Зараз в ефірі:
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

ШЛЯХ ДО СЕБЕ (тренінгове заняття із самопізнання для учнів)

Психологія

Для кого: 10 Клас, 11 Клас

18.03.2020

311

9

0

Опис документу:
Мета: • учням краще пізнати себе, глибше зрозуміти свою індивідуальність; • Формувати уявлення про неповторність кожної людини, усвідомити свою відмінність від інших; • Розвивати пізнавальну активність учнів; • Виховувати почуття поваги до ближнього і себе.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тренінгове заняття із самопізнання для учнів

Тема: Шлях до себе

Мета: 

  • учням краще пізнати себе, глибше зрозуміти свою індивідуальність;

  • Формувати уявлення про неповторність кожної людини, усвідомити свою відмінність від інших;

  • Розвивати пізнавальну активність учнів;

  • Виховувати почуття поваги до ближнього і себе.

Обладнання: аркуші паперу, 2 аркуші з надписом «ШЛЯХ ДО СЕБЕ», маркери, записки з незакінченими реченнями,  «Ліцензія на щастя», стікери, бланки тесту

Хід заняття:

  1. Вступне слово.

Мета: налаштувати всіх учасників на подальшу активну роботу; повідомити мету та завдання позааудиторного заходу.

Психолог. Вітаю вас на нашому позааудиторному заході, на яке ви завітали. Мені дуже приємно бачити Ваші щирі, добрі та ласкаві усмішки. Ви всі дуже гарні та різні. Подивіться один на одного, уважно зазирніть на того хто сидить поряд. Можливо він дечим схожий на вас, але зовсім інший. Подумайте і скажіть, чим ви відрізняєтесь.

«Я» – багато це чи мало!? Насправді кожне наше «Я» – це цілий та багатогранний світ, це яскрава сонячна система, це маленьке зоряне небо, «хаос» почуттів і думок, можливостей і вчинків.

Отже, під час нашого позааудиторного заходу ви зможете краще пізнаєте як себе, так і ваших одногрупників, а зробимо ми це за допомогою різних психологічних вправ та ігор.

2. Знайомство. Вправа «Драже»

Тренер пригощає учасників цукерками «драже». Завданнями для кожного учасника є розповідь фактів про себе в залежності скільки драже є в учасника.

3. Вправа «Незакінчених речень»:

Практичний психолог також бере участь у вправі. Його завдання – продовжити речення, користуючись стереотипними уявленнями. Наприклад: «Якби мій колега був артистом, то його виступи були б найкращими».

Якби мій колега був начальником, то його зовнішній вигляд був би…

Якби мій колега був фотомоделлю, то його сімейний стан був би…

Якби мій колега був фітнестренером, то його улюбленим напоєм був би…

Якби мій колега був художником, то його зовнішній вигляд був би…

Якби мій колега був танцюристом, то його постава була б…

Якби мій колега був італійцем, то його темперамент був би…

Якби мій колега був військовим, то його мовлення було б…

Якби мій колега був перукарем, то його зачіска була б…

4. Правила роботи  групи.

Психолог пропонує учасникам самостійно визначити правила тренінгу. Кожне з яких обговорюється і якщо приймається, то учасники плескають в долоні..

  • Конфіденційність.

  • Позитив до себе та інших.

  • Цінувати час.

  • Активність.

  • Добровільність.

  • Говорити тільки від свого імені.

  • Говорити по черзі і тільки коротко з теми

5. Вправа «Особистісне дерево»

Продовжуючи шлях до самопізнання, пропоную намалювати символічне дерево. Згадаймо, як росте дерево, чим живиться його коріння. Про що може мріяти? Проводячи паралель із деревом, особистість також має своєрідну опору в житті. Звичайно, дітей доглядають та піклуються. Однак, його думки, вчинки, прагнення, цінності - це його надбання.

Тренер пропонує учням намалювати дерево, на якому:

Коріння – позитивні риси дитини,

Стовбур – уміння і навички (спілкування, навчання, заняття у гуртках, вміння регулювати своїми емоціями тощо)

Гілки – чого дитина хоче досягти.

Листочки – риси, які хотіли у собі розвинути.

Презентація індивідуальної роботи.

6Вправа-асоціація « Шлях до себе».

Учасники об’єднуються у 2 команди по 10 – 12 чоловік. Психолог пропонує учасникам  вирішити яким чином можливо запобігти емоційному виснаженню, і записати на ватмані. Наприклад:

Ш – шум моря, шикарні страви, шопінг.

Л – легкість настрою, лімузин на прокат.

Я – яблучний сік та пиріг, яскраві речі.

Х – художня діяльність, хобі.

Д – дача, друзі.

О – острів, огіркова маска для обличчя.

С – солодощі, сім’я.

Е – ескімо, елегантний одяг.

Б – букет квітів, бажання.

Е – емоційний розряд.

Кожна група обравши ведучого висловлює свої варіанти відповідей, вони обговорюються, приймаються до уваги, або не приймаються усією  групою.

  1. Тест « Чи оптиміст Ви?».

(Самостійна робота, кожному учаснику видається бланк тесту та бланк з відповідями до тесту, за бажанням учасники можуть обговорити результат).

  1.  Якщо Ваш день з ранку не склався, Ви:

  • Відмічаю це, але нічого не міняю – 1 бал

  • По намагаєтесь змінити плани – 3 бали

  • Зазвичай не думаю про це – 2 бали

  1.  Ваші ранкові думки про початок дня:

  • Позитивні – 2 бали

  • Швидше негативні – 1 бал

  • Ранком ніяких думок не маю – 3 бали

  1. У журналах та газетах (або в інтернеті) Ви у першу чергу читаєте про:

  • Культурні новини – 3 бали

  • Трагічні події – 1 бал

  • Політичні, ділові та економічні новини – 2 бали

  1. День Вашого народження наводить на думки:

  • Про швидкоплинний час – 1 бал

  • Про веселе свято з друзями і приємні подврунки – 3 бали

  • Про турботи щодо організації свята – 2 бали

  1. Ви маєте на вибір декілька кінофільмів, Ви подивитесь:

  • Веселу комедію – 3 бали

  • Фільм  відомого режисера – 2 бали

  • Фільм, про який чули схвальні відгуки від друзів та знайомих – 1 бал

  1. 6. Чи відчуваєте Ви задоволення, дивлячись на себе у дзеркало?

  • Нечасто – 1 бал

  • Обов’язково  радію  – 3 бали

  • Перед виходом з дому – так – 2 бали

  1. Як саме Ви реагуєте на негативні новини, які не стосується Вас особисто:

  • Думаю, як про нецікаву інформацію – 2 бали

  • Мене це не хвилює – 1 бал

  • Співчуваю, мене це турбує – 3 бали

  1. Якщо ви заблукали у незнайомому місті, Ваші дії:

  • Запитаю у людей – 3 бали

  • Продовжую самостійно шукати – 1 бал

  • Щоб такого не трапилось, заздалегідь дивлюсь на карту або питаю у знайомих маршрут – 2 бали

  1. Коли Ви приймаєте важливе рішення на що Ви зважаєте?

  • Лише на себе – 2 бали

  • Звісно на долю – 3 бали

  • На об’єктивне положення справ – 1 бал

  1. Збираючись влітку до Африки – чи візьмете Ви з собою теплі речі?

  • Обов’язково, бо там теж може бути прохолодно – 1 бал

  • Ні, шуба в Африці – це з анекдоту  – 3 бали

  • Куртку ні, але джинси та теплий светр візьму – 2 бали

Ви набрали:

18 і менше балів. Ви – людина песиміст. Мало того, що Ви усе бачите у чорному кольорі, так ще й поширюєте такий настрій на тих хто оточує. Спілкування з Вами мука для оточуючих. Але при цьому працювати з Вами корисно для справи – Ви завжди точно бачите усі недоліки і слабкі сторони проектів. Ваш головний супутник життя, або досконалий «песиміст», або неспинний оптиміст – «середній» людині з Вами не вжитися.

Від 19 до 25 балів. Ви – особа, яка скаже, що налито півсклянки води, а не на скільки він повний чи порожній. Іншими словами Ви реаліст, дивитесь на все тверезо. Не літаєте в хмарах, розраховуєте лише на власні сили. Для кар’єрного  зросту це дуже хороші якості, з якими часто стають керівниками. У побуті реаліст майже завжди авторитарний.

26 і більше. Звісно, що Ви оптиміст. Спілкуватися з Вами одне задоволення, завжди підтримаєте та підбадьорите.  Віра «у щасливе майбутнє» допомагає Вам вистояти в самих складних життєвих ситуаціях. Ви не знаєте що таке неможливо, а тому якщо бажаєте досягнете  усього. Жити з Вами під одним дахом – все одно, що дихати свіжим повітрям, іноді голова іде обертом, але в цілому один лікувальний ефект. 

    

  1. Вправа   «Ліцензія на щастя».

Психолог  звертається до учасників тренінгу із пропозицією написати на  виданих їм аркушах паперу те, що вони мають право робити, щоб почувати себе  щасливими, що при цьому можуть відчувати, про що думати, як поводитися. Спочатку психолог пропонує написати ім’я учасника, дату, а потім виконувати роботу.

Після завершення роботи психолог просить учасників перевернути аркуші, на яких Вони писали. Там (заздалегідь) уже  зроблений напис: «ЛІЦЕНЗІЯ НА ЩАСТЯ»

Таким чином, кожен учасник тренінгу отримує власну «ЛІЦЕНЗІЮ НА ЩАСТЯ».

  1. Підбиття підсумків.

Мета: здійснити рефлексію діяльності.

Інструкція. Кожен з нас прагне дізнатися про себе більше. Але це зовсім не просто. Протягом життя ми пізнаємо себе. Сьогодні ми лише спробували дізнатися трішки більше про себе і інших. І мені здається, що це в нас вийшло чудово.

  • Чи сподобалося вам тренінгове заняття?

  • Що видалося особливо цікавим?

  • Що Ви зараз відчуваєте?

  • Що Ви дізналися нового про кожного з учасників?

  • Що Ви дізналися нового про себе?

  1. Заключне слово психолога.

Я Вам всім бажаю знайти радість в собі – і вона поверне вам сонячну погоду. Посміхніться – і до Вас повернеться безтурботне дитинство. Вдихніть на повні груди – і у Вас поселиться любов та надія. Відкрийте серце Радості і той радості, що оточує Вас з усіх сторін.

І чим Ви самі радісніші, тим більше у Вас шансів допомогти іншим впоратися з їхніми негараздами, з душевним дискомфортом: а посмішка на Вашому обличчі викличе радість в серцях інших людей.

Пам’ятайте, що Ви самостійно будуєте свій настрій та власне життя!!!! Будьте щасливі.

тренінгові заняття із самопізнання учнів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.