Сценарій позакласного заходу з біології "Ми юні друзі твої, природо!"

Опис документу:
Сценарій позакласного заходу з біології, мета якого поглиблювати екологічні знання та моральні переконання в тому, що, тільки зберігаючи мир і природу, людина збереже сама себе; виховувати дбайливе ставлення до матінки-землі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ми юні друзі твої, природо!

Мета: поглиблювати екологічні знання та моральні переконання в тому, що, тільки зберігаючи мир і природу, людина збереже сама себе; виховувати дбайливе ставлення до матінки-землі.

Девіз: «Охорона природи – справа кожного».

Плакат: «Людина – творіння природи, вона існує в природі, підкорена її законам, не може звільнитися від неї, не може – навіть у думці – вийти із природи». (П. Гольбах)

Хід заходу

Виконується пісня «Садок вишневий коло хати…»

1-й ведучий

Є просто храм.

Є храм науки.

І є ще природи храм

З лісами, які тягнуть руки

Назустріч сонцю і вітрам.

Мабуть найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає природа. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів – це дорога серцю, ні з чим не зрівняна природа рідного краю.

2-й ведучий. Рідний край – наш дім, вишенька біля хати; вулиця, де ми бігаємо; річка, де купаємось; ліс, в якому відпочиваємо. Природа і Вітчизна – нероздільні. У кожного з нас залишається в серці дорогий куточок, де проходить дитинство: зелена левада, луки з пахучою скошеною травою, гай із суничними галявинами, широке поле, де так легко дихати, стежина, біля якої ростуть волошки і маки…

Учениця.

Безмежно з дитинства кохаю

Красу свого рідного краю,

Річок голубінь неозору,

Сосну в надвечір'ї прозорім,

І місяць у хмарках сріблястих,

І свіжість весняного листя,

І синій промінчик волошок

В пшеничному морі колосся.

Учень.

У ліс завітаю я знову

На тиху сердечну розмову.

Як пахне достигла суниця

І сонцем запалена криця!

Я чую зозулі кування,

Берізок тремтливих зітхання,

Тонкі білокорі сестриці

Сплели свої віти в косиці.

1-й ведучий. Здавна люди вірили в богів-покровителів усього живого на Землі. Такою покровителькою рослин була богиня Флора, а покровителька тварин – богиня Фауна. Тому рослинний світ називають флорою, а тваринний – фауною.

2-й ведучий. Флора і Фауна – дві донечки нашої спільної матері - Природи.

Рідна Природо, нам дорога ти!

Спів соловейка, шум у гаю.

Вічно любити, оберігати

Красу, багатство, землю свою.

Учениця.

Були у матері Природи

Дві донечки такої вроди:

Хто їх побачив хоч на мить, -

Не міг забути й розлюбить.

Голубооку звали Флора.

У неї очі наче зорі;

Завжди замріяна, тендітна,

Ласкава,ніжна та привітна,

А Фауна - швидка, як вітер,

Могла за птахами летіти

І за оленями стрибати

Та з білочками пустувати.

Обидві світ живий любити,

Відтак його боготворили,

Тож вирішила мудра мати

В придане їм дарунки дати

Мрійливій Флорі – світ рослинний,

А жвавій Фауні – тваринний,

Щоб берегли і доглядали,

Від всього злого захищали,

Живуть в легендах і понині

Живого світу дві богині.

1-й ведучий. Природа прекрасна. Та наймиліша вона там, де твій рідний дім, твоя Батьківщина.

Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має.

Та гарніші завжди поміж них,

Ті, що квітнуть у рідному краю.

Є багато пташок голосних,

Любі, милі нам співи пташині.

Та завжди наймиліші із них

Будуть ті, що у рідній країні.

Звучить пісня «Моя Україна».

Учень читає вірш Т. Г. Шевченка «Світає…».

2-й ведучий. Заглянемо у природу рідного села. Вона мила і чарівна. Ліси, ставок, зелені сади, що вбирають навесні у квітучий вінок оселі… А ще річка. Любимо ми свою річку. Але знаходяться люди, які засмічують її. Наше завдання – зберегти річку чистою, захистити від недобрих людей.

Учень.

Сама собою річка ця тече,

Маленька річечка, вузенька, як долоня.

Ця річечка – Дністра тихенька синя доня,

Маленька донечка без імені іще.

Вона тече в городі в нас під кленом,

І наша хата пахне їй борщем.

Цвіте над нею небо здоровенне

Солодкими хмаринами з дощем.

Ця річка тече для клена і для мене,

Її й тоді я бачу, коли сплю.

Я річечку оцю в городі в нас під кленом,

Як тата й маму, і як мед, люблю.

Екологічна вікторина (Проводить вчитель із залом)

Назва якої рослини пов’язана із дзвоном? (Дзвоники)

Яка риба в’є гніздо? (Колючка)

Де зимують раки? (У норах)

Ніхто її не лякає, а вона вся тремтить. (Осика)

Яка найменша пташка у світі? (Колібрі)

Які нитки у природі найтонші? (Павутина)

Яка змія найбільша? (Анаконда)

Якого кольору хамелеон? (Різного)

Яке слово означає дитину корови? (Теля)

Яка тварина ніколи не бачить сонця? (Кріт)

Чи вміють слони плавати? (Так)

Органи рослин, у яких відбувається фотосинтез. (Листки)

Скільки ніг у павука? (Вісім)

Яку рослину називають королевою квітів? (Троянду)

Спить на землі, а рано зникає. (Роса)

Який вміст кисню в атмосфері? (21%)

Богиня тваринного світу. (Фауна)

У якої тварини колір жиру зелений? (Крокодил)

Дитина вівці. (Ягня)

Чи росте дерево взимку? (Ні)

Дуже сильний дощ. (Злива)

Третій місяць весни. (Травень)

Який сніг швидше тане: чистий чи брудний? (Брудний)

Що росте вниз головою? (Бурулька)

Кит – риба чи звір? (Звір)

Коли розцвітає бузок? (Навесні)

Птахам взимку страшніший голод чи холод? (Голод)

Рослинний жир. (Олія)

У воді скупався, сухим зостався. (Качка)

Скільки крил у жука? (Чотири)

Яка риба має вигляд шахової фігури? (Морський коник)

Що робить взимку їжак? (Спить)

Яка риба на дні моря нагадує квітку? (Актинія)

Богиня рослинного світу. (Флора)

2-й ведучий. І ось у прекрасній природі з’явилася людина. Вона забула, що є дитиною природи, а хотіла бути її володарем, царем. І це призвело до того, що ми стоїмо на порозі екологічної катастрофи.

1-й ведучий. Сьогодні ми з вами зібралися, щоб сказати «ні» таким учасникам, які шкодять Природі, жорстоко ставляться до неї.

Моя земля! Ти – очі, повні сліз.

Ти – трав гірських повільне проростання.

Хто ж знав, хто ж знав, що ми поїдемо в ліс,

Гриби збирати, але вже – востаннє!

Звучить пісня «Молитва».

2-й ведучий. Непоправної шкоди рідній Батьківщині завдала страшна техногенна катастрофа – найбільше страхіття кінця ХХ століття.

Ти відомий сьогодні кожному

Не ім’ям своїм, а бідою,

Тою вулицею порожньою

Понад Прип’ятською водою…

1-й ведучий. Берег Прип’яті. Мирна деснянська українська ніч 26 квітня 1986 року, 1 год. 23 хв. 40 с. Ця дата назавжди залишиться в пам’яті людства. Усі сплять безтурботним сном. І раптом несподівано, нічну темряву розірвало велетенське полум’я над четвертим реактором Чорнобильської АЕС.

І вітер далеко несе,

І вітер легенько кладе

Пов’яле листя під ноги своєму адресату!

Забули ми мову землі.

Лиш серцем читаємо сумні,

Скорботні рядки із Чорнобильського саду.

2-й ведучий. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи: парниковий ефект і його наслідки, озонові „дири” в атмосфері, проблема чистої води, кислотні дощі, радіоактивне забруднення… Ще можна було б продовжувати перелік усіх бід, які людина сама собі створила.

1-й ведучий. Причиною 70% ракових хвороб у людей і тварин є порушення взаємодії організму і навколишнього середовища. Щорічно планета втрачає десятки видів рослин і тварин; важко поранена, плаче хвора Земля. Ще великий Кобзар пророкував: «Схаменіться, будьте люде, бо лихо вам буде…»

Учениця.

Земле рідна – природи ім’я,

Понівечена скрипка моя.

Як могла в цім світі жити?

Як могла благоденствувати? Як?

В ніжності просинатися рано,

Коли ти помираєш у ранах?

Як могла ти плекати квіти,

Коли так благаєш жити?

Як не чула моя душа,

Що здригаєшся ти від ножа?

Як дивлюсь Вам, Природо, у вічі?

Перед Вами ми винні тричі!

2-й ведучий. Коли можна було б на машині часу перенестись у майбутнє, то перед нами відкрилася б жахлива картина згубного впливу людини на природу. Щоб переконатись у цьому, ми запросимо еколога, хіміка і біолога.

Заходять учні з емблемами - написами.

Еколог. Загублено більше 2 млрд. га орної землі; ліси на планеті зникають зі швидкістю 20 гектарів за хвилину.

Біолог. За життя людина робить 600 млн. видихів, використовуючи 600 м3 повітря. За 70 років життя використовує 65 м3 води.

Еколог. У процесі виробництва щорічні викиди в атмосферу становлять 200 млн. тонн оксидів Карбону, близько 146 млн. оксидів Сульфуру, 53 млн. тонн оксидів Нітрогену.

Хімік. Щорічно в повітря України надходить 20 млн. тонн промислових викидів, 144 великих та малих підприємств «підгодовують» атмосферу 10 млн. тонн різних хімікатів.

Еколог. За 60 років на планеті зникло 76 видів тварин і декілька сотень видів рослин: на межі зникнення 136 видів ссавців, 26 видів птахів; гине риба; потоки автомашин отруюють повітря.

1-й ведучий. Передова, розумна частина людства вже замислилися над тим, як урятувати рідну планету від знищення, як забезпечити добре майбутнє для майбутніх поколінь. А починати треба з власної душі, тому що людина з доброю душею ніколи не завдасть шкоди природі.

2-й ведучий. І навпаки: „ Той хто нівечить рідну природу, здатний нівечити і людську душу…” Отож Природу і Планету в цілому врятує тільки Краса, Добро і Любов.

1-й ведучий. Природа прекрасна. Усім нам відомо, що краса врятує світ. Але хто врятує красу?

2-й ведучий. Красу природи можуть врятувати тільки самі люди.

1-й ведучий.

Порятуйте красу – у стеблі, у рослині,

Порятуйте красу – у бджолині та в солов’їні.

2-й ведучий.

Порятуйте красу – у привітному доброму слові,

Порятуйте красу – у відправленім вчасно листі.

1-й ведучий.

Ви порятуйте в своїй безкорисній любові,

Ви порятуйте в душевній своїй чистоті.

2-й ведучий.

Ви поверніть у притихлу натомлену днину,

Доки німб сонце ясний у ночі потворній не згас.

1-й ведучий.

Ви її захистіть, як довірливу, ніжну дитину…

Порятуйте красу – і вона порятує всіх вас!

Звучить пісня «Кущ калини»

1-й ведучий. Сьогодні людина забула, що вона – творіння природи, вона існує в природі, підкорена її законам… Людина уявила себе царем природи. І природний світ гине, він гине дуже швидко…

2-й ведучий. Найбільше сьогодні тривожить людська байдужість. Дійсно, це найстрашніше, коли людям байдуже: будуть через 10 років цвісти ці квіти чи ні; буде через 15 років текти отой струмочок чи ні; будуть через 20 років народжуватися здорові діти чи ні…

1-й ведучий. Отож природу слід рятувати. А для цього нам з вами слід стати добрішими, милосерднішими, людянішими.

Учні(по черзі)

  1. Якщо людина добре серце має,

Вона іде у світ добро творить.

В її очах любов і ласка сяє.

Така людина святістю горить.

  1. Природа споконвічно не жаліє нам нічого,

Даруючи щедро всі свої дари…

А від нас щоденно просить лиш одного:

Щоб до неї люди добрими були.

  1. Не говори про доброту,

Коли ти з нею сам на сам,

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

  1. Бо доброта – не тільки те,

Що обіймає тепле слово,

В цім почутті така основа,

Яка з глибин душі росте.

  1. Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині,

Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

2-й ведучий.

У блакитному серпанку
Велетенською колискою

Випливає Земля вранці.
І над нею – Місяць мискою.

У безмежному просторі
Свічкою життя жевріє

Перл у зоряному морі,

Всесвіту земля — як мрія. -

Людство ж, як дитя погане,
їй тяжкі наносить рани.
Незчисленні, незагойні...
Проти них і час беззбройний.
Досить! Треба зупинитись,
І природі поклонитись.
Хай яскраво сонце світить,
Голосно сміються діти,

Хай птахи дзвенять піснями
Над зеленими ланами

І буяють квіти всюди -
Так! Нехай все вічно буде.
Нам за це відповідати,

Нам назавжди пам'ятати:
Рідну землю, милий край

Бережи й охороняй!

Звучить пісня «Боже, Україну збережи!».

1-й ведучий.

Земля – не рабиня наша, а мати,

Сонце – не вітчим наш, а рідний батько,

Ліси – наші брати, ріки – сестри,

Дощі, вітри, сніги мусять бути добрими гостями,

А ми на своїй планеті –

не тимчасові мешканці, а мудрі господарі.

Воскресайте, камінні душі.

Розчиняйте серця і чоло,

Щоб не сказали про нас грядущі:

- Їх на землі не було.

.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.