і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Розробка уроку із предмета "Захист Вітчизни" на тему "АК-74"

Передплата на журнал
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Бібліотека
матеріалів
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

«Автомат Калашникова АК-74»

Слайд № 2

Мета уроку: Сформувати в учнів уявлення про призначення, бойові властивості АК-74, будову його частин і механізмів, а також виробити вміння і навички при поводженні зі зброєю.

Слайд № 3

Навчальні питання: Призначення, бойові властивості, загальний пристрій АК-74. Порядок неповного розбирання і складання після неповного розбирання АК-74. Порядок роботи частин і механізмів АК-74

Слайд № 4

Навчальне питання №1 Призначення, бойові властивості, загальний вигляд АК-74

Слайд № 5

Слайд № 6

Для поразки противника в рукопашному бою до автомата приєднується багнет-ніж. Для стрільби і спостереження в умовах природної нічної освітленості до автомата приєднується нічний стрілецький приціл універсальний НСПУ.

Слайд № 7

Для стрільби з автомата АК-74 застосовуються патрони із звичайними (сталевий сердечник) і трасуючими кулями. Звичайна куля складається з оболонки, сталевого сердечника і свинцевої сорочки. Трасуюча - з оболонки, свинцевого сердечника, стаканчика і трасуючого складу

Слайд № 8

З автомата ведеться автоматичний або поодинокий вогонь. Автоматичний вогонь є основним видом вогню : він ведеться короткими ( до 5 пострілів) і довгими (до 10 пострілів) чергами і безперервно. Подача патронів при стрільбі виконується з коробчатого магазину місткістю - 30 патронів.

Слайд № 9

БОЙОВІ ВЛАСТИВОСТІ АК-74 Калібр АК-74 ...............................5,45 мм Прицільна дальність стрільби з автомата ................1000 м Найбільш дієвий вогонь: по наземних цілях до.................. 500 м по повітряних цілях до................... 500 м Початкова швидкість польоту кулі ................ 900 м/с Забійна дія кулі зберігається на дальності до....... 1350 м Зосереджений вогонь по наземних групових цілях ведеться на дальності до......... 1000 м Бойова скорострільність: поодинокими до.....................40 п/хв. чергою до......................100 п/хв. Темп стрільби близько................... 600 п/хв. Дальність прямого пострілу : по грудній фігурі...................440 м по фігурі, що біжить………....625 м Вага автомата без багнет - ножа із спорядженим пластмасовим магазином ............ 3,6 кг вага багнет - ножа з піхвами ................490 гр Місткість магазину :...... ................ 30 патронів Число нарізів в каналі ствола ................... 4

Слайд № 10

Ствол служить для напряму польоту кулі. Камера служить для направлення порохових газів із ствола на газовий поршень рами затвора. Ствольна коробка служить для з'єднання частин і механізмів автомата, для забезпечення закривання каналу ствола затвором і замикання затвора. Загальний вигляд АК-74

Слайд № 11

Дульний гальмо-компенсатор. Дульний гальмо-компенсатор служить для підвищення кучності бою і зменшення енергії віддачі. Загальний вигляд АК-74

Слайд № 12

Кришка ствольної коробки Кришка ствольної коробки оберігає від забруднення частини і механізми, поміщені в ствольній коробці. Загальний вигляд АК-74

Слайд № 13

Затворна рама з газовим поршнем Затворна рама з газовим поршнем служить для приведення в дію затвора і ударно-спускового механізму. Загальний вигляд АК-74

Слайд № 14

Затвор Зворотній механізм Затвор служить для досилання патрона в патронник, закривання каналу ствола, розбивання капсуля і витягання з патронника гільзи. Зворотній механізм служить для повернення рами затвора із затвором в переднє положення. Загальний вигляд АК-74

Слайд № 15

Газова трубка із ствольною накладкою Газова трубка зі ствольною накладкою служить для напряму руху газового поршня і оберігання рук автоматника від опіків при стрільбі. Загальний вигляд АК-74

Слайд № 16

Загальний вигляд АК-74 Цівка Цівка служить для зручності дій з автоматом і для оберігання рук від опіків.

Слайд № 17

Загальний вигляд АК-74 Магазин Магазин призначений для вміщення патронів і подачі їх у ствольну коробку.

Слайд № 18

Загальний вигляд АК-74 Багнет-ніж Багнет-ніж приєднується до автомата перед атакою і служить для враження супротивника в рукопашному бою, а також може використовуватися в якості ножа, пилки (для розпилювання металу) і ножиць (для різання дроту).

Слайд № 19

Слайд № 20

Додатково в комплекті автомата є: - Шомпол - Пенал з ЗІП - Плечовий ремінь Сумка для магазинів Додаткові магазини – 3 шт Мастильниця Приладдя автомата призначене для чищення і змащування, а також для розбирання і складання автомата.

Слайд № 21

Порядок неповного розбирання і складання після неповного розбирання АК-74

Слайд № 22

Слайд № 23

Слайд № 24

Слайд № 25

Слайд № 26

Слайд № 27

Слайд № 28

Слайд № 29

Слайд № 30

Слайд № 31

Слайд № 32

Бібліотека
матеріалів

Урок Захисту Вітчизни у 10 класі

Розділ 4. Вогнева підготовка

Тема 1. Стрілецька зброя, поводження з нею

Тема уроку: Призначення і будова основних частин і механізмів автомата. Приладдя до автомата, порядок чищення, змащення і зберігання зброї. Тренування у неповному розбиранні та складанні автомата.

Мета уроку:

Освітня:

  • познайомити учнів з призначенням, бойовими властивостями АК-74 і будовою його частин і механізмів;

  • сформувати уявлення про автоматичну дію автомата АК-74;

  • навчити виконувати неповне розбирання і складання після неповного розбирання автомата АК-74.

Розвивальна:

  • розвивати інтелектуальні якості, пізнавальний інтерес і компетенції в області військової підготовки;

  • розвивати вольові якості, самостійність, уміння долати труднощі, використовуючи для цього проблемні ситуації, творчі завдання, дискусії.

Виховна:

  • виховувати у учнів патріотичні якості, позитивне відношення до військової служби, прищеплювати ціннісне відношення до Вітчизни.

Навчальні питання:

  • Призначення, бойові властивості, загальний вигляд АК-74.

  • Порядок неповного розбирання і складання після неповного розбирання АК-74.

  • Приладдя до автомата, порядок чищення, змащення і зберігання зброї.

Тип уроку : урок формування нових знань і вмінь.

Матеріальне забезпечення:

  • Мультимедійна презентація

  • Мультимедійний проектор, комп'ютер.

  • Навчальна зброя АК - 74 .

Хід уроку

I. Вступна частина

Організаційний момент

  1. Прийом рапорту від командира навчального відділення, привітання.

  2. Перевірка наявності особового складу. Оголошення теми та завдань уроку.

  3. Стройове тренування. Шикування в одну і дві шеренги, розрахунок на «перший - другий», перешикування із одно шеренгового строю у двошеренговий за розподілами («Роби – раз, два, три…»). Тренування у виконанні прийому загалом. Декілька учнів виконують команди: «Вийти зі строю» і «Стати у стрій».

  4. Перевірка домашнього завдання.

«Мозковий штурм»

Якби вам запропонували провести реформування Збройних Сил України, щоб ви змінили в першу чергу?

II. Основна частина.

Актуалізація мислення учні

  • Яку роль під час бою ви віддасте зброї як засобу знищення противника?

1-е навчальне питання

Призначення, бойові властивості, загальний вигляд АК-74. (презентація)

5,45-мм автомат Калашникова є індивідуальною зброєю. Він призначений для знищення живої сили і поразки вогневих засобів супротивника. Для поразки супротивника в рукопашному бою до автомата приєднується багнет-ніж. Для стрільби і спостереження в умовах природної нічної освітленості до автоматів АК - 74Н приєднується нічний стрілецький приціл універсальний НСПУ.

Для стрільби з автомата (кулемета) застосовуються патрони із звичайними (сталевий сердечник) і трасуючими кулями.

Звичайна куля складається з оболонки, сталевого сердечника і свинцевої сорочки; трасуюча - з оболонки, свинцевого сердечника, стаканчика і трасуючого складу; бронебійно-запальна - з оболонки, наконечника, сталевого сердечника, свинцевої сорочки, цинкового піддону і запального складу.

Гільза служить для з'єднання усіх частин патрона, оберігання порохового заряду від зовнішніх впливів і для усунення прориву порохових газів у бік затвора. Вона складається з корпусу, дульця і дна.

Пороховий заряд служить для надання кулі поступальної ходи. Він складається з піроксилінового пороху.

З автомата ведеться автоматичний або поодинокий вогонь. Автоматичний вогонь є основним видом вогню : він ведеться короткими (до 5 пострілів) і довгими (до 10 пострілів) чергами і безперервно. Подача патронів при стрільбі робиться з коробчастого магазину місткістю - 30 патронів.

Можливість АК - 74 уражати цілі супротивника визначається його бойовими властивостями.

Бойові властивості АК-74

1. Калібр АК-74 -5,45 мм

2. Прицільна дальність (Відстань від точки вильоту до перетину траєкторії з лінією прицілювання) стрільби з автомата - 1000 метрів.

3. Найбільш дієвий вогонь (міра відповідності результатів стрільби поставленого вогневого завдання) :

- по наземних цілях - до 500 метрів,

- по повітряних цілях (по літаках, вертольотах, парашутистах) - до 500 м.

4. Зосереджений вогонь (вогонь декількох автоматів, а також вогонь одного або декількох підрозділів, спрямований по одній меті або по частині бойового порядку супротивника) по наземних групових цілях ведеться на дальності до 1000 метрів.

5. Дальність прямого пострілу (постріл, при якому траєкторія не піднімається над лінією прицілювання вище мети на усьому своєму протязі)

- по грудній фігурі - 440 м,

- по фігурі, що біжить, - 625 м.

6. Темп стрільби близько 600 пострілів у хвилину.

7. Бойова скорострільність (число пострілів, яке можна зробити в одиницю часу при точному виконанні прийомів і правил стрільби, з урахуванням часу, необхідного для перезарядження зброї, коригування і перенесення вогню з однієї мети на іншу)

- при стрільбі чергами - до 100 п/хв,

- при стрільбі поодинокими пострілами - до 40 п/хв.

8. Вага автомата без багнет - ножа із спорядженим пластмасовим магазином- 3,6 кг, вага багнет - ножа з піхвами - 490 гр.

Загальна будова автомата АК-74

Автомат АК-74 (РПК-74) складається з таких основних частин і механізмів:

  • ствола зі ствольною коробкою та прицільним пристосуванням;

  • кришки ствольної коробки;

  • зворотного механізму;

  • затворної рами з газовим поршнем;

  • затвора;

  • ударно-спускового механізму;

  • газової труби зі ствольною накладкою;

  • цівки;

  • магазину;

  • пенала.

Крім того, автомат має дульний гальмо-компенсатор і багнет-ніж.

До комплекту автомата входять: приладдя, ремінь, сумка з мастильницею, сумка для магазинів (3 штуки в комплекті). У комплект автомата з нічним прицілом входить також нічний приціл стрілецький універсальний.

2-е навчальне питання

Порядок неповного розбирання і складання після неповного розбирання АК-74.

Розбирання автомата може бути неповним і повним:

- неповне - для чищення, змащування і огляду автомата;

- повне - для чищення при сильному забрудненні автомата, після знаходження його під дощем або в снігу і при ремонті.

Розбирання і складання автомата робити:

- на столі або чистій підстилці або спеціальному столі;

- частини і механізми класти в порядку розбирання, поводитися з ними обережно, не класти одну частину на іншу і не застосовувати зайвих зусиль і різких ударів.

Порядок та послідовність неповного розбирання та складання після неповного розбирання автомата Калашникова АК-74

1.Відокремити магазин

2. Перевірити, чи немає патрона в патроннику

3. Вийняти приладдя з гнізда приклада

4. Від’єднати шомпол

5. Зняти кришку ствольної коробки

6. Від’єднати зворотний механізм

7. Відділити затворну раму з затвором

8. Від’єднати затвор від затворної рами

9. Відділити газову трубку зі ствольною накладкою.

Складання після неповного розбирання автомата АК-74 проводиться у зворотній послідовності.

3-е навчальне питання

Приладдя до автомата, порядок чищення, змащення і зберігання зброї

Автомат слід завжди тримати у чистоті, в повній справності і постійній готовності до бойового застосування. Це досягається своєчасним умілим чищенням і змащенням, а також правильним зберіганням автомата у будь-яких умовах. Для чищення автомата використовують приладдя автомата та дерев'яні палички

Приладдя автомата служить для чищення і змащення, а також для розбирання і складання автомата. До нього входять:

  • шомпол,

  • протирка,

  • йоржик,

  • викрутка,

  • вибивач,

  • шпилька,

  • пенал,

  • мастильниця.

Шомпол застосовується для чищення і змащення каналу ствола, каналів і порожнин інших частин автомата.

Протирка застосовується для чищення і змащення каналу ствола, а також каналів і порожнин інших частин автомата.

Йоржик використовується для чищення каналу ствола розчином для чищення ствола.

Викрутка, вибивач і шпилька застосовуються при складанні і розбиранні автомата.

Пенал із кришкою служить для зберігання протирки, йоржика, викрутки, вибивача і шпильки.

Мастильниця служить для зберігання мастила; її носять у кишені сумки для магазинів.

Чищення і змащення автомата проводиться під безпосереднім керівництвом командира відділення, а в навчальному закладі - викладача допризовної підготовки.

Чищення автомата проводиться щодня:

  • при підготовці до стрільби;

  • після стрільби;

  • після занять у полі;

  • в бойовій обстановці;

  • на тривалих навчаннях;

  • під час перерв у бою і в навчанні.

Якщо автомат не застосовується, то чищення його проводиться не менше одного разу на тиждень.

Для чищення і змащення автомата застосовується рідке рушничне мастило, РЧС, рушничне мастило, ганчірки або папір KB-22 і клоччя - тільки для чищення каналу ствола.

Після чищення автомат змащують, щоб не допустити впливу вологи на метал. Змащування автомата проводять у такій послідовності: канал ствола, патронник і компенсатор змащують протиркою з покладеним на неї клоччям, просоченим мастилом; на решту частин (металевих) ганчіркою наносять тонкий шар мастила. При цьому слід мати на увазі, що надлишок мастила призводить до забруднення частин автомата і може спричинити затримку при стрільбі.

Дерев'яні частини не змащують.

Відповідальність за зберігання автомата у справному стані несе командир підрозділу, в навчальному закладі - директор навчального закладу і викладач допризовної підготовки.

З автоматом поводитися треба обережно: охороняти від ударів, стежити, щоб у ствол не потрапили сторонні предмети (клоччя, пісок, бруд), бо при стрільбі це може призвести до роздуття або розриву ствола. Не спускати без потреби курок, бо це призводить до передчасного спрацювання частин і механізмів автомата.

Автомат зберігається у піраміді. Він має бути розряджений, магазин відокремлений, штик-ніж знятий, курок спущений, важіль перевідника - у верхньому положенні, хомутик прицілу - на поділці II.

В окремому відділенні піраміди зберігаються магазини, сумки для магазинів, штики-ножі в піхвах і маслянки.

Сумки для магазинів і ремені повинні зберігатися чистими і сухими.

При пересуванні на заняттях і в поході автомат переноситься з приєднаним магазином (решта магазинів - у сумці). Ремінь підганяється так, щоб. автомат не вдарявся об тверді предмети спорядження. У перерві між заняттями, з також на привалах автомат тримають у руках або на ремені.

III. Завершальна частина

  1. Закріплення і перевірка отриманих знань (тренування у неповному розбиранні та складанні автомата)

  2. «Мікрофон»: На сьогоднішньому уроці я навчився . . . . . .

  3. Оцінка діяльності учнів на уроці, виставлення оцінок з коментуванням

  4. Домашнє завдання.

Вивчити призначення, бойові властивості, загальний вигляд, порядок неповного розбирання і складання після неповного розбирання АК-74.

  1. Удосконалення навичок і вміння під час виконання команд: «Шикуйсь!», «Струнко!» і відповіді на прощання учителя у складі відділення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробка уроку із предмета "Захист Вітчизни" на тему "АК-74"
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Фізична культура
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7098
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер материала
    NO879735
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання