Бібліотека

СЕМІНАР – ПРАКТИКУМ для батьків та вихователів на тему: «Іграшки та ігри, від яких залежить майбутнє дитини»

Опис документу:
Матеріал поданий з метою підвищення педагогічної компетентності батьків щодо їх ознайомлення з можливостями використання конструктора LEGO, з його впливом на розвиток дошкільника: мислення, логіку, моторику, вміння долати труднощі, фантазувати, розкривати творчий потенціал.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

КЗ «Краснопавлівський заклад дошкільної освіти (ясла – садок) «Оленка»

Лозівської районної ради Харківської області

СЕМІНАР – ПРАКТИКУМ

для батьків та вихователів

на тему:

«Іграшки та ігри, від яких залежить майбутнє дитини»

Підготувала та провела

Виховатедь – методист

Засєєва О.Ю.

2020р.

Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості і любові до знань.

В.Сухомлинський

ТЕМА: «Іграшки та ігри, від яких залежить майбутнє дитини»

МЕТА: розкрити батькам значення гри та іграшки у розвитку дитини, довести, що іграшка могутній чинник виховання дітей, один з вагомих морально – естетичних орієнтирів, засобів соціалізації дитини, інтелектуального та психічного розвитку; ознайомлювати батьків з можливостям використання LEGO, показати як конструктор може впливати на розвиток дитини, мислення, й логіку, моторику, вміння долати труднощі, допомагати фантазувати, розкривати творчий потенціал; підвищувати педагогічну компетентність батьків, сприяти усвідомленню батьками важливості гри у розвитку дитини, залучати педагогів та батьків до тренінгових вправ з використанням конструктора LEGO, сприяти розвитку творчої ініціативності, комунікативності та взаємодії педагогів та батьків.

Форма проведення: семінарі – практикум

Матеріал та обладнання:

  1. Набори конструктора LEGO DUPLO та LEGO SYSTEM

  2. Іграшки: м’яч, ляльки, машинки, м’які іграшки, трансформери, пірамідки, механічні іграшки.

Література:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти (затверд. 22. 05. 2012р.)

  2. Програма розвитку дитини від 2 до 6 років та методичні рекомендації «Безмежний світ гри з LEGO» / О.Ю. Рома, Київ 2016.

План проведення:

І. Вступна частина (2 хв.)

- організаційний момент

- повідомлення теми

- представлення учасників семінару

ІІ. Основна частина (теоретична) (15 хв.)

- Міні-лекція «Гра – найважливіша діяльність дитини дошкільного віку» (10хв)

- Хвилинка-спогад «Гра мого дитинства» (2хв.)

- Мозковий штурм «Дитяча іграшка» (3хв.)

ІІІ. Практична частина.

- вправа «Молекули» (5 хв.)

- вправа «Акробати» (3хв.)

- вправа «Колобок» (5хв.)

- вправа «Спіймай звук» (5хв.)

- вправа підступна рівновага (3хв.)

- вправа лабіринти (5хв.)

- творче завдання «Створення гри» (5-10хв.)

- виставка - презентація «Іграшка майбутнього»

ІV. Заключна частина.

- вправа «Потисни руку тому, хто навпроти»

Засідання проводиться в кімнаті, де заздалегідь розставлені столи

(по 6 місць), на столах набори конструктора

LEGO DUPLO та LEGO SYSTEM.

ХІД ЗАХОДУ:

І. Вступна частина.

Організаційний момент, повідомлення теми.

Ведуча: Добрий день, шановні колеги, батьки. Запрошую Вас прийняти участь у нашому семінарі – практикумі тема якого: «Іграшки та ігри, від яких залежить майбутнє дитини»

Ведуча: (представлення) Сьогодні на семінарі – практикумі зібралися педагоги та батьки вихованців Краснопавлівського ЗДО «Оленка».

ІІ. Основна частина (теоретична)

Міні – лекція «Гра – найважливіша діяльність дитини дошкільного віку»

І Ведуча: За епіграф до нашого семінару – практикуму я хочу взяти слова видатного педагога Антона Семеновича Макаренка: «У дитини є жага гри, і потрібно її задовольняти. Необхідно не тільки дати їй час пограти, а й заповнити цією грою все життя дитини. Все її життя – це гра.»   

Скажіть будь ласка, чому діти так люблять гру? Чим вона їх приваблює?

Звідки беруть вони енергію, щоб без зупину бігати з м’ячем, годинами будувати замки й мости, бавитися ляльками та машинками?

Талановитий український педагог та письменник Василь Олександрович Сухомлинський назвав гру: «Величезним світлим вікном, крізь яке в духовний світ дитини вливається живильний потік уявлень та понять про навколишній світ».

Гра для дошкільника – це справжнє життя зі своїми радощами і прикрощами, переживаннями і досягненнями. Водночас це – вільна діяльність адже дитина грає без примусу, залюбки.

Гра – найважливіша діяльність дитини дошкільного віку. Найперша цінність гри в тому, що в ній дитина легко засвоює те, на що в інших умовах довелося б витратити значні зусилля. Вільно, без натиску дорослих, дошкільник засвоює знання, набуває вмінь, готується до дорослого життя. Гра розвиває у дітей здатність, так би мовити, діяти в уяві. Природно, що ті з них, хто має розвинену уяву, ліпше вчаться в школі, їм легше пізнавати навколишній світ, бо вони можуть уявити предмети і явища, недоступні безпосередньому сприйманню.

Як ви гадаєте, розвитку чого сприяє гра?

( Мислення і мовлення, уваги, кмітливості, винахідливості, спритності.)

Ігрова діяльність дитини впливає не лише на її почуття, хід думок, а й на поведінку. Оскільки у грі діти взаємодіють один з одним, спілкуються, вибудовуючи взаємовідношення з однолітками та дорослими.

Отже, розвиток дитини залежить, перш за все, від змісту гри, а зміст може змінюватися під впливом дорослих. Спрямовуючи ігри дітей, дорослому варто пам’ятати: у жодному разі не можна позбавляти їх ініціативи, самостійності. Лише за таких умов гра матиме найбільшу розвивальну й виховну цінність.

Хвилинка спогад «Гра мого дитинства»

І Ведуча: Давайте з вами пригадаємо, в які ігри ми грали у дитинстві.

(дорослі пропонують варіанти відповідей)

І Ведуча: Світ дитинства – це такий чарівний світ, у якому дитина може грати з ляльками, машинами, мячем та іншими іграшками. Правильно дібрана іграшка сприяє пізнавальному, фізичному, соціально – моральному, художньо – естетичному, креативному розвитку дітей дошкільного віку.

Мозковий штурм «Дитяча іграшка»

І Ведуча: (для батьків)

  • Якою має бути іграшка, щоб вона стала бажаним супутником дитячої гри?

  • Які іграшки ви обираєте для своїх дітей на полицях іграшкових крамниць? Чому саме ці іграшки?

  • Які найулюбленіші іграшки вашої дитини?

(для вихователів)

  • Чим полюбляє дитина гратись у дитячому садочку?

(для батьків)

  • Чи граєте ви разом зі своєю дитиною вдома? В які ігри граєте?

(батьки пропонують варіанти відповідей)

І Ведуча: Іноді ми, дорослі, купуючи іграшку, керуємось тим, що подобається нам самим (гарна, практична, презентабельна або «розумна» іграшка), не думаючи про її відповідність вікові дитини, вподобання нашої дитини, про те, як ця іграшка може вплинути на її розвиток.

У грі дитина проявляє себе з різних боків, демонструє слабкі та сильні риси характеру, особливості поведінки. У родині, де батьки ставляться до дитячих ігор з мудрістю, ігри можуть стати дієвим засобом, що впивають на дітей безпосередньо, без нудних повчань з боку дорослих.

Так, наприклад, діти третього року життя активно пізнають предметне довкілля. У цей час важливо наповнити предметно – розвивальне середовище дитини іграшками, які сприятимуть накопиченню її сенсорного досвіду, розширенню уявлень про форму, колір предмета, його положення а просторі.

У молодшому дошкільному віці іграшка є підказкою для розгортання сюжету. Дитина 3 – 4 років потребує іграшок, які допоможуть змоделювати місце події: будиночки, меблі, обладнання тощо.

Старші дошкільники потребують таких іграшок, які задовольнлять їхній потяг до «справжніх» предметів та активізують їхню увагу.

Завдяки своїй універсальності одним із розвивальних матеріалів, що сприяють розвитку інтелектуальної та творчої сфери дошкільників, які сповна задовольняють вікові інтереси та потреби дитини, є конструктор LEGO. Під час створення споруд із конструктора діти не лише вчаться будувати, а й вибирають правильну послідовність дій, прийомів зєднань, поєднання форм, кольорів та пропорцій. Під час гри з конструктором діти:

  • розвивають дрібну моторику рук, стимулюючи загальний мовленнєвий розвиток і розумові здібності;

  • вчаться правильно і швидко орієнтуватися в просторі;

  • отримують математичні знання про кількість, форму, пропорцію, симетрію;

  • розширюють свої уявлення про навколишній світ;

  • розвивають увагу, здатність зосередитися, пам'ять, мислення;

  • опановують уміння подумки ділити предмет на складові частини і збирати ціле з частин;

  • навчаються спілкуватись одне з одним, влаштовувати спільні ігри, поважати свою працю, працю інших.

Гра з конструктором дає змогу розвивати пізнавальну сферу дитини як в цілому, так і з акцентом на ту чи іншу пізнавальну функцію.

Пропоную вам, шановні учасники, продовжити знайомство з цим універсальним матеріалом на практиці і прийняти участь у ігрових вправах з LEGO конструктором.

ІІІ. Практична частина.

Ведуча: Пропоную невеличку розминку з використанням цеглинок LEGO конструктора.

Вправа «Молекули» (5 хв.)

Мета: зняти фізичне та емоційне напруження, покращити настрій учасників семінару, розвивати вміння реагувати за сигналом, увагу.

Хід вправи: - Прошу всіх взяти по одній цеглинки будь – якого кольору та стати у коло. Уявимо собі, що всі ми атоми. Атоми виглядають так (показати малюнок та цеглинку). Атоми постійно рухаються та обєднуються в молекули. Число атомів у молекулі може бути різне. Ми всі зараз почнемо рухатись, і коли я скажу число, наприклад, «три», тоді атоми мають обєднатись у молекули по три атома в кожній. Молекули виглядають так (показати малюнок). Зєднувати цеглинки можна в будь – який спосіб.

Можливі модифікації: швидкість рухів атомів може залежать від температури навколишнього середовища. Якщо тренер називає від’ємну температуру (-5) рух сповільнюється або навіть зупиняється, а якщо додатну(+ 8) – рух прискорюється. Можна атоми об’єднувати за кольором.

Запитання: Як ви почуваєтесь? Чи всі зєднались з тим з ким хотіли?

Ведуча: Прошу всіх зайняти свої місця.

Для дошкільників за аналогією можна провести таку ігрову вправу

«Знайди пару»

Матеріал: цеглинки різних кольорів, форм.

Мета: розвивати увагу, зорову пам’ять, координацію рухів та швидкість реакції дітей, закріпити знання про кольори і форму, про поняття «однаковий-різний».

Правило: обєднатись у пару до дитини яка має таку ж саму цеглинку. Швидкість руху можна регулювати музикою (швидка, повільна або грою на бубні. Як музика замовкає шукати собі пару з відповідною цеглинкою).

Вправа «Акробати» (3хв.)

Мета: утримувати баланс, координувати рухи тіла, аналізувати ситуацію, бути уважним, експериментувати і генерувати оригінальні ідеї, зосереджуватися на виконанні завдання.

Хід вправи: Мені потрібно по три чоловіка з кожної команди: один акробат і два помічника. Один помічник підносить LEGO, а інший розташовує його на акробаті. Розмістити цеглинки можна на голові, на руці, на коліні, на стопі, на лікті тощо. Виграє той, хто зможе розмістити якомога більше цеглинок і найдовше їх втримає на собі.

Запитання: Чи важко було виконувати вправу? Де найскладніше/ найлегше втримати цеглинку?

Цю вправу можна адаптувати для дітей старшого або середнього віку для розвитку спритності, координації руху.

«LEGO на голові»

Матеріал: цеглинка LEGO.

Мета: розвиток спритності, координації руху.

Правило: дитина кладе на голову цеглинку LEGO. Інші діти дають йому завдання. Наприклад: Пройти два кроки, присісти, підняти одну ногу, постояти на одній нозі, покружляти. Якщо дитина виконала три завдання і у неї не впала цеглинка з голови, значить, вона перемогла.

І Ведуча: А зараз я передаю слово нашій колезі Ганні Юріївні. Вона познайомить вас з новими можливостями використання конструктора LEGO.

ІІ Ведуча: Світ гри з цеглинками LEGO – яскравий, різноманітний та безмежний! Він спонукає дітей та дорослих до розвитку творчих здібностей, уяви, самовдосконалення та самовираження. LEGO – технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування, формує уміння розв’язувати проблемні завдання, ставити мету, розробляти план дій. За допомогою цеглинок діти вивчають мову, математику, знайомляться з довкіллям і навіть малюють. А сьогодні і ми з вами по вправляємося з цими чарівними цеглинками, які подарують нам багато позитивних емоцій та навчать нас правильно грати з нашими дітками.

Вправа «Колобок» (5хв.)

(орієнтування у просторі)

Мета: вчити дітей орієнтуватися на аркуші паперу, уважно слухати команди вихователя та правильно їх виконувати; розвивати увагу мислення; виховувати зосередженість, посидючість.

Хід вправи: Перед кожною дитиною на столі покладені аркуші паперу. Вихователь задає дітям команду розкласти свої цеглинки посередині аркушу у рядок. Далі позначає кожен колір цеглинки окремим казковим героєм. Вихователь починає розповідати казку, діти рухають свої цеглинки відповідно до вказівок вихователя.

Вправа «Спіймай звук» (5хв.)

(формування фонематичного сприйняття)

Мета: вчити дітей уважно слухати вихователя, рахувати кількість почутих звуків, правильно і в тій самій послідовності їх відтворювати; розвивати фонематичний слух; виховувати уважність.

Хід вправи: Вихователь пропонує дітям взяти в кожну руку по цеглинці. Потім вихователь задає дітям ритм, а діти повторюють почуті звуки. Можна запропонувати дітям зробити ритмічний малюнок, потім відобразити його за допомогою рухів.

Вправа підступна рівновага (3хв.)

Мета: вчити дітей взаємодіяти у команді, разом виконувати завдання за для досягнення спільної мети; розвивати координацію рухів; виховувати дружні стосунки у команді.

Хід вправи: Діти об’єднані у підгрупи, у кожного набори з LEGO. Перша дитина кладе по середині столу першу цеглинку. Далі діти по черзі викладають свої цеглинки у високу вежу. Перемагає та команда у якої вийшла найбільша вежа.

Вправа лабіринти (5хв.)

Мета: вчити творчо виконувати проблемні завдання, експериментувати; розвивати творче мислення; виховувати вміння грати разом.

Хід вправи: Кожній дитині роздається по великій пластині LEGO та набір цеглинок. Вихователь проводить бесіду з дітьми про те, що таке лабіринт і від чого залежить його складність, потім діти самостійно будують на пластині лабіринти. Після того як вони закінчили вихователь просить дітей обмінятися пластинами і пройти лабіринт за допомогою LEGO-чоловічків.

І Ведуча: Гра з конструктором LEGO дає змогу відчувати себе творцем, проявити самостійність під час діяльності. У процесі гри дитина може легко відступити від звичних і відомих їй способів використання конструктора. Вона експериментує та створює щось нове для себе і своєї гри. Ігри з конструктором не набридають дитині, оскільки вони забезпечують варіативність, різноманітність комбінацій.

Гра та іграшка – невідємна одна від одної. Іграшка викликає до життя гру, а гра у своєму розвитку потребує все нових і нових іграшок. Добирання іграшок у наш час – справа серйозна та відповідальна. Адже від правильності обирання іграшок залежить не лише настрій дитини, а й прогрес її розвитку. Зараз я пропоную вам піти до нашої іграшкової крамниці та придбати там будь – яку іграшку. (батьки ідуть та обирають по одній іграшки, повертаються на місця.) Використовуючи конструктор LEGO та придбану іграшку треба створити та побудувати нову гру, а потім презентувати її на нашій виставки «Іграшка майбутнього».

«Створення гри» (5-10хв.)

Мета: використовуючи конструктор LEGO та придбану іграшку треба створити та побудувати нову гру, презентувати її. Розвивати креативне мислення, ініціативність, творчість, вміння презентувати створений продукт.

Виставка - презентація «Іграшка майбутнього».

ІV. Заключна частина.

Вправа «Потисни руку тому, хто навпроти»

Учасники стають у дві колони одне навпроти одного. За командою ведучого їм слід підійти одне до одного, потиснути руку і сказати: «Дякую тобі за... (наприклад, за спільну роботу, за приємне спілкування або комплімент тощо).

Так учасники змінюють один одного, поки не обійдуть коло і кожен не отримає комплімент на свою адресу.

ВИСНОВОК

І Ведуча: ЛЕГО допомагає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити кінцевий результат своєї роботи. Конструювання сприяє розвитку мислення, спритності, інтелекту, уяви та творчих задатків, формуванню таких якостей, як уміння концентруватися, здатність співробітничати з партнером, і найголовніше – почуття впевненості в собі.

Таким чином, гра з конструктором ЛЕГО, розвиває у дітей необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.