Рухливі ігри у фізичному вихованні дошкільників, їх класифікація та методика керівництва

Опис документу:
Рухливі ігри як основна рухова діяльність дітей дошкільного віку планується вихователем у різний час дня відповідно до режиму кожної вікової групи. При розподілі ігор у календарному плані вихователь передбачає все різноманіття рухового змісту, необхідну повторність і варіативність, що сприяє удоскона-люванню рухових навичок, ураховує конкретні умови для їхнього здійснення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Рухливі ігри у фізичному вихованні дошкільників, їх класифікація та методика керівництва.

На думку Ушинського, особливу виховну роль грають колективні ігри, що виробляють у дітей навички суспільного поводження, що зав'язують «перші асоціації суспільних відносин».

Видатний російський педагог П.Ф. Лесгафт розробив оригінальну систему фізичного виховання. Велике місце в ній приділяється рухливій грі. Гра визначається Лесгафтом як вправа, за допомогою якого дитина готується до життя. Поступово ігри варто ускладнювати по змісту й правилам. Лесгафт рекомендує вводити варіанти ігор - нові умови, вправи, дії.

П.Ф. Лесгафт ділить рухливі ігри на дві групи: 1) Прості або одиночні. У цих іграх кожна дитина діє відповідно до правил гри й відповідає тільки за свої дії. 2) Ігри складні (команди). У них кожен граючий прагне до досягнення загального для всіх ігрового завдання й діє відповідно до загального для всіх інтересів.

Рухливі ігри як основна рухова діяльність дітей дошкільного віку планується вихователем у різний час дня відповідно до режиму кожної вікової групи. При розподілі ігор у календарному плані вихователь передбачає все різноманіття рухового змісту, необхідну повторність і варіативність, що сприяє удосконалюванню рухових навичок, ураховує конкретні умови для їхнього здійснення. Щоб використати всі можливості для ігрової діяльності дітей протягом дня, необхідно строго дотримуватися встановленого режиму, основу якого становлять лікарсько-гігієнічні вимоги й урахування вікових особливостей дітей кожної групи. Це значить, що час проведення рухливих ігор й їхня тривалість знаходиться в найтіснішому взаємозв'язку з попередньою й наступною діяльністю дітей. Крім того, вихователь, спостерігаючи за характером діяльності дітей, пропонує їм ігри різного змісту й ступеня рухливості, регулюючи тим самим їхню рухову активність.

При складанні календарного плану проведення рухливих ігор приймається також в увагу пора року й стан погоди.

Холодною осінню й узимку в морозні дні чисте, свіже повітря в сполученні з рухом благотворно впливає на організм дитини, гартує нервову систему, підсилює опірність організму, підвищує життєвий тонус. Щоб діти не мерзнули й із задоволенням гуляли, рекомендуються рухливі ігри з активним рухом, що викликають підвищення емоцій і бадьорість. При холодній погоді ігри з активним рухом чергуються з іншими видами діяльності помірковано рухливого характеру. Чергування характеру й темпу рухової діяльності створює можливість відпочинку для дітей й охороняє їх як від замерзання, так і зайвого перегрівання. Улітку, коли все життя дітей переноситься на повітря й одяг полегшується, різноманітні рухи підвищують самопочуття дітей, викликають у них радісне відчуття життя. Рухи в сполученні із чистим, свіжим повітрям і сонцем зміцнюють організм дитини, посилюють процеси обміну. У цю пору року також використовуються різноманітні рухливі ігри, але вихователь ретельно стежить, щоб діти не перегрівалися.

Необхідно, щоб ділянки всіх вікових груп були обладнані великими фізкультурними приладами відповідно до вказівок програми й систематично використовувалися дітьми для вдосконалювання рухових навичок у лазінні, перелазінні, пролізанні, стрибках, метанні, вправах у рівновазі. На ділянки щодня виносяться також іграшки (каталки, вертушки) і дрібні фізкультурні посібники (ціпка, обручі, прапорці, м'ячі). У старшій й особливо підготовчої групах розучуються елементи спортивних ігор: волейбол, баскетбол, проводяться спортивні ігри, бадмінтон, настільний теніс, а також кеглі, городки, бабки й ін. Широко використовуються в літню пору рухливі ігри із правилами, що вдосконалюють рухові навички й фізичні якості. Таким чином, різноманітні рухливі ігри сприяють всебічному розвитку дітей, сприяють оздоровленню організму, збагачують життя дітей новим змістом.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.