегасник ?

  • В якому рядочку розміщений спецодяг? Чий він?

  • Знайдіть у четвертому рядочку інструмент та назвіть професію людини, твори якої змушують нас і сумувати , і веселитися.( Музикант )

Що вам більше подобається – веселитися чи плакати?

Тож давайте затанцюємо під веселий твір музиканта.

Фізхвилинка Танцювальні імпровізації під музику.

М.: « Скільки багато професій ! Які вони різні! Цікаво, а як люди вигадали ці професії ? «

В.: « Дуже гарне питання. Діти, а ви знаєте, як виникли професії і які з них були найпершими? Звідки можемо дізнатися? Так. Маємо гарного помічника для пошуку інформації - інтернет.»

Перегляд презентації « Як виникли професії?»
Слайд 1

В давні часи , коли люди жили маленькими групами поділу на професії не було. Кожний вмів виконувати певні види роботи сам – полювати чи збирати рослини. Всі виконували ту роботу, яка була потрібна племені на даний момент. Кожна людина вміла ловити рибу, полювати, шукати дорогу, тощо. Ніяких шкіл по навчанню праці не було, старші показували меншим, як що робити.

Слайд 2

Пізніше, коли люди стали жити великими племенами, виникла необхідність ділитися на невеликі ргупи по виконанню праці. Саме тоді з»являються перші, схожі на професію, угрупування людей.

Мисливці, риболови та вчителі, або вихователі.

Ці професіїї надзвичайно древні – їм міліони років.

Слайд 3

Наступним етапом було освоєння вогню.

Наші предки навчилися добувати вогонь близько мільйону років тому. І саме тоді виникають ще три цікаві професії – кухар, дроворуб та охоронець вогню – людина, яка слідкувала, щоб вогонь не погас.

Слайд 4

Справжні професії,на думку вчених, з»явились лише 4-5 тис. років тому.

Які ж були причини їх виникнення?

По-перше – люди жили вже величезними групами, виникли перші міста. Люди потребували великої кількості товарів та послуг.

Виникає так зване масове виробництво.

Воно передбачає вироблення за певний час великої кількості різних товарів. Наприклад – всі люди потребують одягу, чи взуття, чи посуду.

Слайд 5

Час вимагає стандартних речей, таких речей, які однакові. Наприклад – військо повинне мати однакові види зброї.

Чи люди хочуть носити однаковий одяг.

Виготовлення речей або надання послуг стає дуже складною справою . Ось, наприклад, до створення такого облаштунку залучено багато людей.

Щоб навчитись якомусь ремеслу потрібно вчитись, виникає спеціальне навчання професійній діяльності.

Слайд 6

Перші свідчення про зародження професійної дяльності з»явились 3 тис.років тому на будівництві єгипетськиї пірамід.

Тут працювали професійні муляри, столяри, їх обслуговували кухарі, лікарі.

Слайд 7

Йшли роки, мінялись потреби людей, розвивалась наука, змінювались і професії – одні зникали, а інші – з»являлись.



Бесіда за змістом:

- Чому не було професій у самих древніх людей?

- Які професії вважаються найдавнішими?

- Що стало причиною для виникнення професій?

В.: « Так, і надалі світ людей ускладнювався і разом з цим деякі професії зникали, а на зміну їм приходили нові.»

М.: Скільки я всього дізналася! Аж самій захотілось стати дорослою і обрати професію! Я б хотіла бути … кухарем, ні – продавцем, а може … Ой, не знаю як обрати!»

В.: « Щоб обрати професію , потрібно керуватися певними правилами. Давайте їх визначимо разом.»





Складання асоціативної карти « Що важливо при виборі професії?»

  • Мати бажання.

  • Певний рівень заробітної плати.

  • Природні нахили.

  • Можливість кар»єрного росту.

  • Професія повинна бути потрібна людям.

В.: « Керуючись цими правилами , ви легко оберете професію».

М. : « Дякую вам за цікаву і корисну інформацію. Більше ніколи не буду плакати, коли батьки йдуть на роботу. Їхня праця важлива для всіх нас. До побачення».

Аналіз. Підсумок.











Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.