Сюжетне та декоративне ліплення в дошкільному навчальному закладі. Задачі та зміст навчання.

Опис документу:
Сюжетне ліплення починають навчати з молодшої групи. У 2 молодшій групі – вих.-ль створює сюжет. У середній групі – створюють сюжет за літературними творами. Вих.-ль дає вказівки що до створення сюжету. У старшій групі створюючи героїв казок розподіляють ролі, самі складають композицію (працюють мікро групами).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Сюжетне та декоративне ліплення в дошкільному навчальному закладі. Задачі та зміст навчання.

Сюжетне ліплення починають навчати з молодшої групи. У 2 молодшій групі – вих.-ль створює сюжет. У середній групі – створюють сюжет за літературними творами. Вих.-ль дає вказівки що до створення сюжету. У старшій групі створюючи героїв казок розподіляють ролі, самі складають композицію (працюють мікро групами). Декоративне ліплення в молодшій групі починаємо тільки знайомити із зразками народної творчості. В старших групах ліплять народні іграшки, посуд і розмальовують його, працюють в три етапи (перше заняття – ліплять, потім ґрунтують, третє заняття – розмальовують). Вчаться елементам рельєфного розпису (стеки та пластини покриті пластиліном) барельєфного розпису це об’ємна пластина.

Завдання навчання дітей техніці зображення предметів з глини:

ІІ мол група – Завдання: Формування цілеспрямованого і стійкого інтересу до пластичної діяльності її результату і якості самої роботи. «Дитина»

Іде ознайомлення з глиною, її властивостями, формувати вміння бачити в шматочку глини образ предмета навчити прийомам ліплення( розкачувати, скочувати, з’єднувати форми, розплющувати, витягувати, відривати, з’єднувати декілька частин, оформлення деталей стекою).

Перші сюжети вихователь придумує сам після того як діти виліплять предмет, наприклад діти ліплять курчат а вихователь курочку. В кінці заняття вони разом з дітьми роблять композицію – курочка веде курчат.

Декоративне ліплення не проводять але дітей вчать елементам прикрашання виліплених предметів, наприклад булочку прикрасити невеличкими смужечками. Крім того діти ліплять посуд для ляльок, прикрашаючи їх заглибленнями із точок, кілець, дуг.

Завдання і зміст старшого віку:

- Навчити складати композицію з 2 предметів де форми і прийоми повторюються.(кішка з кошенятами)

- вчити передавати співвідношення величин;

- вчити складати композицію з 1 складного предмета і простих які включають в себе не більше 1-2 частини (заєць зустрівся з колобком);

- вчити розташовувати предмети на підставці;

- вчити доповнювати сюжет другорядними предметами: трава, дерево.

Середня група – Формування цілеспрямованого і стійкого інтересу до пластичної діяльностіїї процесу, якості зображення предмету і результату.

«Дитина» Завдання:Учити закруглювати, формувати вміння передавати в ліпленні більшу кількість ознак предметів, оволодіти способами ліплення (скочування, розкочування, розплющування, витягування, відривання, поєднання, загинання, вдавлювання пальцями округлої та овальної форми, з’єднання частин шляхом прикладання і притискування).

У сюжетному ліпленні – спочатку діти виконують роботу разом з вихователем, пізніше діти самі виконують епізоди по казці, віршу, розповіді. (Три ведмедя). При цьому робота може бути колективною. Для навчання дітей декоративному ліпленню їх знайомлять з народною творчістю. Для цього використовують семенівські матрійки, димківські півника та козлика, каргопільські іграшки. Завдання вихователя навчити дітей не тільки ліпити фігурки, але й декоративно прикрашати їх.

При зображенні любого предмета можна прикрасити його узором: крапочками, кругами, смужками. Так виліплену чашку, можна прикрасити складаючи узор з дрібних шматочків глини. По типу димківського розпису можна прикрасити пташок, козликів. В цій групі також використовують стеки.

Старша група - Розвивати спостережливість і естетичне сприйняття, уточнювати уявлення про форму предметів, їх відмінність і схожість, положення в просторі, характерних ознаках; розвивати у дітей уяву, самостійність у виборі і відборі способів зображення.

«Дитина» Завдання:Учити створювати виразні образи з цілого шматка глини конструктивним, пластичним і комбінованим способами. Виробляти вміння ліпити посуд за мотивами української кераміки, декоративні пластини, створювати сюжет.

У сюжетному ліпленні зображають кішку з кошенятами, качку з каченятами.У декоративному ліпленні – діти зображають декоративні пластини і прикрашають стіни, кружечки, чашки з нескладними декоративними узорами, виконані рельєфом. Можна прикрасити предмети узорами народних іграшок: півника, козлика, димківської ляльки, рибки. Дітям подобається працювати стекою. В цій групі дітей послідовно знайомлять з димківською іграшкою (козлики,ляльки, качечка, кінь), Каргопільською іграшкою (складна-дідусь збирає гриби), Філімонівською іграшкою(умовна форма для ліплення:- діти вибирають зрозумілі їм: коня з наїзником)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.