Щоденник спостережень ведеться у довільній формі (він є особистим інструментом вчителя та не підлягає перевірці адміністрації), учитель може записувати до нього будь-які характеристики учнів, які вважають важливими для освітнього процесу. Сюди можуть увійти особливості дитини та її досягнення: активність, робота у групі, зацікавленість предметом/темою, мотивація, зміни у поведінці тощо.
Мета ведення даного щоденника спостережень:
Відстежувати динаміку навчання та особисті досягнення учнів на уроках історії відповідно до рекомендацій заповнення свідоцтва досягнень учнів.
Даний щоденник складається з двох частин: характеристика навчальної діяльності учнів (заповнюється один раз на місяць), характеристика результатів навчання учнів (заповнюється один раз на два тижні на основі швидких тестів, діагностичних робіт, експрес контрольних тощо).
Перевага щоденника спостережень – зворотній зв'язок із класним керівником протягом семестру, наприкінці року. Зручність виставлення оцінок учням відповідно до вимог, які зазначені у свідоцтві досягнень. Також до щоденника додається даний документ у форматі exсel, в якому зручно зазначати орієнтири оцінювання для кожного учня у полі «примітка».