"СВЯТО СПРАВЖНІХ ЛОЖКАРІВ" - Сценарій для дітей старшого дошкільного віку.

Опис документу:
Автор - Зоря Катерина Миколаївна, м.Вінниця, ДНЗ № 26 ОБЛАДНАННЯ: Ложковий театр; ложки настрою; ложки для оркестру; ложки з саморобними деталями(елементами); свистульки; бубни; бандура; сопілка; папір; олівці; 2 мішки; мішечок із смішинками.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

«СВЯТО СПРАВЖНІХ ЛОЖКАРІВ»

ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Музичний керівник :

ЗОРЯ К. М.

МЕТА:

Розвивати творчі здібності дітей засобами народної інструментальної культури, а також почуття взаємодопомоги та уваги до дій товаришів, фантазію, музичний смак, емоційність, чутливість, музичний слух. Розвивати у дітей інтерес до лялькових театрів, здібність розуміти емоційний стан персонажа, уміти виразити його стан мімікою. Закладати основи моральності, вчити бачити красу рідної землі, відчувати її, милуватися нею.

Знайомити дітей з народним мистецтвом, з побутом нашого народу. Розкривати скарбницю усної народної творчості, збагачувати активний словник зразками народної творчості. За допомогою образотворчого мистецтва закріпити вміння визначати жанр та характер музики, описувати свої уявлення. Підтримувати прагнення дітей самостійно створювати ігрові образи за допомогою рухів та міміки в ложковому театрі.

Виховувати зацікавленість до гри - драматизації, удосконалювати імпровізаційні та художньо-мовленнєві здібності дітей. Виховувати повагу до традицій українського народу, любов до усної та пісенної народної творчості, до народних традицій українського народу.

ОБЛАДНАННЯ:

Ложковий театр; ложки настрою; ложки для оркестру; ложки з саморобними деталями(елементами); свистульки; бубни; бандура; сопілка; папір; олівці; 2 мішки; мішечок із смішинками.

ХІД СВЯТА:

(ПІД МУЗИКУ ЗАХОДИТЬ ВЕДУЧА З ДВОМА ДІТКАМИ, ПРОХОДЯТЬ ПІД СТИЛІЗОВАНОЮ АРКОЮ, ЗУПИНЯЮТЬСЯ В ЦЕНТРІ)

ВЕДУЧА – Ми запросили вас і раді, що дружно так прийшли до нас

У цей святковий, радісний, для всіх веселий час.

Тож починаймо, всі уже чекають:

Вас українські діти щирим словом привітають!

ДІВЧИНКА – Я - українка! Горджуся й радію,

Що рідною мовою я володію,

Шевченковим словом учуся писати

Слова мелодійні і вірші складати.

Я - українка! Живу в Україні,

На вільній, єдиній моїй Батьківщині,

Де все мені в радість: ліси і садки,

Озера й річки, і глибокі ставки,

Лани неосяжні, і гори, й долини,

Цвіт білосніжний у лузі калини.

В душі моїй солодко грає сопілка,

Бо я з України бо я - українка!

ХЛОПЧИК – Українець я від роду!

В світі знаного народу

Як до роду придивиться,

То я маю чим гордиться.

Запорожці – козаки

Були славні вояки!

Богданова булава

У державі голова!

А Шевченковий «Кобзар»

Для України – щедрий дар!

Україну будували –

В неї силу й розум вклали.

Моя місія єдина :

Щоб розквітла Україна!

Була рівна, знатна в світі,

І ми – горді її діти!

ВОКАЛЬНО-ХОРЕОГРАФІЧНА КОМПОЗИЦІЯ «УКРАЇНО, МАТУСЯ МОЯ»

ДИТ. - Вітаєм посмішкою чарівних гостей!

Ви не сумуйте – аплодуйте для дітей!

Артисти славні ми – і бубнярі, і дударі !

Сьогодні вам влаштуєм свято справжніх ложкарів !

ВЕДУЧА – (тримає ложку в руці)

Хтось посміхнеться, скаже: «В ложки свято?»

Ми нею звикли їсти лиш завзято!

Та в нашому садочку ложки – справжнє диво!

І настрій мають, і в оркестрі грають так красиво…

ДИТ. - Ми помандруємо сьогодні в українську казку,

Підтримайте артистів юних ви будь - ласка !

(оплески, звучить музика – діти готуються до ложкового театру )

Ложковий театр «СОЛОМЯНИЙ БИЧОК»

ВЕДУЧА - Багаті яскравим талантом

В садочку найкращі артисти!

Завершив театр виступати –

Поклон! І вам аплодує все місто !

(діти вклоняються і займають свої місця)

( під музику до зали заходять два Паньки з мішками: один заходить швидко, а другий волочиться повільно, тягне мішок)

ПАНЬКО 1 - Здоровенькі були, люди добрі!

ПАНЬКО 2 - Здрастуйте, люди веселі, уклін вашій оселі!

РАЗОМ - Ми довго до вас їхали — і, нарешті, приїхали!

ВЕДУЧА - А що привезли: каченят, гусенят чи молодих поросят?

А що у вас: халва чи квас?

ПАНЬКО 1 - У нас не квас — це раз. І не халва — це два.

ПАНЬКО 2 - Немає каченят, гусенят, нема ма­леньких поросят.

ВЕДУЧА - То навіщо ж було з такими великими мішками приїжджати?

ПАНЬКО 1 - На людей подивитись, себе показати.

ПАНЬКО 2 - Приїхали не торгувати, а всіх при­сутніх звеселяти!

ВЕДУЧА - Тоді проходьте до нас, шановні. Дозво­ляємо співати, танцювати і добрим гумором усіх звеселяти. А звідки ж ви приїхали ? І як вас звати-величати?

ПАНЬКО 1 - Є таке одне дуууууууже розумне село Паньківка!

РАЗОМ - То ми – Паньки із Паньківки.

ПАНЬКО 2 - А їдемо ми здалеку… аж з самої Одеси! З хвестивалю гумору до вас примчали!

ПАНЬКО 1 – Жартів там наслухалися, у конкурсах змагалися, натанцювалися… там у них така музика модня…

ПАНЬКО 2 – Ага! От така !

Танцювальний етюд хлопців

ПАНЬКО 1 – А мені оця більше до душі «Какао какао, какао као као…»

Танцювальний етюд дівчат

ПАНЬКО 2 – Ото, ото… Точно, як ніби моя курка на сідало дереться… Ні, от мені до душі більше пісні Поплавського! Як заспіває про ту кропиву – аж серце щемить… Тільки де ж він в тому городі кропиви побачить? Хай би приїхав до нас в Паньківку, ми не те що кропиви, а й полину б йому знайшли …

ПАНЬКО 1 – Таки твоя правда… Але чого нам журитися? Чув, що тут в садочку свій Поплавський є!

ПАНЬКО 2 – Та ось же він! Аплодуєм, величаєм!

Зірку нашого садочку зустрічаєм!

«ПІСНЯ-СОЛО»

ПАНЬКО 1 – Гарно співає, одразу видно – наш козак! Є у нас іще одна приємна новина! У тій Одесі ми таких загадок наслухалися!!! Чуть мозги не зломали!

ПАНЬКО 2 – Ага, добре що нема чого ломати! (показує біля голови)

ПАНЬКО 1 - Ви таких загадок і не чули ніколи! Можемо вам загадати!

ВЕДУЧА – Ми загадки любимо. Загадуйте !

(до дітей:)

ПАНЬКО 2 – ПІД ЯКИМ ДЕРЕВОМ СИДИТЬ ЗАЄЦЬ ПІД ЧАС ДОЩУ?

ПАНЬКО 1 – ЩО НАЛЕЖИТЬ ВАМ, ОДНАК ІНШІ КОРИСТУЮТЬСЯ ЧАСТІШЕ, НІЖ ВИ?

ПАНЬКО 2 – РОСТУТЬ ДВІ БЕРЕЗИ. НА КОЖНІЙ БЕРЕЗІ ПО ЧОТИРИ ШИШИКИ. СКІЛЬКИ ВСЬОГО ШИШОК?

ПАНЬКО 1 – ЩО ЛЕГШЕ: КІЛОГРАМ ВАТИ АБО КІЛОГРАМ ЗАЛІЗА?

ПАНЬКО 2 – Бач, які розумні! Давай у дорослих запитаємо!

(до дорослих:)

ПАНЬКО 1 – ЩО В БОРИСА СПЕРЕДУ, А В ГЛІБА ПОЗАДУ?

ПАНЬКО 2 – ЯКЕ СЛОВО З 11 ЛІТЕР УСІ ПИШУТЬ НЕПРАВИЛЬНО?

ПАНЬКО 1 – СИН МОГО БАТЬКА, А МЕНІ НЕ БРАТ?

ПАНЬКО 2 – ЩО МАЄ ДВІ РУКИ, ДВА КРИЛА, ДВА ХВОСТИ, ТРИ ГОЛОВИ, ТРИ ТУЛУБИ І ВІСІМ НІГ?

ВЕДУЧА – Дякуємо вам за цікаві загадки. А скажіть, шановні Паньки, що ж у вас все ж таки у мішках?

ПАНЬКО 1 – За участь у конкурсах мені надарували різних коштовностей, блискучих діамантів та золота…

ПАНЬКО 2(тихо в сторону) Ага… дірку від бублика! (далі голосно:) Ну, відкривай свою торбу, показуй свої дарунки!

ПАНЬКО 1 – Щоб торбу мою відкривати,

Треба усім в коло стати -

В гру з торбиною пограти!

«КОТИЛАСЯ ТОРБА»

(передають по колу торбу і співають:)

Котилася торба з великого горба

Не спинити торбу нам ніяк

Відкривайся торба з великого горба

Хто тебе відкриє дай нам знак!

(на кому зупинилась – відкриває і дістає 1 предмет - ложку)

ПАНЬКО 1 – Підманули мене в тій Одесі! Деревяних ложок надавали ! Несмішні у них жарти…

ВЕДУЧА – Не журіться Паньки милі,

Ложки потрапили в руки умілі!

Їх ви хлопцям роздайте -

Оркестр ложкарів зустрічайте !

ХЛ. – Ложки наші: «Тук та тук!»

Пречудовий у них звук!

Гучно, ложечко заграй,

Всіх гостей розвеселяй!

«ОРКЕСТР ЛОЖКАРІВ»

ПАНЬКО 1 – От мені цікаво, а що ж у твоєму мішку? Чого тобі там накидали?

ПАНЬКО 2 – А я на відміну від тебе в конкурсах не просто змагався, а ще й перемагав! І у торбі моїй самі гарні чоботи, шаровари і кушак! Ось так !

ПАНЬКО 1 – Ага (в сторону) від жилетки рукава!

ВЕДУЧА – Спробуємо, діти, і цю торбу відкрити!

Дружно станем в коло – будемо котити!

«КОТИЛАСЯ ТОРБА»

(на кому зупинилась – відкриває і дістає 1 предмет – ложка з гудзиками)

ПАНЬКО 1 – І на яку це ти ногу ці чоботи взуватимеш? Ха ха ха! На моїх ложках хоч можна було пограти, а тобі якісь викрутаси підсунули !

ПАНЬКО 2(сердито) Щоб я ще раз в ту Одесу попав! Жартують вони, бачиш…

ВЕДУЧА – Файно жартували з вами

Паньки! Не сердіться!

Краще з дивними ложками

Номер подивіться !

(дівчата беруть ложки з елементами підручних матеріалів , бубни і свистульки)

ДІВЧ. – Ми на ложках інших граєм

Дзенькаємо, примовляєм!

З народними інструментами

Для вас виступаєм!

«ОРКЕСТР ДІВЧАТ»

ПАНЬКО 1 – Не журися, брат Панько! Дивися, там у мішку ще щось залишилося… Ану, подивимося…

ПАНЬКО 2 – Та це ж Сопілочка забарилася

І в оркестрі не знадобилася…

ВЕДУЧА - То давайте із сопілкою пограємо

Під весняним сонечком погуляємо!

ДИТ. – Як Сопілка буде грати –

Можна дітям погуляти!

ПАНЬКО 1 – Лиш сопілочка змовкає –

Все довкола завмирає

Я ж, Панько у таку мить

Прослідкую, хто шумить!

ГРА «СОПІЛОЧКА»:

ПАНЬКО 2 – Сопілочка моя грає –

Все довкола оживає!

(діти кружляють парами і весело співають:)

Сопілочка виграє

Сумувати не дає

Сопілочко гучно грай

Всіх довкола звеселяй!

(коли сопілка змовкає - завмирають. Панько 1 ходить поміж діток – дивиться, хто рухається) (граємо тричі)

ПАНЬКО 1 – У мішках наших зовсім негусто…

ПАНЬКО 2 – Скажу інше – у них уже пусто…

ПАНЬКО 1 – Ех, не будем журитися, брате!

Час уже додому нам вирушати!

ПАНЬКО 2 - Все погане хай минеться,

Хай вам весело живеться!

РАЗОМ: Про Паньків з Паньківки ви не забувайте –

Буде час – то в гості завітайте!

(Паньки виходять)

ДИТ. Ложками їмо ми вправно,

Граємо на ложках гарно

Ще один талант відкриємо:

Ми із ложками ще дещо вміємо!

(діти сідають на килим, ,перед ними кольорові олівці та аркуш білого паперу)

«ЛОЖКИ НАСТРОЮ»:

ВЕДУЧА – У вас, діти, є кольорові олівці та папір. Ми трішечки пофантазуємо, помріємо і спробуємо намалювати музику. Зараз лунатиме музика, а ви спробуйте зобразити настрій цієї музики певним штрихом чи лінією, чи пунктиром… Звичайно, в залежності від настрою музики, доберіть будь-ласка і колір. Просимо усіх дуже старатися!

Отож, музика перша (30 сек. – ніжна, лагідна, спокійна) Завершили малювати.

До 1 дит. - Покажи нам яким штрихом ти зобразив(ла) музику?

До 2 дит. - А який колір ти обрав(ла)?

До 3 дит. - Скажи, який настрій музики?

До 4 дит. - Підбери будь-ласка ложку відповідного настрою. Покажи, як ця ложка могла б танцювати, якби ожила?

(дитина бере ложку, знову лунає музика - плавно махає ложкою)

Слухаємо наступний уривок музики (30 сек. – грізна, серйозна, страшна) Завершуємо.

До 1 дит. - Покажи нам яким штрихом ти зобразив(ла) музику?

До 2 дит. - А який колір ти обрав(ла)?

До 3 дит. - Скажи, який настрій музики?

До 4 дит. - Підбери будь-ласка ложку відповідного настрою. Покажи, як ця ложка могла би рухатись відповідно музики?

(дитина хмуриться, і грізно крокує )

ВЕДУЧА - Іще один музичний уривок слухаємо (30 сек. – весела , жартівлива) Поклали олівці, завершуємо.

(ведуча знову звертається до дітей)

ВЕДУЧА – Яким штрихом ви зобразили цю музику? Яким кольором? Чому саме таким? Обери будь ласка ложку відповідного настрою та покажи, як вона могла б рухатися, якби ожила.

(підходить – показує)

ВЕДУЧА – Дякую, дітки, за вашу уважність та творчість. Попрошу усіх перевернути папір на іншу сторону… ми сьогодні таки станемо видатними художниками.

Вашій увазі ми пропонуємо музичний номер у виконанні працівників нашого дитячого садочка. Всі почуття, всі образи та картини, які виникнуть у вашій уяві – зображуйте будь-ласка на папері. Я вірю у ваш талант!

«КОЛИСКОВА МОЛИТВА»

ВЕДУЧА - Просимо всіх продемонструвати свої малюнки.

Фото напамять. Ми дякуємо усім за активну участь… це фото прикрасить наш садочок на добру згадку про наше свято.

( зібрати олівці і папір)

ДИТ. – Вже скоро завершення свята!

Сьогодні для вас виступали,

Хоч юні ще зовсім малята,

Та все ж, як зірки засіяли!

ДИТ. - Талантом яскравим багаті

Артисти садочку найкращі!

Танок затанцюєм завзято –

Чекаєм лиш оплесків ваших!

«УКРАЇНСЬКИЙ ТАНЕЦЬ В ПАРАХ»

ВЕДУЧА - От ми й завершили програму святкову!

Всім присутнім побажаєм, щоб були здорові!

Настрою весняного, щирості, натхнення,

І, звичайно, Божого всім благословення!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»