Розробка уроку природознавства на тему :Людина та її організм "Як працює наш організм?"

Опис документу:
Мета: систематизувати і розширити знання учнів про організм людини як єдине ціле; розвивати інтерес до пізнання власного організму; виховувати інтерес до предмета, ціннісне ставлення до власного здоров’я і прагнення до здорового способу життя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Людина та її організм

Тема: Як працює наш організм?

Мета: систематизувати і розширити знання учнів про організм людини як єдине ціле; розвивати інтерес до пізнання власного організму; виховувати інтерес до предмета, ціннісне ставлення до власного здоров’я і прагнення до здорового способу життя.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

— Ми завершили вивчати великий розділ «Рослини, тварини і середовища їх існування», дізналися багато чого про навколишню природу, про рослини і тварин.

— Що ж таке природа?

— Якою буває природа?

— Назвіть царства природи.

— Чи можна сказати, що людина — частина живої природи? Доведіть свою відповідь.

— Чим людина відрізняється від тварин?

— Ми починаємо вивчати новий розділ «Людина та її організм».

До вас у гості завітала пані лікар Калина Пігулко, щоб розповісти про най­більше диво природи — людину та будову її тіла. А допомагатиме їй веселе Со­нечко Семикрапочка.

— У цій темі ви дізнаєтеся:

Про системи органів тіла людини та їхнє значення в житті людини.

Чому потрібно берегти органи тіла людини і як запобігти їх захворюванню?

Що таке здоровий спосіб життя і які його основні правила?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про організм людини, системи органів та їхнє значення.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 144–146)

— Пригадайте! Що називають організмом? До якої групи організмів нале­жить людина?

— Як і всі організми, людина народжується, живиться, дихає, рухається, росте, розмножується. Від тварин людина відрізняється тим, що вона ходить на двох ногах. Її руки виконують різну роботу. У неї добре розвинений голо­вний мозок, завдяки цьому вона розмовляє, уявляє, мислить, здатна свідомо відповідати за свої вчинки.

— Запам’ятайте! Організм людини складається із частин — органів.

— Прочитайте тлумачення слова орган на с. 144.

— Про що розповіла пані Калина Пігулко?

— Доведіть, що ввесь організм становить єдине ціле.

— Ознайомтеся із таблицею і поміркуйте! Яке значення мають основні сис­теми органів в організмі людини?

Висновки

Людині властиві всі ознаки організмів.

Організм людини складається з органів, які працюють злагоджено, узго­джено.

Органи, які виконують спільну роботу, складають системи органів.

Злагодженою роботою всього організму керує нервова система.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Цікаво знати!

— Головний мозок — «командний пункт» усього нашого організму. Він складається з мільярдів особливих нервових клітин, їх там більше, ніж людей на земній кулі. Кожна група нервових клітин виконує свою роботу. Так, одні клітини допомагають нам співати, другі — танцювати, треті — малювати тощо. А ще в нас у голові є «справжній комп’ютер». Клітини мозку пам’ятають те, що ми колись вивчили, побачили, почули.

2. Гра «Я назву, а ти — покажи»

Учитель називає органи зовнішньої будови людини (ніс, очі, вуха, рот, руки тощо), а діти їх показують. Потім називає один з внутрішніх органів, на­приклад, серце.

— Чому ви не змогли показати цей орган? (Це внутрішній орган, він зна­ходиться всередині людського організму, прихований щільним і непрозорим по­криттям — шкірою.)

— Які ще внутрішні органи вам відомі?

— Спробуйте знайти їх на моделі людини.

— Як ви вважаєте, як будується робота внутрішніх органів: кожен з них має своє призначення чи вони працюють спільно, взаємозв’язано? (Відповіді дітей.)

— Навіщо треба знати свій організм? (Відповіді учнів.)

Учитель додає: необхідно знати особливості свого організму, прислухатися до нього і розуміти, коли йому потрібна допомога, зберігати і зміцнювати своє здоров’я.

3. Робота над прислів’ями

— Прочитайте прислів’я про здоров’я та поясніть їх зміст.

Дав би бог здоров’я, а щастя знайдемо.

Здоров’я не купиш — його розум дарує.

Здоров’ям слабкий, так і духом не герой.

Не радий хворий і золотому ліжку.

У кого що болить, той про те і говорить.

Швидкого і спритного хвороба не наздожене.

4. Робота в групах

— Роздивіться фотографії незвичайного музею людського тіла, що працює в Голландії. Здогадайтесь, яким системам органів присвячені зали, зображені на фотографіях. А яким уявляєте такий музей ви?

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 146.

— Чому людина належить до живої природи?

— Наведіть приклади органів людини. Яку роботу вони виконують?

— Що таке система органів? Наведіть приклади.

— Яка система керує діяльністю організму?

VІІ. Домашнє завдання

С. 144–146.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
1
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!