Тема: «Переставна властивість додавання. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. » (1 клас)

Опис документу:
Мета. Ознайомити учнів з переставною властивістю додавання, продовжувати формувати вміння складати та розв’язувати задачі, вдосконалювати навички додавання та віднімання в межах 10. Розвивати мислення, увагу, пам'ять учнів. Виховувати інтерес до математики, працьовитість, бережливе ставлення до робочого часу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: «Переставна властивість додавання. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. »

(1 клас)

Тема. Переставна властивість додавання. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10.

Мета. Ознайомити учнів з переставною властивістю додавання, продовжувати формувати вміння складати та розв’язувати задачі, вдосконалювати навички додавання та віднімання в межах 10.

Розвивати мислення, увагу, пам'ять учнів.

Виховувати інтерес до математики, працьовитість, бережливе ставлення до робочого часу.

Обладнання: підручник, малюнки звірів: лисички, ведмедя, зайчика, котика, мишки, картки для самостійної роботи, картки для гри «Хто перший?».

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Вчитель: Діти! У наш клас

Завітали гості щирі

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром!

Ви почули всі дзвінок

Він покликав на урок!

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка

А за ними і хлоп’ятка.

ІІ. До нас на урок завітали гості – звірі. Ану відгадайте, хто ж це перша гостя. Вона про себе говорить так:

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа,

В них таке смачненьке м'ясо.

Вовку – брату я сестриця

А зовуть мене …. (лисиця).

Лисичка приготувала для вас усний рахунок:

3+5; 4+3; 10-3; 2+7; 9-0; 1+6; 6-4; 0+8.

ІІІ. А слідом за лисичкою хто ж слідуючий прийшов до нас на урок?

І маленький, і вухастий,

Попелястий, волохатий,

І стрибаю, і тікаю,

Дуже куций хвостик маю.

(Зайчик).

А зайчик попросив, щоб я з вами провела складений ним математичний диктант:

- 7 збільшити на 2;

- 5 зменшити на 1;

- знайти суму чисел 4 і 3;

- від 6 відняти 6;

- до 9 додати 0.

- Три веселі киці

Грались на травиці.

Враз одна сховалась.

Скільки киць зосталось?

IV. А ось слідуючий гість дізнався про тему сьогоднішнього уроку і дуже хотів дізнатися про переставний закон додавання.

Цей гість – ходить лісом дід кошлатий

Любить влітку полювати,

А зимою в лігві спати.

Як зачує він весну

Прокидається від сну

(Ведмідь)

Отже, ми і познайомимося з переставним законом додавання. В чому він полягає?

3 яблука + 2 лимона=5, або

2 лимона + 3 яблука=5.

Що ви помітили?

Запишемо приклади. Пригадаємо, як ми зошити відкриваємо:

Діти: Зошит свій я відкриваю:

Навскоси його кладу.

Ручку я отак тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

Буду я писати вправно

До роботи я берусь.

3+2= 6+3= 9+0=

2+3= 3+6= 0+9=

Діти, якщо ми числа при додаванні переставимо, то сума зміниться? (Ні)

Отже, запам’ятайте, що додавати числа можна в будь-якому порядку.

Зробимо висновок:

Доданки місцями міняй хоч сто раз,

Та сума від цього не зміниться в нас.

Фізхвилинки:

  1. Швидко встали. Посміхнулись.

Вище-вище підтягнулись.

Нумо плечі розпряміть. Підніміть. Опустіть

Вправо. Вліво поверніться.

Рук колінами торкніться.

Сіли. Встали. Сіли. Встали.

І на місці дружно стали.

  1. Щось не хочеться сидіти.

Треба добре відпочити.

Руки вгору. Руки вниз

На сусіда подивись.

Руки вгору. Руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть,

Пострибайте кілька раз,

За роботу, все гаразд.

Ведмідь пропонує нам розглянути в підручнику вивчений закон.

V. Робота з підручником: с.84.

№ 1 4+3=7

3+4=7

№3 усне виконання;

  • Якою буде сума у всіх прикладах? (10)

VI. А ось і котик до нас прийшов. Він дуже любить розв’язувати задачі і пропонує нам свою задачу. Погляньте і складіть задачу за короткою умовою

І – 5 кг

ІІ – 4 кг ?

  • Зможемо ми зразу відповісти на запитання задачі?

  • Яку дію нам треба виконати? Записування розв’язку задачі

5+4=9 (кг)

Фізхвилинка для очей.

VII. Котику ще подобаються змагання.

- А ви любите змагатися?

Ось зараз ми позмагаємося, провівши гру. «Хто перший?»

2

5

4

6 7 8

VIII. Самостійна робота вам котиком приготовлена по картках.

І варіант ІІ варіант

3+4= 7-0= 1+7= 9-1=

5+2= 10-3= 3+5= 4+4=

8-1= 1+6= 2+6= 8+0=

7+0= 8-0=

ІХ. Разом з котиком завітала до нас і мишка. Вона хоче перевірити, чи знаєте ви геометричні фігури.

  • Діти, погляньте на ракету. (Ракета зроблена з паперу з геометричних фігур).

  • З яких геометричних фігур вона складається?

Х. Задача на кмітливість:

Бабуся зв’язала 4 рукавички. Скільки онуків зможуть їх носити?

ХІ. Підсумок уроку.

Ось і закінчується наш урок.

  • Що ми робили на уроці?

  • Що нового дізналися?

  • З яким законом додавання познайомилися?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.