Семінар - практикум по темі: «Творче музикування».

Опис документу:
Музика , як і все, що навколо нас , існує в часі і підпорядковується його владним законам. Дати відчути музику - це не означає розповісти і пояснити . Це значить створити навчальну ситуацію для сприйняття музики органами почуттів людини. Музика розуміється тілом, його реакціями на звуки

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Семінар - практикум по темі: «Творче музикування».

Музика , як і все, що навколо нас , існує в часі і підпорядковується його владним законам.(слайд1)
Дати відчути музику - це не означає розповісти і пояснити . Це значить створити навчальну ситуацію для сприйняття музики органами почуттів людини. Музика розуміється тілом, його реакціями на звуки .(слайд2)
Тому заняття з дітьми необхідно будувати виходячи з принципу "навчання в дії". Дія завжди було єдино надійною гарантією засвоєння будь-якого знання.
Китайський педагог Конфуцій понад 2400 років тому сказав: 
Те, що я чую, я забуваю. 
Те, що я бачу, я пам’ятаю. 
Те, що я роблю, я розумію. 
Ці три прості твердження обґрунтовують необхідність використання нових методів навчання. І якщо змінити ці слова великого педагога, можна сформулювати педагогічне кредо кожного вчителя. 
Те, що я чую, я забуваю. 
Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. 
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. 
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. 
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.


Музично - дидактичні ігри є важливим засобом розвитку музичної діяльності дошкільників і допомагають дитині в цікавій для неї формі почути, відрізнити, порівняти деякі властивості музики, а потім діяти з ними..(слайд3)
Основне значення музично-дидактичних ігор – формувати у дітей музичні здібності в доступній ігровій формі, допомогти їм розібратись в співвідношенні звуків за висотою, розвивати в них чуття ритму, тембровий і динамічний слух, прагнення до самостійних дій із застосуванням знань. 

Діти набувають певних знань,умінь, отримують нові враження на заняттях, які є поштовхом для розвитку дитячої творчості,розкриттю креативних здібностей .
Тому кожен з муз. керівників прагне навчально- виховний процес продумати так,щоб дитина розвивалася не лише музично,а й творчо і інтелектуально.
Актуальним на сьогоднішній час є використання такої форми роботи як-

Дитячий квест (дає змогу розвинути фантазію ,ерудицію,муз. смак.; Вчить відчувати дух колективноі гри ,Викликає бажання до імпровізаціі.)(слайд4)

Завдання на квест по тематиці «Краіна музичних інструментів»
1-------«Відгадай музичний інструмент?»----------Презентація
2«Хто у якому оркестрі грає?»
Всі муз ін.-ти діляться на: клавішні, Духові, струнні та ударні.(на столах лежать картки із зображенням муз. ін.-тів.),отже пропоную пограти в гру «Музичний квартет»(слайд5)
Ви сьогодні не малята,ви справжні музиканти. Інструменти в руки взяли і в струнному; духовому;ударному квартеті заграли.і назвали свій інструмент.
Яку групу ін.-тів неназвано? Які ін.-ти до неі відносяться?
----Народні ( бандура ,сопілка, цимбали, домбра ,гуслі)
-----Презентація «Украінські музичні інструменти»

Вчити здатності дивуватися можна тоді , коли зловиш себе ( дорослу людину ) на подиві. Звичне і зустрічається кожен день , попадається на очі і під руки щогодини і саме воно раптом дивує ! Свіжість звуків викликає масу найрізноманітніших асоціацій . У сучасній музичній методиці саме дослідження звуку і пізнання дітьми світу через звук отримують все більший розвиток . 

Шуршунчики
Всі послухайте , прошу . Шу- шу- шу.
Я Шуршунчиком шуршу. Шу -шу- шу.
В сумці я його ношу. Шу- шу- шу.
І шуршу,шуршу,шуршуШу- шу- шу.
Заповнені дрібними предметами з різних за якістю матеріалів , крупою , піском і т.д. полотняні мішечки , коробочки від кіндер - сюрпризу , залізні баночки
ЧАРІВНІ НИТКИ
Зв'язки з бубонців , шкаралупи горіхів , квасолі , гудзиків. Цвяхи , підвішені до чайного ситечка і т.п.
ЧАРІВНІ БАРАБАНИ
Б'є чарівний барабан : бан , бан , бан.
А чарівний барабум : бум , бум , бум
А чарівний барабух : бух , бух , бух.
Пан Тарахтун і Пані Тарахтуля з сімями.
НЕЗВИЧАЙНІ стаканчики
Стаканчики з-під йогурту , крізь які протягнуті нарізані смужки гофрованого паперу, фольги і т.д.
Веселі еспандериГумки (прості , капелюшні ) , на які нанизані волоські горіхи ( шкаралупа ) . Кришки від пляшок (металеві , пластмасові) .
АНСАМБЛЬ водофонів

І всі незвичайні музичні інструменти хочуть усіх запросити у веселий оркестр
Я оркестром диригую,музикантами керую
Ось вам знак - моя рука Покажу все чітко я 
Як змахну хай знає кожний ,починати грати можна,
------Оркестр дитячий
Оркестр дорослих під анімаціі
-----1 Хто грає на лужку?
-----2Веселі музиканти.
------3Оркестр на осінній галявині.

Сучасна музична педагогіка поєднує багато муз. педагогічних систем та концепцій з різних куточків земноі кулі
Досвід провідних педагогів 20 століття,застосування ними комплексу виражальних засобів різних мистецтв сприяє прояву природноі музикальності дітей, допомагає виявити і розвинути художні схильності,креативні здібності.
Тому сучасним педагогам необхідно використовувати існуючі знання та досвід прогресивних педагогів і поєднувати з сучасними потребами суспільства
Існує чимало систем музичного виховання, які спрямовані на розвиток у дітей відчуття ритму та моторних здібностей

Система муз.- ритм. виховання Єміля Далькроза отримала визнання ще на початку 20 ст. (слайд15)
Музично - ритмічне виховання Еміля Жак –Далькроза спрямоване на :
--------- Розвиток загальної музичності та інтелектуальних здібностей дітей на основі поєднання співу, імпровізації та руху 
------- Розвиток творчої уяви , музичності через об'єднання різних відчуттів (зорових , слухових , тактильних , рухових ) у процесі музикування 
----Поспівка «Дятел» у виконанні дітей з використанням саморобних кастаньєт.
------Імпровізація з барабанами


Ідеі ритмопластики Далькроза знайшли своє продовження у педагогічній системі німецького композитора і педагога Карла Орфа.(слайд16)
Однією з головних ідей муз.-пед. системи є власна дитяча творчість,яка є запорукою закладання фундаменту музикальності,тобто розвитку муз.-ритм.відчуття і муз. слуху,що дадуть змогу дітям розуміти музику і вільно творити.
Актуальність досвіду:
Елементарне музикування з інструментами Карла Орфа є однією з улюблених та найцікавіших форм музичної діяльності дошкільників. Довіряючи педагогам своїх дітей батьки мріють їх бачити всебічно розвиненими, гармонійними особистостями.
Система Карла Орфа є ключем до розвитку дитячої музичної творчості. Захоплення дітей таким музикуванням, їх бажання грати і співати є настільки сильним, що вони не помічають великої навчальної роботи, яка проводиться з ними в процесі музикування.
Найчастіше розпочинаються творчі заняття з комунікативних ігор, які формують навички спілкування дітей. Багатим і мудрим джерелом таких ігор є український фольклор, як поетичний так і музичний. 
1Весела пісня 
2На городі цап.
3 Посудний оркестр «Веселий дідусь» Д.Хармса
Жив та був собі дідусь маленького зросту і сміявся він завжди дуже-дуже просто:
Ха-ха-ха (саморобні бубонці з металевих кришок)
Та хе-хе-хе (ложками по каструлі)Хі-хі-хі (металевими паличками по відерцях)
Да бух-бух. (двома кришками)
Бу-бу-бу (ложками одна об одну)та бе-бе-бе (ударяти кришкою об чайник)
Дінь-дінь-дінь (металевою паличкою об паличку) та трюх-трюх (стукають усі разом).
«Дід Мороз»( імпровізація на інструментах).
Вночі в полі сніг біленький ,Тихенько летить.. трикутник
У небі темнім, в м'якій хмарі місяченько спить . маракаси
Тихо в полі. Темний – темний заглядає ліс гліссандо
Дід Мороз , старий й величний,із ялинки зліз. бубон
Весь він білий , весь в обновах,Весь в зірках. трикутник
В білій шапці і в пухових чобітках . шуршунчики
Вся в бурульках срібних його борода. Дзвіночки
Мов сопілка чарівна –бурулька льодова

Використання музичних інструментів на заняттях є обов’язковим. Поряд з фабричними інструментами активно використовуються інструменти, виготовлені власноруч. Такі шумові музичні інструменти викликають у дитини неабиякий інтерес та бажання грати і грати.Можливість співати, гратись, рухатись, придумувати і роботи щось по – своєму, дозволяє дитині бути індивідуальною, неповторною. Тому головним на музичних заняттях по елементарному музикуванню є не створення музичних шедеврів, а сам творчий процес, необхідний дітям.З великим задоволенням діти розігрують казки діі яких можна супроводжувати грою на шумових муз ін.-тах. 
Інсценізація казок Орфа дітьми і учасниками семінару

Навколишне середовище відіграє у формуванні уявлень дитини про світ чималу роль,адже різноманітні звуки і шуми сприймаються дитиною свідомо і підсвідомо і впливають на іі особистісний розвиток.
Навчити дітей розуміти навколишні звуки допоміг відомий канадський музикант,педагог Мюррей Шафер створивши «Навчальні звукові прогулянки».(слайд17)
Мета «звукових прогулянок»- поглиблення обізнаності дітей про іх звукове оточення та створення дітьми колекцій звуків для творчого музикування.

За його ствердженнями дитина прислухаючись до навколишнього звукового середовища краще його розуміє і у неі виникає природнє бажання про нього піклуватися.
Звуки природи допомагають активізувати області мозку ,які відповідають за почуття радості та щастя ,підсилюють імунну систему,що особливо важливо для дітей.Тому прослуховування музики природи є не тільки корисною,а й цікавою.
1Проекція «Ліс»
2 Проекція «Луг»
3 Створення звукового пейзажу має бути творчою діяльністю,яка гармонійно поєднує в собі музику (спосіб звукоутворення),живопис,танок, театралізацію
-Відтворення звуками картини( Ранок в сосновому лісі) ( маски для відповідних лісових персонажів).(слайд18)





Музика – це звук.
Це коли…Кіт муркоче, грім гуркоче, дощик ллється,
Скло десь б’ється.
Вітер віє сніговії. Дзвони дзвонять череду гонять,
Трава шелестить джміль пролетить,
І коли ти чуєш стук все це зветься просто- звук.

-------Музично дидактична гра «Класифікація звуків»

Для гармонійного виховання дитини музика є дуже важливим чинником.Тому Марія Монтессорі надавала великого значення розвитку муз.слуху,як передумові формування мовлення дитини.(слайд19)

Для досягнення цієї мети-педагог розробила кілька музичних посібників спрямованих на розвиток муз. здібностей у дітей. Найважливішим з яких є дзвіночки( слайд20) Це такий сенсорний матеріал,який природним шляхом розкриває муз. слух дитини,що закладений в кожній людині незалежно від того,призначено ій бути музикантом чи ні.

Для розвитку вміння розпізнавати відтінки шуму,розвитку муз.памяті використовуються шумові коробочки.
(проведення муз-дид гри на основі посібника «шумові циліндри»для визначення різної сили і відтінку звуку
-знайти пару однакових;
-визначити найгучніший,найтихіший і поставити іх у ряд;
-визначити вміст;

Цікава гра не набридає, а дає можливість самовдосконалюватися – діти повертаються до неї знову й знову, запрошують до неї нових партнерів, придумують нові правила.
Свіжість звуків викликає масу найрізноманітніших асоціацій .Коли навколо тебе музика і коли ти сам твориш музику , - що може бути цікавіше і прекрасніше (слайд21)
У музиці є звуки чарівні ,вони уміють настрій підіймати
Із нею добре всім-тобі й мені бо кожному вона дарує свято.

Така дісталась вже нам робота, 
Є в ній і радість, та є й турбота, 
Є вічний пошук, безсонні ночі. 
Та гріють душу дитячіочі. 
Танець

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.