Тема: "Подорож у країну Математика. Огляд знань з математики." (5 клас)

Опис документу:
Мета: повторити і систематизувати знання, вміння і навички учнів виконувати дії з натуральними числами: додавання, віднімання, множення, ділення; розвивати логічне мислення, правильну математичну мову учнів, навички усного рахунку; виховувати відповідальність, дисциплінованість, позитивну мотивацію навчання, інтерес до математики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект уроку на тему

«Подорож у країну Математика. Огляд знань з математики», 5 клас

Тема: Подорож у країну Математика. Огляд знань з математики. (5 клас)

Мета: повторити і систематизувати знання, вміння і навички учнів виконувати дії з натуральними числами: додавання, віднімання, множення, ділення; розвивати логічне мислення, правильну математичну мову учнів, навички усного рахунку; виховувати відповідальність, дисциплінованість, позитивну мотивацію навчання, інтерес до математики.

Тип уроку: урок – подорож.

Обладнання: карта подорожі, карточки.

Хід уроку:

І. Вступне слово вчителя

ІІ. Ознайомлення з маршрутом плавання

Наш корабель зупиниться у 5 портах: Задачному, Рівнянь, Обчислень, Поетичному та Геометричному. Крім того на шляху будуть острови, підводні рифи, льодові гори – айсберги.

ІІІ. Подорож

Сьогодні у нашому класі свято – огляд знань , вмінь і навичок учнів з математики по темі "Дії з натуральними числами"

Запрошую усіх п’ятикласників вирушити у цікаве і далеке плавання по математичному океану. Для того, щоб воно було успішним, потрібен досвідчений капітан.

Кого ви пропонуєте обрати капітаном?

Давайте ознайомимось із картою, за якою пройде наше плавання.

І кінцева мета нашого плавання – бухта Юних Математиків.

Ми наближаємось до остова цікавих задач.

Приготуйтесь! Наш корабель підіймає вітрила. Дме попутний вітер. Наш курс на порт Задачний.

Усні задачі

  1. Об 11 годині ночі йде дощ. Чи можлива через добу сонячна погода. (Ні, бо через добу теж буде ніч)

  2. Літак летить від Москви до Санкт-Петербурга 1 год. А назад цілих 60 хв. Чому така різниця? (Різниці немає: 1 год = 60 хв.)

  3. В сім’ї 5 синів і в кожного є сестра. Скільки дітей в сім’ї? (6 дітей)

  4. Одне яйце варять 4 хв. Скільки хвилин потрібно варити 5 яєць? (4 хв.)

  5. Назвати 5 днів , не вказуючи назви днів тижня і чисел місяця. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра. післязавтра).

  6. Один кінь пробіжить за 1 год. 20 км. Скільки кілометрів пробіжить пара коней за 1год. (20 км).

Порт Задачний

Картка №1

З міста в одному напрямку виїхали два автомобіля. Швидкість першого 62 км/год., а швидкість другого – 67 км/год. Яка відстань між ними буде через 5 год.? (25 км)

Картка № 2

Сума чисел 575. Одне з них у 4 рази менше від другого. Знайдіть ці числа. (115 і 460).

Завдання для класу

773

На першій полиці 160 книжок, а на другій – 200. Скільки книжок потрібно переставити з другої полиці на першу, щоб книжок стало порівно?

(20 книжок)

774

Два поїзди виходять одночасно з Тернополя і Києва назустріч один одному. Один із них за годину проходить 51 км, а другий - 59 км. Знайди відстань між містами, якщо через 4 год після виходу вони зустрілися.

(440 км)

Запитання для учнів, які працюють біля дошки(правила)

Далі наш курс лежить до острова Рівнянь. Але на шляху - риф Невідомих.

Усне завдання. Вказати імена невідомих і шлях їх звільнення, тобто розв’язати рівняння з повним поясненням усно.

х + 245 = 400;

348 - х = 129;

х - 25 = 140;

х * 9 = 81;

245 : х = 49

х : 25 = 100

Порт Рівнянь

Учні розв’язують рівняння на дошці (4 учні), решта розв’язують на місцях і перевіряють за дошкою.

а) 9х - х + 4х = 48;

х = 6

б) 12306 - ( 968 +х) = 968

х = 10370

в) 479 + 625 : у = 604

у = 5

г) 18х + 5 + х + 17 + 4х = 91

х = 3

Наступна зупинка в порту Обчислень.

Два учні біля дошки:

1) 18 *3 + 82 * 33 + 1253 + (28 - 28); (1583)

2) 217 * 43 - 17 * 43 + 486 - (245 + 1357) * 0 : 28; (9086)

Учень: Капітане! Бачу непередбачувану перешкоду. По курсу – айсберг.

На льодовій горі міститься обчислювальний центр. Він пропонує нам свої завдання.

283 194 98 147; (a= 89, b = 96, c = 49)

248 8 97 68. (a= 31, b = 29, c = 89)

Далі наш корабель бере курс до порту Геометричного. На шляху острів Цікавої Геометрії. Тут живуть найрізноманітніші геометричні фігури.

Завдання учням: назвати учням геометричні фігури, які вони знають.

Порт Геометричний

Задача для усного рахунку:

Довжина земляної ділянки прямокутної форми 400 м, а ширина в 2 рази менша. Знайти площу ділянки. (80000 м2).

Яка формула використовується при розв’язувані даної задачі?

Завдання для учнів: які ще задачі геометричного змісту можна придумати?

Далі по курсу порт Поетичний. Учні читають свої вірші про математику.

Порт прибуття бухта Юних Математиків: оцінюємо роботу найбільш активних учнів.

IV. Підсумки

Лиш тим відкриваються зірки,

Підкоряється галактика,

З ким щоденно у житті наука математика.

Іде життя, приходять зміни,

Міняється граматика.

На все в житті проходить мода –

Лиш вічна математика.

Щоб водить кораблі,

Щоб у небо злітати,

Щоб технікою керувати,

Треба добре усім математику знати.

Чому кораблі крізь туман і заметіль

По курсу ідуть і виходять на ціль?

Тому що в нагоді стає капітанам

Наука у точності бездоганна

Цариця наук – математика.

Щоб геологом, лікарем, пілотом стати

Треба добре усім математику знати.

Тож зробимо висновок ми на уроці –

В житті математика на кожному кроці.

V. Домашнє завдання

Скласти задачу і розв’язати її, щоб використовувалися всі чотири математичні дії

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн