Стан викладання трудового навчання в старшій школі

Опис документу:
У процесі вивчення було відвідано уроки з предмету трудове навчання (5-9 класи), проведено індивідуальні бесіди з учителем щодо питань вдосконалення навчально-виховної та самоосвітньої роботи, вивчено рівень навчальних досягнень учнів, проаналізовано стан матеріально-технічного і навчально-методичного забезпечення викладання предмету, рівень використання наявної бази, перевірено шкільну документацію.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ДОВІДКА

про стан викладання трудового навчання

у Переїзнянській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів

в 2018-2019 навчальному році

Згідно річного плану роботи відділу освіти БРДА та Переїзнянської ЗОШ І-ІІ ступенів на 2018-2019 навчальний рік протягом І-ІІ тижня листопада в школі перевірявся стан викладання трудового навчання, дотримання державних вимог до змісту, обсягу навчальних програм та рівня навчальних досягнень учнів.

Мета: проаналізувати і узагальнити матеріали вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з предмету трудове навчання (5-9 класи).

У процесі вивчення було відвідано уроки з предмету трудове навчання (5-9 класи), проведено індивідуальні бесіди з учителем щодо питань вдосконалення навчально-виховної та самоосвітньої роботи, вивчено рівень навчальних досягнень учнів, проаналізовано стан матеріально-технічного і навчально-методичного забезпечення викладання предмету, рівень використання наявної бази, перевірено шкільну документацію.

Викладання предмету трудове навчання (5-9 класи), здійснюється відповідно:

– для 5-9-го класів – за Типовою освітньою програмою ЗЗСО ІІ ступеня, затвердженою наказом МОН України від 20.04.2018 №405 (таблиця №1).

Варіативні модулі з трудового навчання у 5-9 класах обрано таким чином:

5 клас – «Технологія виготовлення виробів оздоблених аплікацією з

природного матеріалу»;

– «Технологія виготовлення дерев’яної іграшки»;

6 клас – «Технологія виробів оздоблених обємною аплікацією»;

7 клас – «Технологія обробки деревини»;

– «Технологія електротехнічних робіт»;

– «Основи технології писанкарства»;

8 клас – «Технологія електротехнічних робіт»;

– «Технологія обробки деревини»;

– «Технологія вирощування рослин та догляд за ними»;

9 клас – «Технологія слюсарної обробки»;

– «Технологія електротехнічних робіт».

Викладання трудового навчання 5-9 класах здійснює ______________, вчитель трудового навчання, освіта повна вища, кваліфікаційна категорія «спеціаліст», педагогічний стаж 7 років.

З метою вивчення результативності роботи вчителя та об’єктивності оцінювання навчальних досягнень учнів були відвідані уроки, зроблено аналіз навчальних досягнень учнів, перевірено календарні та поурочні плани, класні журнали, наявність в кабінетах відповідного обладнання та матеріалів.

У вчителя в наявності інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення трудового навчання (5-9 класи) у 2018-2019 навчальному році, наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» (у 5-6 класах).

Наслідки вивчення документації, відвідування уроків свідчать про те, що вчитель має відповідну фахову науково-теоретичну підготовку, володіє методикою викладання предмета, забезпечує засвоєння учнями основних теоретичних та практичних знань, передбачених програмою.

Вчитель трудового навчання ___________ працює над формуванням технологічно освіченої особистості, підготовленої до самостійного життя й активної перетворювальної діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства для реалізації творчого потенціалу учнів. Велику увагу приділяє формуванню цілісного уявлення про матеріальне виробництво, роль техніки, проектування і технологій у розвитку суспільства; вихованню ціннісного ставлення до трудових традицій; формуванню технологічних умінь і навичок учнів; ознайомлює учнів з традиційними, сучасними і перспективними технологіями обробки матеріалів, декоративно-ужитковим мистецтвом; формуванню здатності розвивати надбання рідної культури з використанням засобів декоративно-ужиткового мистецтва; створює умови для самореалізації та професійного самовизначення кожного учня. За бажанням учнів та їх батьків обрано варіативні модулі у кожному класі. Учитель вдало організовує роботу всіх учнів на уроці, залучає їх до роботи у парах та у групах. Звертає увагу на художньо-естетичне оформлення робіт. Велику увагу приділяє як теоретичним знанням, так і виробленню практичних умінь і навичок учнів.

Практична частина усіх програм виконується у повному обсязі. На час перевірки відставання у вивченні програмного матеріалу з предмету не було.

У школі є комбінована майстерня трудового навчання. Проте недостатнє технічне забезпечення створює додаткові труднощі в учнів та вчителя при викладанні предмета, особливо практичної його частини.

Практичні роботи, тематичні оцінювання проводяться вчасно, оцінені згідно вимог критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. При проведенні практичних робіт вчитель та учні дотримуються правил техніки безпеки, вчасно записуються інструктажі з техніки безпеки. Всі практичні роботи обліковано вчасно, зроблено записи про проведення відповідного інструктажу з безпеки життєдіяльності.

Разом з тим при відвідуванні уроків трудового навчання у основній школі виявлено, що учні не завжди дотримуються вимог до одягу під час виконання практичних робіт (не мають халатів, головних уборів, робочих рукавичок). Їм рідко пропонуються диференційовані домашні завдання. Переважають уроки комбінованого типу з традиційними структурними елементами.

Рекомендації:

  1. Удосконалювати методику проведення уроків трудового навчання.

  2. Практикувати проведення нестандартних уроків, використання активних та інтерактивних, нестандартних форм і методів роботи на уроці.

  3. Забезпечувати оптимальне поєднання індивідуальних, групових, колективних форм роботи, урізноманітнювати домашні завдання, практикувати різнорівневі класні та домашні завдання, раціонально використовувати час на уроці.

  4. Продовжити роботу щодо виявлення та підтримки обдарованих дітей, залучати їх до участі у виставках-конкурсах виробів декоративно-ужиткового мистецтва та інших.

Заступник директора з НВР Н.В.Сідова

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!