Розробка уроку з української мови для учнів 5 класу на тему: "Словосполучення"

Опис документу:
Матеріал містить готовий конспект уроку, який легко адаптувати для будь-якого класу. Матеріал апробовано під час відкритого уроку. Кожен вчитель може відредагувати розробку на свій смак, щоб його урок був цікавим та захоплюючим.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект уроку з української мови у 5 класі

Тема: Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова та речення. Головне й залежне слова у словосполученні

Мета: навчальна: знати, що вивчає синтаксис та пунктуація, формулювати визначення словосполучення, пояснювати відмінність між словосполученням і реченням, вміти визначати головне і залежне слова в словосполученні; розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, уважність; виховна: виховувати самостійність, вміння працювати в команді, повагу до української мови.

Компетентності:

Спілкування державною мовою: вміння користуватися засобами української мови для висловлення власної думки; текстоцентризм (засвоєння мови на основі текстів – роздаткового матеріалу).

Математична компетентність: виокремлення необхідних мовних елементів із тексту, оперування абстрактними поняттями (теоретичний матеріал), бережливе ставлення до часу при роботі в групі, в парах та самостійно.

Інформаційно-цифрова компетентність: діяти за алгоритмом (розбір словосполучень).

Уміння вчитися впродовж життя: самостійна робота з підручником (пошук інформації про поширені і непоширені словосполучення)

Соціальні та громадянські компетентності: знаходити спільну мову з однокласниками при роботі у групі та в парах, запобігати конфліктам під час роботи у групі чи парі, поважати один одного (не перебивати, не викрикувати, при колективному обговоренні спілкуватися шепотом).

Підприємливість: уміння організувати свою роботу та роботу групи.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма уроку: урок з використанням інтерактивних технологій

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  • Привітання.

  • Прийом «Комплімент»

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ. МОТИВАЦІЯ

Слово вчителя. Дорогі діти, ми сьогодні розпочинаємо мандрівку новим розділом нашої багатої та красивої мови – а саме «Синтаксис та пунктуація»

Синтаксис – це розділ науки про мову, що вивчає словосполучення і речення.

Пунктуація – розділ мовознавства, що вивчає вживання розділових знаків на письмі.

(+ пошук у підручнику «Поширені і непоширені словосполучення»)

  1. Прийом «Мікрофон»

  • Що таке слово?

  • Що таке речення?

  1. Спостереження над мовним матеріалом. Прийом «Порівняння»

Порівняйте ці мовні одиниці (на дошці):

Сонечко

Тепле сонечко

Виглянуло тепле сонечко.

Сьогодні ми поговоримо про проміжну ланку між словом і реченням – словосполучення.

  1. Запис теми у зошити

  2. Завдання уроку:

  • Навчитися знаходити словосполучення.

  • Зрозуміти, чим словосполучення відрізняється від слова і речення.

  • Навчитися визначати головне і залежне слово в словосполученнях.

  • Тренувати навички роботи в команді та самостійно.

ІІІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Пояснення вчителя. Робота зі схемою.

ІV. ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

  1. Робота в групах. ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПІ!

Завдання: з чотиривірша виписати всі словосполучення.

  1. Презентація результатів.

  2. Робота в парах. ПРАВИЛА РОБОТИ В ПАРАХ!

Завдання: Розібрати за будовою виписаних 2-4 словосполучення.

Фізкультхвилинка

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Вивчити правила. (4 б)

  2. Скласти якомога більше словосполучень зі словом урок. (4 б)

  3. Розібрати 4 словосполучення за будовою. (4 б)

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

  • Самостійна робота.

Завдання:

  1. Записати, що не може бути словосполученням.

  2. Розібрати 2 словосполучення за будовою (зі складених в парах, на вибір)

  • «Світлофор»

Запитання:

  • Мені все було зрозуміло на уроці.

  • Я знаю, що таке словосполучення.

  • Я вмію знаходити словосполучення.

  • Мені сподобався урок.

VІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО РАНІШЕ МАТЕРІАЛУ

  • Гра «Мовне доміно»

Частини мови

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»