Розробка конспекту уроку "Використання ігрових методів навчання в 1-ому класі на уроці математики"

Математика

Для кого: Дорослі

16.12.2020

455

38

0

Опис документу:
Розробка уроку з використанням ігрових методів навчання на уроці математики в 1-ому класі. В гості до дітей приходять улюблені герої, які приносять дітям математичні завдання. Дітям такий урок здається більш цікавим.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

Кафедра початкової освіти

Авторська розробка

«Розробити конспект уроку з використанням ігрових методів навчання»

Виконала:

Аксьонова Катерина Андріївна

вчитель початкової школи

загальноосвітньої школи

№65 м. Запоріжжя

група 4

Запоріжжя

2020

ВСТУП

Я вважаю тему своєї авторської розробки актуальною. У Новій українській школі впроваджено навчання через гру. Ігрові методи навчання, які використовує сучасний вчитель на уроках сприяють активізації логічного мислення школярів та розвитку навичок з різних предметів. Нова українська школа має озброїти учнів не лише знаннями, вміннями й навичками, а й методами творчої і розумової практичної діяльності.

Я значну увагу хочу проділити використанням ігрових методів навчання саме на уроках математики. Ефективне викладання математики в початкових класах не можливе без пошуків нових шляхів активізації пізнавальної діяльності учнів. Одним з цих способів є дидактичні ігри, як важливий засіб успішного засвоєння учнями математичних знань, умінь навичок.

Мета авторської розробки: вивчити різноманітні ігрові методи навчання на уроках математики; навчитися доцільно впроваджувати ігрові методи навчання на уроках математики відповідно до теми уроку, індивідуальних та вікових особливостей учнів.

Основні завдання авторської розробки:

  1. Створити розробку уроку з математики з використанням ігрових методів навчання.

  2. Навчитися підбирати ігрові методи навчання враховуючи вікові та індивідуальні особливості учнів.

  3. Навчитися підбирати ігрові рішення відповідно до теми уроку.

  4. Зробити висновок про ефективність використання ігрових методів навчання на уроках математики.

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Клас: 1

Тема уроку: Повторення вивченого за розділом «Числа 1-10»

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про числа 1-10; закріпити розуміння сутності додавання і віднімання; вправлятися в кількісній лічбі; учити складати рівності на додавання і віднімання за сюжетними малюнками; закріпити навички порівнювати числа; розвивати логічне мислення; виховувати старанність, охайність та уважність.

Обладнання: роздруковані зображення героїв з мультфільму «Смішаріки», конверти із завданнями, зображення цифри 6, ТЗН, зображення ланцюжка чисел, індивідуальні картки до гри «Злови рибку», картки для парної роботи «Збери гриби у кошик», матеріал до гри «Склади вирази за малюнками»

Хід уроку:

  1. Організаційна частина

  1. Перевірка готовності класу до уроку

  2. Привітання

  1. Мотивація навчальної діяльності

  1. Ігровий момент

  • Діти, послухайте, а хто це топотить до нас? Чуєте? Все голосніше.

  • Ой, дивиться, хто до нас завітав у гості? (діти хором – Крош)

  • Так, це герой мультфільму «Смішарики», він сказав, що вони посварилися з друзями тому, що не можуть з’ясувати, хто краще знає математику і вміє рахувати. І кожний з героїв приготував нам завдання, допоможемо? (Так.)

  1. Основна частина

  1. Каліграфічна хвилинка

  • Перше завдання залишив нам Крош. Відкриємо конверт і прочитаймо.

Завдання: Діти, а чи вмієте ви розгадувати загадки? Відгадайте мою дуже складно загадку та відповідь, яка у вас вийде пропишіть дуже гарно та охайно у зошит, а я потім перевірю.

Серед інших цифр одна

Можу всіх заплутать я.

Бо якщо перевернусь,

То на «6» перетворюсь.

  • Молодці, діти, відгадали загадку. А тепер пропишимо для Кроша дуже охайно цю цифру. Пригадаймо, як вона пишеться. (на дошці зображення цифри 6)

  1. Вправляння у лічбі. Гра «Знайди помилку»

  • Подивіться, хто наступний завітав до нашого класу? (Нюша)

  • Так, це наша красуня Нюша. Вона мені дала конверт, подивимось, яке завдання вона приготувала.

Завдання: Любі діти, мені так сумно. Крош сказав, що я не вмію рахувати і дав мені завдання, щоб я вставила пропущені числа у ланцюжок, допоможете мені? (так)

На інтерактивній дошці зображення ланцюжок чисел, діти по одному підходять і додають потрібне число.

  • Молодці, впорались ми із цим завданням.

  1. Фізхивилнка

  • Що, мои розумники, стомилися? Крош та Нюша підготували для нас фізхвилинку.

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=agK1cSo_UIc

  1. Формування обчислюваних навичок. Закріплення способу додавання та віднімання чисел на основі складу числа.

4.1 Гра «Злови рибку» . (індивідуальна робота на картках)

  • Хто це до нас прийшов? (Їжак)

  • Завдання: Всі ви знаєте, що мені подобається ловити риби. Допоможіть мені. Вам потрібно з’єднати рибку з відром, в якому вона повинна лежати, а для цього вам потрібно розв’язати приклад. Нагадую, якщо ми додаємо до якогось числа 1, то отримаємо наступне число.

  • Перевірка.

  • Молодці, допомогли їжаку зловити рибу.

    1. Гра «Зберіть грибочки у кошик» (Парна робота)

  • Подивіться, хто тепер нам приніс завдання? (Кар-карич)

Завдання: Ой, діти, я вже старенький, допоможіть мені зібрати грибочки у кошик, будь ласка, але пам’ятайте, щоб зібрати грибочки у правильний кошик, потрібно виконати дію «Додавання»

  • Взаємоперевірка.

  • Молодці, впорались.

    1. Гра «Склади вирази за малюнками» (робота на інтерактивні дошці)

  • Подивіться, наш розумний Кар-Карич залишив ще один лист, коли уходив. Нам потрібно скласти вирази на додавання і віднімання за малюнками. Пам’ятаєте, ми з вами робили вже таке.

  1. Гімнастику для очей

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=9sx-dM_fMGE

  1. Закріплення навичок порівнювати числа

  • Діти, хто до нас ще не приходив до класу?

  • Правильно. Це Пін, так.

Завдання: Діти, тепер тримайте останнє завдання від мене. Вам потрібно порівняти числа та пригадати поняття «Більше», «Менше», «Дорівнює». Всі рівності потрібно записати у зошит.

  • Молодці діти, ми виконали всі завдання від смішариків.

  1. Підбиття підсумків. Рефлексія

  1. Нагороди від смішариків.

  • Діти, тепер одночасно у нас в гостях всі герої мультфільму. Вони дуже раді, що ви так добре знаєте числа від 1-10 і вручають вам медальки за старанність, які ми вкладемо в наші портфоліо.

  1. Рефлексія. Кубики Бума

  • Діти кидають кубик і відповідають на питання, яке випало.

  1. Що сьогодні запам’яталось?

  2. Що було цікавим?

  3. Гра від якого героя сподобалась найбільше?

  4. Мені було складно…

  5. Я розкажу батькам…

ВИСНОВОК

Отже, гра – один із шляхів виховання та підтримки інтересу молодших школярів на уроці математики. Цілком природно, що саме в грі слід шукати приховані можливості для успішного засвоєння учнями математичних ідей, понять, формування необхідних умінь і навичок. Граючись, діти навчаються лічбі, розв’язуванню задач, конструюванню, порівнянню, а також узагальнювати, класифікувати, робити самостійні висновки і обгранковувати їх.

Ігрові методи навчання, як на уроках математики, так і на інших уроках безумовно потрібно включати в хід свого уроку. По-перше, навчання учнів у 1-2 класі побудовано на адаптаційному ігровому періоді. По-друге, для дітей стає урок більш цікавим, вони набагато краще зосереджені на роботі і дійсно краще засвоюють знання. А зміна різних видів діяльності на уроці дає змогу зацікавити дітей.

Значну увагу при плануванні уроку слід приділяти тому, щоб всі використанні ігрові методи навчання відповідали віковим та індивідуальним особливостям учнів, а також, безумовно, темі уроку.

Отже, я намагаюсь використовувати ігрові методи навчання на кожному уроці, роботу з інтерактивною дошкою, рахувальним та дидактичним матеріалом, тощо.

ДЖЕРЕЛА

Інтернет-ресурси:

  1. Писані цифри http://nachalo4ka.ru/tsifryi-pismennyie-ot-0-do-9/

  2. Загадки https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-tsifri/

  3. Фізхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=agK1cSo_UIc

Література:

  1. Володарська М.О. Усі уроки математики. 1 клас / М.О.Володарська, О.М.Пілаєва, А.О.Рудакова. – Х.: Видавнича група «Основа», 2012.

  2. Костюк Г.П., Мандзюк М.Ф. Розвивальні ігри та пізнавальні завдання на уроках математики в 1-2 кл. / Початкове навчання та виховання №30 – Х.: Вид. група «Основа», 2012

  3. Мельниченко І. Дидактичні ігри та цікаві завдання з математики за Комплексною програмою «Росток» / Початкова школа №4, 2011. 7

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.