У сучасному світі мотивація навчальної діяльності школярів – це одна з головних та фундаментальних соціально-педагогічних проблем. Я вважаю, що мотивація до навчання є дуже важливою в умовах сучасного освітнього процесу, так як без мотивації до навчання та самореалізації учні не мають прагнення вчитись та взагалі дізнаватись щось нове.
Мотивація (moveo – рухаю) нині розглядається як реалізація мотиву у конкретній діяльності в процесі вибору можливих дій, спрямованих на досягнення певних цілей. Мотив — спонукання або прагнення досягнення мети та усвідомлення дії щодо її досягнення [1, с. 217–218].
Формування мотивації — складна дидактична проблема. Дослідження вчених-педагогів, спостереження й висновки вчителів-практиків свідчать про загальне зниження мотивації до навчання як серед учнів молодших класів, так і серед старшокласників і навіть серед студентів ВНЗ.