ТЕМА: "Формули скороченого множення"

Опис документу:
ЦІЛІ: навчальна: перевірити рівень знань формул скороченого множення, удосконалити вміння виконувати тотожні перетворення виразів за допомогою формул скороченого множення; розвивальна: формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях, установлювати аналогії;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА: Формули скороченого множення

ЦІЛІ:

навчальна: перевірити рівень знань формул скороченого множення, удосконалити вміння виконувати тотожні перетворення виразів за допомогою формул скороченого множення;

розвивальна: формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях, установлювати аналогії;

виховна: виховувати наполегливість, старанність, почуття колективізму.

ТИП УРОКУ: удосконалення і застосування знань і вмінь.

ОБЛАДНАННЯ: індивідуальна картка учня, картки із завданнями на встановлення відповідностей, індивідуальні картки з формулами скороченого множення, картки з прикладами.

ПРИМІТКА. Використовується підручник В. Кравчук, Г. Янченко. Алгебра. Підручник для 7 класу. - Тернопіль: видавництво « Підручники і посібники», 2007.

ХІД УРОКУ.

І. Організаційний момент.

Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку. Потім чергові роздають індивідуальні картки, на яких учні будуть виставляти оцінки за кожен вид роботи.

ІНДИВІДУАЛЬНА КАРТА УЧНЯ

Прізвище. імя

з/п

вид роботи

оцінка

учня

оцінка

вчителя

1

перевірка

домашнього завдання

2

перевірка

математичного диктанту

3

завдання на встановлення

відповідності

4

робота в групах

( оцінює старший групи)

ПІДСУМКОВА ОЦІНКА

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, ви вже вивчили деякі формули скороченого множення. Для чого їх треба знати? Формули скороченого множення мають широке застосування в математиці, особливо в старших класах. Ви вже знаєте що їх можна застосовувати при розв’язуванні рівнянь, розкритті дужок, знаходженні значень виразів раціональним способом. Пізніше ми навчимося застосовувати їх при розкладанні многочленів на множники. То бачите скільки функцій дозволяють виконати формули скороченого множення, тому знати їх треба дуже добре.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

1) Наявність домашнього завдання перевіряють чергові на перерві.

2) Учні звіряють своє розвязання домашнього завдання з записами на дошці та оцінюють його.

3) Вчитель дає відповіді на запитання учнів.

ІV. Повідомлення теми та цілей уроку.

  • повторити формули скороченого множення;

  • розглянути їх застосування;

  • формувати вміння застосовувати формули скороченого множення.

V. Актуалізація опорних знань.

1)Усний рахунок:

а) піднести до квадрату:

22; ( - 2)2; -22; (аb)2; (7х)2; (- 8ху)2.

б) подати у вигляді квадрата вирази:

81х2; а4; 0,09х6; 0,25m2; 36у10 .

2) «Мозковий штурм».

Вчитель показує одну із частин формули, а учні з індивідуальних карток доповнюють її ( показувати ліву або праву частину).

a2 – b2 = ( a-b)(a+b);

(a –b)2 = a2 -2ab +b2;

(a +b)2 = a2 +2ab +b2.

3) Математичний диктант ( один учень працює на відкидній дошці).

Записати у вигляді виразів.

1.Сума чисел а і 3b ( a +3b).

2.Добуток чисел х і у (ху).

3.Подвоєний добуток х і у ( 2ху).

4.Квадрат суми чисел х і у ( х + у )2.

5.Квадрат різниці чисел 2х і 3у ( 2х – 3у)2.

6.Куб суми чисел а і b ( а +b )3.

7.Сума кубів чисел а і b ( а3 + b3).

8.Добуток різниці чисел х і 2 на їхню суму ( ( х-2)(х+2) ).

9.Різниця квадратів чисел z і t ( z2t2 ).

10.Різниця чисел 3у і b ( 3yb) .

11.На який вираз треба помножити двочлен 6х - р, щоб вийшло 36х2 –р2

( 6х + р).

12.Запишіть у вигляді многочлена квадрат двочлена 3х – у ( 9х2 -6ху + у2).

Учні виконують взаємоперевірку та оцінюють роботу ( 1 відповідь – 1 бал).

VІ. Застосування вмінь і навичок.

  1. « Знайти пару».

До кожного виразу ( 1 – 4) доберіть тотожно рівний йому вираз ( А –Д).

І варіант

1.( 3у +b)2 A ( n - 2)( n + 2)

2. ( a4 –a8) ( a4 +a8) Б 9y2 +6by + b2

3. ( 7 – x)2 В 49 – 14 x + x2

4. n2 +4n +4 Г a8 – a16

Д ( n + 2)2

Відповіді.

1

2

3

4

Б

Г

В

Д

ІІ варіант

1. ( 8-х)( 8 + х) А х2 -4х + 4

2. (3а + 2b)2 Б 2 + 6аb + 4b2

3. 64 +144y + 81y2 В (8 + 9y)2

4. (x – 2)2 Г 9a2 + 12ab +4b2

Д 64 – x2

Відповіді.

1

2

3

4

Д

Г

В

А

Учні здійснюють взаємоперевірку по записаним відповідям на дошці. Виправлення у відповідях не допускається.

  1. Розв’язання завдань в групах.

Завдання, які подано на картці для кожної групи, записано на дошці. Учитель пропонує учням підняти картку з формулою, яку треба використовувати при розв’язанні кожного з прикладів. Далі учні працюють у групах. Спочатку кожен розв’язує ті вправи, які зрозумів, а потім допомагають один одному. За консультацією учні звертаються до вчителя. Після виконання завдань представники груп записують розвязки прикладів на дошці. Старші групи звітують про роботу кожного учня в групі та виставляють оцінку в індивідуальну картку учня.

індивідуальну картку учня.

3) Робота з підручником.

580 (а, б, в) ; № 584 (а, б).

Завдання виконуються учнями біля дошки та оцінюються вчителем.

VІІ. Домашнє завдання.

Повторити формули скороченого множення;

577; № 579 (а); № 589(а, б).

Вчитель дає рекомендації по кожному номеру.

VІІІ. Підсумок уроку.

Проводиться за технологією « мікрофон».

Вчитель ставить запитання до учнів і дає мікрофон одному з них. Далі діти передають його один одному. Відповідає тільки той, у кого мікрофон.

Питання.

1. Чому дорівнює добуток різниці двох виразів та їх суми?

2. Сформулюйте формулу квадрата суми двох виразів.

3. Сформулюйте формулу квадрата різниці двох виразів.

  1. Як подати у вигляді добутку двочлен 9 –х2 ?

  2. Де і для чого можна використовувати формули скороченого множення?

  3. Чому новому ви сьогодні навчилися?

  4. Що сподобалось на уроці, що не сподобалось?

В кінці уроку збираються робочі зошити разом з індивідуальними картками учня та на наступний урок оголошують оцінки. Робляться відповідні висновки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
2
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!