Семінар – практикум для педагогів « Емоційне вигорання педагогів: ресурси та шляхи підтримки »

Опис документу:
Даний семінар - практикум можна використовувати у роботі психолога з педагогічним колективом щодо профілактики емоційного вигорання працівників. Подані вправи також доречно включати в заняття з розвитку емоційного світу проводячи з дітьми.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Семінар – практикум для педагогів

« Емоційне вигорання педагогів: ресурси та шляхи підтримки »

Мета: Ознайомити педагогів з поняттям «Здоров’я» та його критеріями; підвищувати знання педагогів з питань збереження та зміцнення нервової системи; оволодіння елементарними прийомами саморегуляції, релаксації та аутотренінгу; сприяння особистісному та духовному зростанню педагогічних працівників.

  1. Привітання.

Мета: створити сприятливий психологічний клімат. Учасники по колу, передаючи м’яча, називають своє ім’я і рису характеру, що починається на першу літеру імені.

  1. «Продовж речення »

Мета: дати настановлення на позитивний зміст реалізації людини як педагога; сприяти створенню доброзичливої атмосфери в педагогічному колективі.

Завдання: продовжити речення «Якби я не була педагогом, я …»

  1. Вправа «Єдиний ритм».

Пропонується учасникам відстукувати ритм, прислухаючись до своїх відчуттів і грати у спільному оркестрі, виконуючи свою партію. Обговорення: як було виконувати свій ритм? В чому труднощі виконання? Що помітили особливе за собою?

  1. Інформаційне повідомлення .

Що таке здоров’я? Це сукупність двох тісно пов’язаних показників: здоров’я психічного чи психологічного та здоров’я фізичного.

Психологічне здоров’я – це не більше ніж відсутність психічних захворювань. Це те, що ми бажаємо мати, незалежно від того, знаємо ми, що це таке чи ні. Коли ми говоримо про щастя, душевний спокій, радощах чи незадоволеннях, ми маємо на увазі психічне здоров’я. Поняття психічного здоров’я охоплює шляхи гармонізації людини, його бажання, амбіції, здібності, ідеали, почуття, свідомість.

Розглянемо критерії психічного здоров’я:

- відсутність психічних відхилень;

- запас сил необхідних для подолання труднощів стресу;

- гармонія людини та оточуючого середовища.

Що таке фізичне здоров’я? Це здоров’я всіх органів та систем, норма у будівлі функціонуванні розвитку від клітини до всього організму в цілому. А критерії фізичного здоров’я є відсутніх будь – яких захворювань.

Чи може людина бути здоровою, якщо вона здорова лише з одного боку психічно? Ні. Чому? А можемо бути здоровою, якщо тільки фізично все добре? Ні. Чому? Фізичне та психічне здоров’я це дві сторони однієї медалі під назвою «Здоров’я».

Пропоную скласти характерні риси портрету педагога, у якого порушено здоров’я, але він працює, а саме контактує з дітьми, колегами.

  • Втома, стомлення, виснаження;

  • Психосоматичні нездужання;

  • Порушення сну;

  • Негативне ставлення до людей;

  • Негативне ставлення до своєї роботи;

  • Зловживання тютюном, алкоголем, наркотиками, ліками;

  • Переїдання або відсутність апетиту;

  • Негативна Я – концепція;

  • Агресивні почуття (дратівливість, тривожність, напруженість, занепокоєння, схвильованість, гнів);

  • Поганий настрій і пов’язані з ним емоції: цинізм, песимізм, почуття безнадійності, апатія, депресія;

  • Переживання почуття провини.

Напроти кожної риси напишемо розладу якої системи це стосується.

Отже страдає нервова система, це називається «синдром психологічного вигорання». СПВ – це синдром, який розвивається на фоні хронічного стресу і приводить до виснаження емоційно – енергетичних та особистих ресурсів працюючої людини. Взагалі це виснаження. Складаючи портрет рис особистості педагога, ми перелічили симптоми «емоційного вигорання», які впливають та руйнують здоров’я.

  1. Анкетування «Стан вашої нервової системи».

  2. Вправа «Асоціації» мета: сприяти створенню доброзичливої атмосфери; розвивати в учасників здатність розуміти і відчувати себе та інших. Запитання до педагогів: які асоціації викликає у вас слово «Робота»?

  3. Мозковий штурм «Способи саморегуляції в ситуації стресу», завдання: як ви справляєтеся з негативними емоціями?

  4. Вправа «Шишки» мета: навчати керувати станом м’язового напруження і розслаблення. Уявити, що в кожній руці сухі шишки,які необхідно подрібнити силою стискання.

  5. Релаксаційна вправа «Чарівне місто у води». Під музичний супровід розповідається подорож у Чарівне місто біля води.

  6. Вправа «Звукова гімнастика». Всі учасники за інструктивними картками вимовляють звуки.

А – цілюще впливає на весь організм;

Е – впливає на щитовидну залозу;

И – впливає на мозок, очі, ніс, вуха;

О – впливає на серце, легені;

В – впливає на органи черевної порожнини;

Я – впливає на роботу всього організму;

М – впливає на роботу всього організму;

Х – допомагає очищенню організму;

ХА – допомагає підвищити настрій.

  1. Вправа «Із негативу в позитив» мета: закріпити навички позитивного мислення в практичній діяльності. Необхідно перефразувати висловлення:

  • Мене дратують нерозумні люди та діти, я не можу впоратися із своїм роздратуванням

  • Нескінченні стреси – це жахливо

  • Моя робота забирає у мене надто багато сил

  • Від мене надто багато вимагає мій начальник

  1. Вправа – руханка «Малюємо цифри»

  2. Вправа «Від емоційного виснаження береже…» необхідно продовжити речення з власного досвіду.

  3. Історія для роздумів «Притча про двох мандрівників»

Дивилися двоє в одне вікно:

Один угледів саме багно.

А інший – листя, дощем умите,

Блакитне небо і перші квіти.

Побачив другий – весна давно!..

Дивилися двоє в одне вікно

Кожній людині важливо навчитися звертати увагу на позитивні моменти життя і вміти бути вдячними за них. Негативне запитання «За що?» бажано перетворювати на позитивне «Для чого». Для чого у моєму житті з’явилась та чи інша ситуація? Які висновки я маю з неї зробити?

Вправа «Шпаргалки - ресурс».

  1. Зрозумійте, що саме вас турбує. Поговоріть з близькими, проаналізуйте свій стан у голос.

  2. Не думайте про себе «я нещасне ягня». Найдіть людину, якій важче чим вам.

  3. Плануйте не тільки робочий час , а і відпочинок.

  4. Не робіть із мухи слона!

  5. Керуйте своїми емоціями. Закрийте очі та розслабтесь, уявіть собі щось дуже приємне.

  6. Хваліть себе частіше!

  7. Частіше посміхайтесь, навіть якщо не хочеться.

  8. Робіть гімнастику. Адреналін не можна накопичувати.

  9. Використовуйте агресивну енергію в мирних цілях! Вийдіть в густий ліс і прокричіть.

  10. Улаштовуйте собі свята! Живіть красиво!

  11. Умійте відмовляти чемно, але переконливо!

  12. Проблеми не потрібно лише переживати, їх треба вирішувати!

  13. Станьте ентузіастом!

  14. Робіть дні «інформаційного відпочинку» від телебачення. Прочитайте щось.

  15. Займайтесь своїм здоров’ям,його профілактикою та підтримкою.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!